REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Žmonės visą laiką nori judėti greičiau. Ir nors šiandien greičiausi traukiniai pasaulyje važinėja didesniu nei 400 km/val greičiu, tačiau anksčiau žmonės greičio siekė, bet kartu jo ir bijojo.

Žmonės visą laiką nori judėti greičiau. Ir nors šiandien greičiausi traukiniai pasaulyje važinėja didesniu nei 400 km/val greičiu, tačiau anksčiau žmonės greičio siekė, bet kartu jo ir bijojo.

REKLAMA

Kai 19 amžiuje prasidėjo garvežių era, žmonės iš tiesų sunerimo – ar paprasti keleiviai gali atlaikyti tokį greitį?

Tiesa, pirmuosius garvežius arkliai lenkė greičiu, tačiau traukiniai netruko pasiekti net stulbinančius 90 km/val. Dabar iš to galime pasijuokti, tačiau anksčiau žmonės abejojo, ar jų kūnai gali pakelti tokias apkrovas. Prastas fizikos ir elementarios anatomijos supratimas šiandien kelia šypseną.

Tai ko gi bijojo žmonės?

Iš pradžių buvo manoma, kad tokiu greičiu lekiantys traukiniai kažkodėl labai įkais. Tai, žinoma, pasirodė esanti visiška nesąmonė, kuriai paneigti daug įrodymų nereikėjo. Pirmieji bandymai su garvežiais buvo atliekami be žmonių ir jokio vagonų įkaitimo tiesiog nebuvo. Tačiau skeptikai vis tiek teigė, kad žmogaus kūnas važiuodamas tokiu greičiu ims lydytis nuo apkrovų. Sunku pasakyti, kuo buvo grindžiama ši idėja, tačiau kažkodėl buvo manoma, kad keleivių kūnai bus taip stipriai spaudžiami prie sėdynių, kad negalės nei pajudėti, o ne vieną ištiks mirtis.

REKLAMA
REKLAMA

Net ir to meto mokslininkai suskubo tai paneigti. Iš didelio aukščio krentantis žmogus gali pasiekti ir daugiau nei 100 km/val greitį (maksimalus įprasto parašiutininko greitis – 195 km/val), tačiau miršta tik nuo smūgio į žemę. Jo kūnas nebūna ištirpęs ar sužalotas nuo greičio.

REKLAMA

Vis dėlto keisčiausias mitas buvo tai, kad traukiniais negali keliauti moterys. Kai buvo atlikti pirmieji bandymai, kuriuose dalyvavo išimtinai tik vyrai, baiminamasi dėl žmogaus kūno galimybių jau nebebuvo. Tačiau tuomet kažkas iškėlė teoriją, kad jei moters kūnas pasieks 90 km/h greitį, iš jo bus išspausta gimda. Vėlgi, gerai, kad ir tuomet buvo protingų žmonių, kurie mitams nepasidavė.

Tačiau kodėl žmogus gali keliauti 400-600 kilometrų per valandą greičiu ir nieko nejausti? Jis gali ramiai sau miegoti, vaikščioti, valgyti. Taip yra todėl, kad inercija mus veikia tik greičiui keičiantis. Kitaip tariant, greitį savo kūnu galime pajausti tik kai traukinys bėgėjasi (o jis tai daro labai švelniai) arba stabdo.

Traukinio vagonai yra visiškai uždari, todėl jie vežasi savo orą – sėdėdami ant tokio greitaeigio traukinio viršaus turėtumėte kęsti ir oro pasipriešinimą. Aišku, anksčiau traukiniuose nebuvo šildytuvų ir oro kondicionierių, o ir triukšmo bei kratymo buvo daugiau, todėl tie 90 km/val atrodė kaip pavojingas greitis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų