• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Tai, kad šiuo metu esu politikas – tai dėl noro realizuoti save ir savo idėjas. Noriu nuveikti „kažką tokio“, pakovoti, kad žmogui būtų laisviau ir geriau. Džiaugiuosi kai pavyksta, nervinuosi kai susimaunu ar tiesiog nepavyksta pramušti aptrupėjusios, suskeldėjusios, bet vis tik gelžbetoninės sąstingio sienos.

REKLAMA
REKLAMA

Daugiau kaip pusę metų esu nebe ministras, o Seimo narys opozicijoje. Tačiau džiaugiuosi, kad tam tikroje srityje esu tarsi gavęs kadencijos pratęsimą – kai kurie gerokai Seime pagulėję įstatymai (nes buvo „svarbesnių“ darbų) pagaliau priimti. Džiugu, kad priimti, apmaudu, kad su uždelsimu, ir nebegalėsiu pats tiesiogiai užtikrinti sklandaus realizavimo.

REKLAMA

Pasidžiaugsiu, kad beveik visi (išskyrus kai kuriuos personalinius) pateikti ar priimti Teisingumo ministerijos rengti projektai Seime buvo dar mano inicijuoti (iš 60 priimtų, skaičiuojant su visais lydinčiaisiais – 54). Kas tai per naujovės?

Savo išvaizdžią darbų ataskaitą buvau pateikęs kadencijos pabaigoje. O čia toks kaip ir pratęsimas (gal ne toks vizualiai gražus, bet, manau, aktualus) – apie darbų realizavimą jau pasikeitus Vyriausybei.

REKLAMA
REKLAMA

Kas jau priimta

Civilinio proceso kodekso pakeitimo ir papildymo įstatymas nustato, kad elektroninės formos procesiniai dokumentai, pateikti teismui elektroninių ryšių priemonėmis yra tokios pačios galios, kaip ir fiziškai pateikti ir pasirašyti.

Civilinio kodekso 2.46, 2.70, 2.106, 2.108 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymas supaprastina neveikiančių juridinių asmenų likvidavimą.

Nemažas juridinių asmenų registre įregistruotų juridinių asmenų skaičius daugybę metų neteikia finansinės atskaitomybės dokumentų, neatnaujina savo duomenų, nerandami savo buveinių adresais. Tokių juridinių asmenų administravimas ir jų likvidavimas teismine tvarka brangiai kainuoja, o verslo patogiai negalintys uždaryti žmonės irgi yra tarsi spąstuose.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pradėjus juridinių asmenų likvidavimo procedūras, daugelyje atvejų jų negalima baigti, nes juridiniai asmenys būna skolingi valstybei, tačiau turto neturi. Todėl jie, net ir turėdami likviduojamo juridinio asmens statusą, iš registro neišregistruojami daugelį metų, nes, norint tai padaryti i, reikia pateikti pažymą apie juridinio asmens atsiskaitymą su biudžetais ir kitais fondais. Priėmus įstatymą atsisakoma tokių juridinių asmenų likvidavimo teisminės tvarkos.

Minėtus juridinius asmenis Juridinių asmenų registro tvarkytojo iniciatyva likviduos likvidatoriumi paskirta Vyriausybės įgaliota institucija. Svarbiausia – tai bus greičiau, pigiau, paprasčiau (labai mano mėgiama triada…).

REKLAMA

Advokatūros įstatymo pakeitimo įstatymas panaikina absoliutų draudimą advokato veiklos reklamai. Taip pat leidžia įgyti Lietuvos advokato vardą ar verstis advokato praktika ir kitos Europos Sąjungos valstybės narės nuolatiniams gyventojams, šeimos nariams, teisėtai gyvenantiems ES.

Dar projektas išsprendžia tokius reikalus, kaip kad, pavyzdžiui, teismo procese leidžia advokatui atlikti ir vertėjo funkcijas (versti savo klientui). Paradoksalu, tačiau advokatas savo klientui net vertėjo funkcijų iki šiol negalėdavo atlikti…

REKLAMA

Civilinio kodekso 2.44, 5.31, 5.33 ir 6.991 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymas ir susiję įstatymai galutinai išvalo teisinę sistemą nuo kai kur užsilikusių reikalavimų turėti ir naudoti antspaudą. Atsiprašau, bet dabar jau ir arkliui turės būti aišku, kad antspaudas privačiai įmonei nebėra būtinas. Įmonės galės sutaupyti ir mažiau tąsytis po biurokratiją.

Administracinių bylų teisenos įstatymo pakeitimo ir papildymo įstatymas įtvirtina taikos sutartis nagrinėjant administracinių ginčų bylas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Nuo šiol teismo pirmininkas ar teisėjas, nutartimi priėmęs skundą, nustatęs, kad byloje yra galimas taikos sutarties sudarymas, pasiūlo šalims abipusių derybų nuolaidų būdu pasiekti priimtiną abiems šalims susitarimą ir nurodo, kad šalims sutikus sudaryti taikos sutartį, dėl esminių sutarties sąlygų turi būti susitarta iki teismo posėdžio dienos.

Teismui patvirtinus šalių sudarytą taikos sutartį, grąžinama 50 procentų sumokėto žyminio mokesčio sumos.

Civilinio kodekso 2.138(1), 2.139, 2.140, 2.147 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymas nustato, kad įgaliojimus bus galima tvirtinti ne tik pas notarą, bet ir elektroniškai. Štai čia greičiau, pigiau, paprasčiau yra itin akivaizdus. Tikiuosi, kad notarai greičiau patys elektronizuosis, nes kitaip jų senamadiškumas gali tapti visai nebemadingas ir nieks jau nebepadės notariatui išlikti (ko labai nelinkėčiau).

REKLAMA

Baudžiamojo proceso kodekso pakeitimo ir papildymo įstatymas. Numatoma nauja kardomoji priemonė – intensyvi priežiūra (įtariamojo ar kaltinamojo kontrolė elektroninėmis stebėjimo priemonėmis). Ši priemonė jau įteisinta ir pamažu skinasi kelią lygtinio paleidimo srityje. Šį kartą numatoma kaip dar viena alternatyva suėmimui.

Taip pat numatyta, kad kai tyrimo veiksmas atliekamas garso ir vaizdo nuotolinio perdavimo priemonėmis, protokolą pasirašo tik tokį veiksmą atlikęs asmuo ir protokolą surašęs asmuo. Tokiu būdu įteisinamos apklausos ir kiti tyrimo veiksmai pasinaudojant nuotolinio ryšio priemonėmis (net nelabai suvokiama, kaip iki šiol to nebuvo).

REKLAMA

Pateikti ir pradėti svarstyti projektai

Yra nemažai tokių projektų, kurie buvo parengti man būnant ministru, užregistruoti Seime, tačiau ilgai laukė pateikimo. Pagaliau jei pateikti.

Civilinio proceso kodekso pakeitimo ir papildymo įstatymo projektas, kuriuo siekiama reglamentuoti grupės ieškinį.

Grupės ieškinys – tai vieno ar kelių asmenų pareikštas ieškinys daugelio bendrą interesą turinčių asmenų vardu, tokį ieškinį pareiškiant ir nagrinėjant pagal specifines taisykles.

Grupės ieškinį galėtų pateikti ir asociacijas, kurios turėtų teisę pareikšti grupės ieškinį tose srityse, kuriose veikia. Grupės ieškiniais ginamos grupės asmenų, turinčių tapačius reikalavimus, teisės ir teisėti interesai, jei šie asmenys yra aiškiai išreiškę valią dalyvauti tokiame procese.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Civilinės būklės aktų registravimo įstatymo projektas (Ankstesnėje kadencijoje kartą atmestas, tačiau kiek pataisytas ir šį kartą jau priimtas svarstyti). Siūloma atsisakyti civilinės būklės akto įrašų įregistravimo liudijimų išdavimo, viską perkelti į elektroninę erdvę. Daugybę reikalų numatoma sutvarkyti paprasčiau. Mano paskaičiavimu, dėl tokio pakeitimo žmonės sutaupytų bent 100 000 vizitų į civilinės metrikacijos įstaigas per metus.

Valstybės garantuojamos teisinės pagalbos įstatymo pakeitimo įstatymo projektas. Numatomi barjerai elementariai piktnaudžiauti nemokamos pagalbos teikimu. Šiandien yra sugebančių paprašyti pagalbos net kelis šimtus kartų per metus (o atsisakymai suteikti pagalba skundžiami, skundimui vėl prašant teisinės pagalbos…). Ribojamas pagalbos kiekis, jei pagalbą teikianti tarnyba mano, kad bylinėjimasis neperspektyvus (bylinėtis iš sportinio intereso neturėtų būti galima kitų sąskaita).

REKLAMA

Sudaromos sąlygos pasirinkti advokatą, pagalbą teikti ne tik advokatams, bet ir jų padėjėjams (kurie jau šiandien puikiai gali atstovauti bylinėjantis už savo pinigus).

Numatomas prioritetas pagalbą teikti visų pirma siekiant susitarimo, o ne tam, kad būtų dažnai neprasmingai mokesčių mokėtojų sąskaita bylinėjamasi vardan “teisybės”.

Mano išvados

Visi siekiame, kad valdžia dirbtų žmonių labui. Viena iš prielaidų – kad keičiantis valdžiai nebūtų tik geriečių – blogiečių žaidimo, kad reikalingi dalykai būtų perimami ir užbaigiami. Taip elgiausi pats, džiaugiuosi, kad su mano darbai panašiai elgiasi ir naujoji valdžia. Beje, tai pasakytina ne tik apie Teisingumo, bet ir apie Ūkio ministeriją. avyzdžiui, kiek nerimavau, kad mano įpiršta verslo priežiūros reforma (jos efektyvinimas ir tuo pačiu palengvinimas) bus nepriimtina naujajai valdžiai. Tad juo labiau džiaugiuosi, kad kryptis yra tęsiama.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų