REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Ketvirtadienį susisiekimo ministerijos kolegija nusprendė, kad geriausias sprendimas tobulinant tarptautinių oro uostų veiklą yra tarptautinio Palangos oro uosto ir Kauno oro uosto prijungimas prie Vilniaus oro uosto. Vilniaus oro uostas taps nauja įmone, valdančia du kitus oro uostus.

Ketvirtadienį susisiekimo ministerijos kolegija nusprendė, kad geriausias sprendimas tobulinant tarptautinių oro uostų veiklą yra tarptautinio Palangos oro uosto ir Kauno oro uosto prijungimas prie Vilniaus oro uosto. Vilniaus oro uostas taps nauja įmone, valdančia du kitus oro uostus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Tai bus naudinga sinergiškai, taip pat į biudžetą tai atneš apie 1,2 mln. litų pelno. Tiesa, dėl reorganizacijos sumažės bendras darbuotojų skaičius“, – spaudos konferencijoje sakė susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius.

REKLAMA

Kad oro uostai būtų prijungti, dar reikia gauti Seimo pritarimą, tai pat turi būti parengti įstatymų pakeitimai. Anot R. Sinkevičiaus, šis oro uostų sujungimo procesas, mąstant optimistiškai, turėtų baigtis kitų metų antrąjį ketvirtį.

Planuojama, kad visi trys oro uostai veiks taip, kaip veikė iki šiol, bus centralizuojama tik jų valdymo sistema. Kol kas nenumatoma keisti ir oro uostų vadovų. Sujungus oro uostus į bendrą sistemą, daug dėmesio bus skiriama jų infrastruktūrai gerinti ir plėtrai. Tai, pasak specialistų, pagerins investicijų pasiskirstymą.

REKLAMA
REKLAMA

„Nemanome, kad pati reorganizacija pareikalaus daug finansinių išteklių. Tam daugiau reikės intelektualinių išteklių, nes teks parengti įstatymų pataisas bei kitus dokumentus“, – sakė R. Sinkevičius.

Anot jo, tai nėra unikali patirtis – Latvijos ir Estijos oro uostai jau anksčiau buvo sujungti į bendrą sistemą ir tai yra geras pavyzdys Lietuvai.

Susisiekimo ministras mano, kad Seime dėl šio sprendimo neiškils didelių prieštaravimų. „Mums labai svarbu išsaugoti visus oro uostus, nekonkuruojant tarpusavyje dėl tų pačių keleivių srautų, o pasinaudojant sinerginiais privalumais, vykdant koordinuotą skrydžių, tarifų, personalo valdymo politiką“, – sakė ministras R. Sinkevičius

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ministro teigimu, koordinuota oro uostų tinklo veikla leis išsaugoti ir tuos oro uostus, kurie nebūtų pajėgūs išgyventi veikdami savarankiškai, tuo pat metu užtikrinant viso oro uostų tinklo veiklos rentabilumą tiek trumpalaikėje, tiek ir ilgalaikėje perspektyvoje.

Kauno ir Palangos oro uostų pavadinimai išliks tokie patys. Kaip vadinsis Vilniaus oro uostas ir įmonė, valdanti visus tris oro uostus, susisiekimo ministras atskleisti nenorėjo.

Toks oro uostų valdymo modelis, kai kelis oro uostus valdo viena valstybei priklausanti įmonė, yra taikomas gana plačiai. Pavyzdžiui, Estijoje įmonė „Tallinn Airport“ valdo 7, Suomijoje įmonė „Finavia“ – 25, Ispanijoje įmonė „Aena Aeropuertos“ – 46, Švedijoje įmonė „Swedavia“ – 11 oro uostų.  

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų