• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS


Aivaras Grigelevičius / Autoriaus nuotraukos

Ar „Hyundai“ vis dar vienas iš tų gamintojų, kurie turėtų stebinti savo pažanga? Manau, kad ta diena jau seniai praėjo. „Hyundai“ turėdama milžiniškus išteklius ir talentingus specialistus planuoja užlipti į automobilių industrijos viršukalnę. Kad ir kaip tai keistai skambėtų, tačiau „Hyundai“ savo kelionę jau įpusėjo.
„Hyundai“ vardas paskui save vis dar neša prastai sukurtų, pigių korėjietiškų dėžučių šleifą. Nors gamintojas deda milžiniškas pastangas į naujo įvaizdžio kūrimą, tačiau senieji stereotipai pradings tik tuomet, kai korėjietiški automobiliai sugebės pademonstruoti ištvermingumą septynerių-aštuonerių metų laikotarpyje.
Jeigu esate vienas iš tų automanų, kuris į automobilių markių stereotipus nekreipia dėmesio, tuomet nenustebtume, jeigu karts nuo karto pradėjote žvalgytis į naujos kartos automobilių atstovus - automobilius, kurie turi hibridinę jėgainę. Šio segmento karaliumi ilgus metus buvo vadinamas „Toyota Prius“, kuris prieš porą dešimtmečių susikūrė savo žaidimų aikštelę, savo taisykles ir pradėjo jas diktuoti kitiems pramonės dalyviams.
2017 metais į „Toyota Prius“ karūną gviešis ne vienas automobilis, tačiau esu įsitikinęs, jog „Hyundai Ioniq“ yra tas automobilis, kuris žmonėms parodys, jog hibridiniai modeliai taip pat gali būti normalūs.
Jonukas1
Toks pats kaip visi
Automobiliai, kurie ant savo pečių neša tam tikrą žinutę, visuomet išsiskiria iš kitų. Automobilį kūrę dizaineriai nori, jog visas pasaulis žinotų, kodėl jūs įsigijote konkretų modelį. Pavyzdžiui, jeigu jūs vairuojate „BMW M3“, kuris pasižymi agresyviomis, raumeningomis kėbulo linijomis, aplinkiniai supras, jog jūs mėgstate galią, greitį, solidumą ar svylančių padangų kvapą sekmadienio rytais. Jeigu vairuojate „Toyota Prius“, automobilį, kuris turi tik vieną išskirtinį bruožą - hibridinę jėgainę, aplinkiniai žinos, jog jums rūpi aplinkosauga arba jūs norite tik transporto priemonės, kuri iš taško A į tašką B nuvežtų su  kuo mažesnėmis išlaidomis kurui. Pastarasis automobilio receptas man iki šiol nėra suprantamas. Ar noras pabrėžti savo taupumą yra didesnis už santūrumą? Kuri mergina tekėtų už vyro, kuris ruošiantis vestuvėms pasakytų - „Brangioji, užsidėk chalatą, taip sutaupysime 1000 eurų naujam puodų rinkiniui?“
„Hyundai“ hibridinio automobilio koncepcija yra visiškai kitokia. Kaip ir „Toyota Prius“, taip ir „Hyundai Ioniq“ taps ekonomiško automobilio sinonimu, tačiau kitaip negu „Prius“, kuris savo drąsiomis kėbulo linijomis bando išprovokuoti aplinkinių reakciją, tai „Hyundai“ dizaineriai pasirinko kitą kelią. „Hyundai Ioniq“ atrodo kompaktiškai, santūriai ir solidžiai. Vienintelė sąsaja su pagrindiniu konkurentu - nuožulni galinė dalis, kuri neprimena tradicinio hečbeko formų. Tačiau taip yra ne dėl to noro kopijuoti „Prius“, o dėl inžinierių tikslo turėti kuo aerodinamiškesnį automobilį - ši neįprasta hečbeko forma leido pasiekti 0,24 oro pasipriešinimo koeficientą - tai vienas geriausių rodiklių rinkoje.
Tą patį būtų galima pasakyti ir apie „Hyundai Ioniq“ interjerą - jame nesurasite pigių „Star Trek“ filme matytų erdvėlaivių imitacijų. Tiesą sakant - jis niekuo nesiskiria nuo kitų „Hyundai“ šeimos modelių, tad jame surasite logiškai išdėstytus prietaisus, jų valdymo mygtukus.
Vienintelis Achilo kulnas automobilio viduje - informacijos ir pramogų sistemos valdymas, kurios valdymas nėra pats patogiausias. Situaciją gelbsti fiziniai mygtukai, kurie vienu paspaudimu gali įjungti reikiamą meniu langą, tačiau apskritai - sistema turi per daug nereikalingų katalogų, kuriuose rodoma nereikšminga arba nenaudinga informacija. Kompaktiškesnė, mažiau pasirinkimų turinti sistema būtų patogesnė valdyti tiek vairuotojui, tiek šalia sėdinčiam keleiviui.


Aivaras Grigelevičius / Autoriaus nuotraukos

Ar „Hyundai“ vis dar vienas iš tų gamintojų, kurie turėtų stebinti savo pažanga? Manau, kad ta diena jau seniai praėjo. „Hyundai“ turėdama milžiniškus išteklius ir talentingus specialistus planuoja užlipti į automobilių industrijos viršukalnę. Kad ir kaip tai keistai skambėtų, tačiau „Hyundai“ savo kelionę jau įpusėjo.
„Hyundai“ vardas paskui save vis dar neša prastai sukurtų, pigių korėjietiškų dėžučių šleifą. Nors gamintojas deda milžiniškas pastangas į naujo įvaizdžio kūrimą, tačiau senieji stereotipai pradings tik tuomet, kai korėjietiški automobiliai sugebės pademonstruoti ištvermingumą septynerių-aštuonerių metų laikotarpyje.
Jeigu esate vienas iš tų automanų, kuris į automobilių markių stereotipus nekreipia dėmesio, tuomet nenustebtume, jeigu karts nuo karto pradėjote žvalgytis į naujos kartos automobilių atstovus - automobilius, kurie turi hibridinę jėgainę. Šio segmento karaliumi ilgus metus buvo vadinamas „Toyota Prius“, kuris prieš porą dešimtmečių susikūrė savo žaidimų aikštelę, savo taisykles ir pradėjo jas diktuoti kitiems pramonės dalyviams.
2017 metais į „Toyota Prius“ karūną gviešis ne vienas automobilis, tačiau esu įsitikinęs, jog „Hyundai Ioniq“ yra tas automobilis, kuris žmonėms parodys, jog hibridiniai modeliai taip pat gali būti normalūs.
Jonukas1
Toks pats kaip visi
Automobiliai, kurie ant savo pečių neša tam tikrą žinutę, visuomet išsiskiria iš kitų. Automobilį kūrę dizaineriai nori, jog visas pasaulis žinotų, kodėl jūs įsigijote konkretų modelį. Pavyzdžiui, jeigu jūs vairuojate „BMW M3“, kuris pasižymi agresyviomis, raumeningomis kėbulo linijomis, aplinkiniai supras, jog jūs mėgstate galią, greitį, solidumą ar svylančių padangų kvapą sekmadienio rytais. Jeigu vairuojate „Toyota Prius“, automobilį, kuris turi tik vieną išskirtinį bruožą - hibridinę jėgainę, aplinkiniai žinos, jog jums rūpi aplinkosauga arba jūs norite tik transporto priemonės, kuri iš taško A į tašką B nuvežtų su  kuo mažesnėmis išlaidomis kurui. Pastarasis automobilio receptas man iki šiol nėra suprantamas. Ar noras pabrėžti savo taupumą yra didesnis už santūrumą? Kuri mergina tekėtų už vyro, kuris ruošiantis vestuvėms pasakytų - „Brangioji, užsidėk chalatą, taip sutaupysime 1000 eurų naujam puodų rinkiniui?“
„Hyundai“ hibridinio automobilio koncepcija yra visiškai kitokia. Kaip ir „Toyota Prius“, taip ir „Hyundai Ioniq“ taps ekonomiško automobilio sinonimu, tačiau kitaip negu „Prius“, kuris savo drąsiomis kėbulo linijomis bando išprovokuoti aplinkinių reakciją, tai „Hyundai“ dizaineriai pasirinko kitą kelią. „Hyundai Ioniq“ atrodo kompaktiškai, santūriai ir solidžiai. Vienintelė sąsaja su pagrindiniu konkurentu - nuožulni galinė dalis, kuri neprimena tradicinio hečbeko formų. Tačiau taip yra ne dėl to noro kopijuoti „Prius“, o dėl inžinierių tikslo turėti kuo aerodinamiškesnį automobilį - ši neįprasta hečbeko forma leido pasiekti 0,24 oro pasipriešinimo koeficientą - tai vienas geriausių rodiklių rinkoje.
Tą patį būtų galima pasakyti ir apie „Hyundai Ioniq“ interjerą - jame nesurasite pigių „Star Trek“ filme matytų erdvėlaivių imitacijų. Tiesą sakant - jis niekuo nesiskiria nuo kitų „Hyundai“ šeimos modelių, tad jame surasite logiškai išdėstytus prietaisus, jų valdymo mygtukus.
Vienintelis Achilo kulnas automobilio viduje - informacijos ir pramogų sistemos valdymas, kurios valdymas nėra pats patogiausias. Situaciją gelbsti fiziniai mygtukai, kurie vienu paspaudimu gali įjungti reikiamą meniu langą, tačiau apskritai - sistema turi per daug nereikalingų katalogų, kuriuose rodoma nereikšminga arba nenaudinga informacija. Kompaktiškesnė, mažiau pasirinkimų turinti sistema būtų patogesnė valdyti tiek vairuotojui, tiek šalia sėdinčiam keleiviui.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Hyundai Ioniq (12)


Efektyvesnis hibridas
„Hyundai Ioniq“ nuo savo pagrindinio varžovo „Toyota Prius“ skiriasi tuo, jog 1,6 litro benzininis ir elektros motoras yra sujungtas ne su „CVT“ bepakope pavarų dėže, o su tradicine, dvigubos sankabos automatine transmisija, kuri tokiame automobilyje tampa tikra atgaiva. Norint pagreitėti, trumpam išgirstate duslų benzininio variklio garsą iki tol, kol pavarų dėžė perjungia į aukštesnę pavarą.
Nuriedėjus porą šimtų kilometrų, pastebėjau ir dar vieną labai malonų siurprizą. Akumuliatoriuose sukaupta energija naudojama ne tik automobiliui pajudėti ar slenkant 40 - 50 km/val. , bet ir važiuojant 120 km/val. greičiu. Važiuodamas didesniu greičiu pastebėjau, jog retkarčiais benzininis variklis išsijungdavo, o jo vietą užimdavo elektros energija, kuri 1 - 3 kilometrus leisdavo važiuoti nenaudojant benzino. Tokie elektros motoro intarpai atsirasdavo kas 10 - 15 kilometrų, tad teoriškai - tokie jėgainių darbo režimo pasikeitimai leistų sutaupyti ne vieną litrą benzino. Tokių triukų „Toyota Prius“ nemoka.
Pripažinsiu, važiuoti ekonomiškai su automobiliu, kuris ir taip turi būti ekonomiškas nebandžiau. Su „Hyundai Ioniq“ elgiausi taip kaip ir su bet kuriuo kitu automobiliu, kuris turėtų tradicinį benzininį arba dyzelinį motorą. Taip galima suprasti koks bus tikrasis kuro sąnaudų rodiklis, kurį sugebės pasiekti net ir sunkiausią dešinę koją turintis vairuotojas.
Važiuojant įvairiais režimais, mieste, užmiestyje ir greitkelyje, vidutinių kuro sąnaudų vidurkis siekė 5,1 litro benzino. Panašų rezultatą be didelio vargu būtų galima pasiekti su panašaus galingumo dyzeliniu varikliu, tačiau „Hyundai Ioniq“ turi vieną pranašumą - mažesnius eksploatacijos kaštus. Atsižvelgiant į šiuolaikinių dyzelinių variklių kompleksiškumą, „Ioniq“ automobilyje esanti hibridinė jėgainė gali tapti puikia alternatyva ilgas distancijas važinėjantiems automanams. Be to, kaip ir bet kuris kitas automobilis, sugebantis vartoti benziną, jis neturi sudėtingų išmetimo sistemų, labai brangių dviejų masių smagračių, kurui itin jautrių purkštukų ir „Adblue“ skysčio talpų, kurias nuolatos reikia pildyti.

REKLAMA

Hyundai Ioniq (5)


Saugus ir nuspėjamas
Tokio tipo automobiliai niekada nepretenduos į geriausiai valdomo automobilio titulą. Kitaip negu kai kurie panašaus dydžio automobiliai, kurių reklamose labai dažnai girdime sąsajas su sportiškumu ar dinamiškumu, „Hyundai“ hibridas net nebando lįsti į erdvę, kurioje jam nukąstų galvą.
Automobilio pakaba buvo sukonfigūruota taip, jog galėtų nuskausminti visas jūsų klaidas nepamačius gilesnės duobės ar ne itin malonaus kelio sujungimo. „Hyundai Ioniq“ pakabai tai daryti sekasi geriau negu gerai - galbūt net per gerai, tačiau vairo jautrumas ar informatyvumas nėra nei patenkinamas, nei pateisinamas. Atsižvelgiant į automobilio paskirtį, būtų kvaila skųstis vairo stiprintuvo darbu, nes potencialiems „Ioniq“ pirkėjams labiausiai rūpės, jog jo pagalba galėtų pakeisti automobilio važiavimo kryptį. Tą jis ir daro - uždarome skyrių.
Kaip ir daugelis šiuolaikinių vairo stiprintuvo sistemų, korėjietiškame hibride sumontuota sistema turėtų veikti dviem režimais. Važiuojant lėtai ar stovint vietoje, vairas sukinėjasi labai lengvai - puiku! Tai palengvina manevravimą ankštose erdvėse. Padidinus greitį, vairas pasunkėja ir nebūna toks jautrus į elementarią korekciją, tačiau net ir pasikeitę sistemos veikimo parametrai nėra labai geri. Man asmeniškai, vairas yra per lengvas ir nepaklusnus. Tad kaip ir minėjau anksčiau - automobilis orientuotas į kitokį vairavimo malonumą - ekonomišką ir atpalaiduojantį.

REKLAMA
REKLAMA

Hyundai Ioniq (10)


verdiktas3
„Toyota“ labai dažnai įvardijama kaip automobilių su hibridinėmis jėgainėmis specialistė. Šis teiginys nėra iš piršto laužtas, nes naujos kartos „Toyota Prius“, nepaisant akis draskančio eksterjero dizaino, yra išbaigtas ir savo paskirtį puikiai atliekantis automobilis. Tuo tarpu „Hyundai“ bandymas žengti į hibridinių automobilių segmentą yra ne tik sveikintinas, bet ir pagirtinas. „Hyundai“ inžinieriai padarė tai, ko nori didžioji dalis vairuotojų, ieškančių ekonomiškos transporto priemonės. Jie efektyviai ir ekonomiškai veikiančią hibridinę jėgainę apvilko įprasto automobilio rūbais. Be anksčiau minėtos jėgainės, jis niekuo nesiskiria nuo tradicinio hečbeko. Būtent tai ir yra šio automobilio stiprybė, nes jis visam pasauliui plačia gerkle nerėkia, jog „aš esu ekonomiškas ir tausoju gamtą ir pusryčiams valgau arbatžolę“ - niekam tai neįdomu.

PRIVALUMAI



  • Sklandžiai veikianti hibridinė jėgainė

  • Taupus tiek mieste, tiek užmiestyje

  • Erdvus interjeras

  • Maži eksploatacijos kaštai

  • Tylus ir komfortiškas

  • Gausi bazinė įranga

  • Konkurencinga kaina


TRŪKUMAI



  • Informacijos ir pramogų sistema veikia sklandžiai, tačiau jos valdymas yra painus

  • Vairas šiame automobilyje skirtas tik esminėms funkcijoms atlikti, jokios papildomos informacijos vairuotojui jis nesuteikia

  • Prastas galinis matomumas



„Toyota Prius“ : Du žingsniai į priekį, vienas žingsnis atgal


Prius


GALERIJA


REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų