• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

* Renault Laguna pirmos kartos, 1994 – 2000 gamybos metai.


Pirmos kartos Laguna automobilis pasirodė publikai dar 1993 metais. Prekyboje buvo jau 1994 metais. Po metų išvydome salonuose ir universalą. „Automanas.lt“ nėra pirmieji aprašantys šitą modelį, turbūt ir ne paskutiniai.  Dar 1994 metai pirmieji lietuviai išbandę šį automobilį buvo tuometinio autožurnalo „Keturi ratai“ žurnalistai, šie išbandė jį Prancūzijoje. Tuometinis įspūdis apie automobilį buvo nuostabus. Laguna buvo išgirta. Žavėtasi tiek važiavimo savybėmis, tiek dizainu, funkcionalumu, viskuo, kuo tik galima buvo. Tikiu, kad apie naują Renault Laguna nieko blogo tuo metu negalima buvo pasakyti, tačiau pats laikas ištirynėti, kokia ji yra šiuo laiku, kas iš jos teliko.

Kažkada buvęs madingas ir komfortiškas automobilis


Laguna pakeitė gana populiarų Renault 21 modelį.  Tik pakeitusį šį modelį Laguna tapo vienu populiariausiu vidutinės klasės automobiliu Europoje. Automobilis buvo gamintas hečbeko arba universalo kėbulu. Erdvės, talpumo, funkcionalumo  buvo užtektinai abiejuose kėbulo tipuose.  Pasirinkimą dažniausiai lėmė tik skonio reikalas. Salone patogiai jaučiasi ir keleiviai, ir vairuotojas. Tik jeigu vairuotojo ūgis yra daugiau nei 180cm, patogiai įsitaisyti jau sunkiau. Kiek labiau erzina dideli priekiniai statramščiai, užstojantys vaizdą, žemai nusileidžianti stogo linija. Kaip vidutinės klasės automobilis, Laguna turi gana didelę bagažinę. O pakrauti krovinį nėra sunku, nes anga plati, o prireikus nusilenkia ir galinės sėdynės, sudarančios lygų dugną.  Geras dalykas yra tai, jog retas tokių metų automobilis turi tiek daug komforto įrangos. Pagrindinės salono modifikacijos vadinosi RXE, RT, RN. O kiek dar visokių ribotų modifikacijų: RNA, RNE, RTA, RTE, RXT, RTI, CORMORAN, ALBATROS, AUTHENTIQUE, ELECTIVE, EXPRESSION, DYNAMIQUE, PRIVILEGE, TECHROAD, TECHLINE, INITIALE, INITIALEPARIS LANCEL, FAIRWAY, FIDJI, BACCARA, RESIDENCE, AIDA, ANADE, SYMPHONIE, ALIZE, EXECUTIVE, AMBIANCE, DEDICACE, CLIMO, BUSINESS, V6. Nuo to komforto nebuvo net kur įsidėti daiktų – juk vietoje daiktadėžės buvo oro pagalvė. Tik nuo 1998 metų, kuomet automobilis buvo modernizuotas, užteko keleivio pusėje vietos panelėje ir oro pagalvei, ir daiktadėžei.


Gausus variklių pasirinkimas


Laguna  turėjo tik kelis iš esmės skirtingus variklius. Bėgant metams, jie tiesiog vis būdavo modernizuojami ir priaugdavo vos po porą kilovatų galios. 1,8 benzininis variklis turėjo 66kW, vėliau 70kW galios. 2,0 variklis turėjo 83kW, vėliau 85kW, o sportiškesnis 2,0 turėjo 103kW galios. V6 variklis buvo 123kW galios. Dyzeliniai buvo tik du: su turbina arba be turbinos. Atitinkamai 61kW ir 83kW galios. Po pirmos kartos atnaujinimo nedaug kas pasikeitė. Atsirado mažasis 1,6 16V 79kW agregatas. 1,8 variklio galia padidėjo ir buvo 85kw ir 88 kw galios. 2,0 variklio galia siekė 102 ir 103 kW, o V6 modifikacija gavo net 140 kW galios. Atsirado ir nauji 1,9 dyzeliniai varikliai: 72kW dti, 79kW dti ir 79 kw dci. Painu, tiesa?
Apibendrintai galima būtų pasakyti, jog taupiesiems geriausiai tinka 1,8 variklis, kuris nuostabiai bendrauja su dujomis. Jo konstrukcija yra labai paprasta. Vidutinės degalų sąnaudos apie 9 l. Įsibėgėjimas iki 100km/h per 12 s. Vienas rimtesnis šio variklio trūkumas – prastos kokybės tarpinės, jas tenka keisti gan dažnai. Su V6 varikliu visada gausime įspūdingos komplektacijos saloną. Odinis salonas, gal net GPS, xenon žibintai... BET tokio variklio išlaikymas brangus, ne tik kuro sąnaudomis, bet ir lepumas remontui. Optimaliausias variantas išlieka 2,0 benzininis arba 2,2 dyzelinis su turbina. Vvėlesniais metais ir 1,9 dyzelinis variklis. 2,0 benzininio variklio įsibėgėjimas iki 100km/h yra apie 10 s., kuro sąnaudos vidutiniškai 10 l. Dyzelinis 2,2 vartoja apie 7 l kuro, o 1,9 tik 6l 100km kelio. Trumpiau tariant, technologijos daro savo.

Kuo labiausiai nusikalto Laguna


Didžiausias automobilio minusas – silpna priekinė pakaba. Bendrai paėmus, automobilis važiuoja gan komfortiškai. Sugeria kelio nelygumus puikiai. Savo laiku tai buvo puikus komforto ir sportiškumo derinys. Tačiau ilgiau pasivažinėjus su Laguna tenka keisti sailenblokus,  pusašių lankstus ir amortizatorių atramas.  Gale dažniausiai sugenda torsioninė sija ir jos adatiniai guoliai. Ypač verta patikrinti, ar neūžia pavarų dėžės guoliai. Tai didžiulė Laguna liga. Pavarų dėžėje pakeisti guolius kainuoja apie 600lt. Pagalvojus apie automobilio kainą rinkoje, tai dideli pinigai.

Reziume


Kažkada automobilis buvo vienas madingiausių ir technologiškai naujoviškiausių. Net ir po 10 metų, jo formos buvo madingos, komplektacija vis dar viliojo. Tačiau dabar praėjo jau 17 metų nuo pirmosios kartos pasirodymo. Tenka pripažinti, kad geras prancūzų automobilis jau gerokai paseno. Jį kankina senatvinės ligos. O ką man daryti su savo sena Laguna? Rinkoje ji kainuoja nedidelius pinigus. Turbūt parduosiu ir nusipirksiu dviratį. Kol vasara – pakaks, o vėliau jau pagalvosiu....
Truputis nestandarto:







* Renault Laguna pirmos kartos, 1994 – 2000 gamybos metai.


Pirmos kartos Laguna automobilis pasirodė publikai dar 1993 metais. Prekyboje buvo jau 1994 metais. Po metų išvydome salonuose ir universalą. „Automanas.lt“ nėra pirmieji aprašantys šitą modelį, turbūt ir ne paskutiniai.  Dar 1994 metai pirmieji lietuviai išbandę šį automobilį buvo tuometinio autožurnalo „Keturi ratai“ žurnalistai, šie išbandė jį Prancūzijoje. Tuometinis įspūdis apie automobilį buvo nuostabus. Laguna buvo išgirta. Žavėtasi tiek važiavimo savybėmis, tiek dizainu, funkcionalumu, viskuo, kuo tik galima buvo. Tikiu, kad apie naują Renault Laguna nieko blogo tuo metu negalima buvo pasakyti, tačiau pats laikas ištirynėti, kokia ji yra šiuo laiku, kas iš jos teliko.

Kažkada buvęs madingas ir komfortiškas automobilis


Laguna pakeitė gana populiarų Renault 21 modelį.  Tik pakeitusį šį modelį Laguna tapo vienu populiariausiu vidutinės klasės automobiliu Europoje. Automobilis buvo gamintas hečbeko arba universalo kėbulu. Erdvės, talpumo, funkcionalumo  buvo užtektinai abiejuose kėbulo tipuose.  Pasirinkimą dažniausiai lėmė tik skonio reikalas. Salone patogiai jaučiasi ir keleiviai, ir vairuotojas. Tik jeigu vairuotojo ūgis yra daugiau nei 180cm, patogiai įsitaisyti jau sunkiau. Kiek labiau erzina dideli priekiniai statramščiai, užstojantys vaizdą, žemai nusileidžianti stogo linija. Kaip vidutinės klasės automobilis, Laguna turi gana didelę bagažinę. O pakrauti krovinį nėra sunku, nes anga plati, o prireikus nusilenkia ir galinės sėdynės, sudarančios lygų dugną.  Geras dalykas yra tai, jog retas tokių metų automobilis turi tiek daug komforto įrangos. Pagrindinės salono modifikacijos vadinosi RXE, RT, RN. O kiek dar visokių ribotų modifikacijų: RNA, RNE, RTA, RTE, RXT, RTI, CORMORAN, ALBATROS, AUTHENTIQUE, ELECTIVE, EXPRESSION, DYNAMIQUE, PRIVILEGE, TECHROAD, TECHLINE, INITIALE, INITIALEPARIS LANCEL, FAIRWAY, FIDJI, BACCARA, RESIDENCE, AIDA, ANADE, SYMPHONIE, ALIZE, EXECUTIVE, AMBIANCE, DEDICACE, CLIMO, BUSINESS, V6. Nuo to komforto nebuvo net kur įsidėti daiktų – juk vietoje daiktadėžės buvo oro pagalvė. Tik nuo 1998 metų, kuomet automobilis buvo modernizuotas, užteko keleivio pusėje vietos panelėje ir oro pagalvei, ir daiktadėžei.


Gausus variklių pasirinkimas


Laguna  turėjo tik kelis iš esmės skirtingus variklius. Bėgant metams, jie tiesiog vis būdavo modernizuojami ir priaugdavo vos po porą kilovatų galios. 1,8 benzininis variklis turėjo 66kW, vėliau 70kW galios. 2,0 variklis turėjo 83kW, vėliau 85kW, o sportiškesnis 2,0 turėjo 103kW galios. V6 variklis buvo 123kW galios. Dyzeliniai buvo tik du: su turbina arba be turbinos. Atitinkamai 61kW ir 83kW galios. Po pirmos kartos atnaujinimo nedaug kas pasikeitė. Atsirado mažasis 1,6 16V 79kW agregatas. 1,8 variklio galia padidėjo ir buvo 85kw ir 88 kw galios. 2,0 variklio galia siekė 102 ir 103 kW, o V6 modifikacija gavo net 140 kW galios. Atsirado ir nauji 1,9 dyzeliniai varikliai: 72kW dti, 79kW dti ir 79 kw dci. Painu, tiesa?
Apibendrintai galima būtų pasakyti, jog taupiesiems geriausiai tinka 1,8 variklis, kuris nuostabiai bendrauja su dujomis. Jo konstrukcija yra labai paprasta. Vidutinės degalų sąnaudos apie 9 l. Įsibėgėjimas iki 100km/h per 12 s. Vienas rimtesnis šio variklio trūkumas – prastos kokybės tarpinės, jas tenka keisti gan dažnai. Su V6 varikliu visada gausime įspūdingos komplektacijos saloną. Odinis salonas, gal net GPS, xenon žibintai... BET tokio variklio išlaikymas brangus, ne tik kuro sąnaudomis, bet ir lepumas remontui. Optimaliausias variantas išlieka 2,0 benzininis arba 2,2 dyzelinis su turbina. Vvėlesniais metais ir 1,9 dyzelinis variklis. 2,0 benzininio variklio įsibėgėjimas iki 100km/h yra apie 10 s., kuro sąnaudos vidutiniškai 10 l. Dyzelinis 2,2 vartoja apie 7 l kuro, o 1,9 tik 6l 100km kelio. Trumpiau tariant, technologijos daro savo.

Kuo labiausiai nusikalto Laguna


Didžiausias automobilio minusas – silpna priekinė pakaba. Bendrai paėmus, automobilis važiuoja gan komfortiškai. Sugeria kelio nelygumus puikiai. Savo laiku tai buvo puikus komforto ir sportiškumo derinys. Tačiau ilgiau pasivažinėjus su Laguna tenka keisti sailenblokus,  pusašių lankstus ir amortizatorių atramas.  Gale dažniausiai sugenda torsioninė sija ir jos adatiniai guoliai. Ypač verta patikrinti, ar neūžia pavarų dėžės guoliai. Tai didžiulė Laguna liga. Pavarų dėžėje pakeisti guolius kainuoja apie 600lt. Pagalvojus apie automobilio kainą rinkoje, tai dideli pinigai.

Reziume


Kažkada automobilis buvo vienas madingiausių ir technologiškai naujoviškiausių. Net ir po 10 metų, jo formos buvo madingos, komplektacija vis dar viliojo. Tačiau dabar praėjo jau 17 metų nuo pirmosios kartos pasirodymo. Tenka pripažinti, kad geras prancūzų automobilis jau gerokai paseno. Jį kankina senatvinės ligos. O ką man daryti su savo sena Laguna? Rinkoje ji kainuoja nedidelius pinigus. Turbūt parduosiu ir nusipirksiu dviratį. Kol vasara – pakaks, o vėliau jau pagalvosiu....
Truputis nestandarto:







REKLAMA
REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų