REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Greitis nuo pat pirmo automobilio pasirodymo tapo vienu pagrindinių dalykų, kurio siekimas niekada nesustojo. Kiekvienas naujas automobilis turi ribą, tačiau laikui bėgant ji vis auga. Vos pasirodžius pirmiesiems automobiliams, greitis buvo vienas iš kriterijų renkantis, kokį automobilį pirkti. Šiandien ši tendencija nėra tokia aktuali, tačiau troškimas važiuoti kiek įmanoma greičiau niekur nedingo.

REKLAMA
REKLAMA

Pirmasis Karlo Benco (Karl Benz) automobilis pasiekė tik 16 km/h greitį, tačiau tuo metu tai buvo pakankamai greitai. Tikriausiai tas automobilis ir negalėjo važiuoti greičiau, nes nebūtų atlaikiusi jo konstrukcija.

REKLAMA

Neilgai trukus greičiai didėjo, kontrukcijos tobulėjo, ir kasdienai skirtas Ford Model T galėjo pasiekti maksimalų 70 km/h greitį. Palyginimui, tuo metu lenktynėms skirti automobiliai galėjo važiuoti iki 110 km/h. Pasiekti tokį greitį buvo didelis darbas, o vairuoti tokį automobilį – dar didesnis.


Po Ford Model T gamybos nutraukimo į jo vietą stojo Model A. Pasirodęs 1927m., palyginti su pirmtaku, jis buvo kur kas tobulesnis, nes turėjo saugesnę kabiną, tačiau svarbiausia, jog galėjo pasiekti truputį didesnį nei 100 km/h. Galbūt šiandien tokie skaičiai nieko nestebina, tačiau tuo metu kasdieniniam naudojimui skirtas automobilis, kuris pasiektų tokį greitį, buvo ganėtinai retas atvejis.

REKLAMA
REKLAMA

Tačiau geriausia norą važiuoti kuo greičiau galima pamatyti 1934 m. pasirodžius Bugatti Type 57 automobiliui. Tai dviejų durų sportinis automobilis, kuris galėjo pasiekti, atrodytų, stulbinantį 153 km/h maksimalų greitį.

Maždaug tuo pat metu pasirodęs prancūzų limuzinas Citroen Traction Avant galėjo pasiekti 130 km/h.

Laikui bėgant automobiliai tik greitėjo. 1961 m. Jaguar E-Type pademonstravo skaičius, kurie iki tol buvo nepasiekiama svajonė – 240 km/h. Lengvos konstrukcijos, turintis galingą tam laikmečiui variklį, jis buvo vienas greičių automobilių, kuriuos gamino masiškai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

1966 m. pasirodė Lamborghini Miura – vienas pirmųjų super automobilių, kurie demonstruoja itin didelius greičius ir puikų valdodumą. Miura galėjo pasigirti maksimaliu 276 km/h greičiu. Nedidelio svorio, su viduryje sumontuotu varikliu jis buvo greitas ir stabilus. Taip pat, šis automobilis dažnai minimas kaip vienas gražiausių visų laikų automobilių.

Šiuo metu automobiliai greičiu lenktyniauja kaip niekada. Prieš pusę amžiaus dideliu laikytą 200 km/h greitį, šiuo metu gali pasiekti dauguma kasdienai skirtų automobilų. Miestui skirti mažyliai gali įsibėgėti iki 160 km/h, o tai juk kur kas daugiau, nei anksčiau galėjo pademonstruot sportiniai automobiliai. Nepaisant to, greičio kartelė nenumaldomai auga. Prieš kelis metus pasirodęs Bugatti Veyron buvo minimas kaip greičiausias automobilis pasaulyje. Jis gali pasiekti 407 km/h maksimalų greitį.

REKLAMA

Tačiau laikui bėgant atsirado ir greitesnių. Švedų super automobilių gamintojas Koenigsegg pristatė savo kūrinį CCXR Edition, kurio maksimalų greitį gamintojas žymi 410+ km/h. Tai reiškia, jog jis gali pasiekti didesnį nei 410 km/h greitį.

Nors mums atrodytų skirtumas tarp Bugatti ir Koenigsegg yra nedidelis, tačiau jis susilaukia didelio dėmesio greičio mėgėjų gretose.

Automobiliai tobulėja, jų pasiekiami greičiai vis didėja. Viskas prasidėjo nuo, atrodytų, juokingų šiandienai 16 km/h. Dabar riba automobiliui siekia daugiau nei 410 km/h greitį. Šiandien tai atrodo stulbinantys skaičiai, tačiau kaip viskas atrodys rytoj?..

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų