REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

AB DFDS LISCO Keleivių rinkodaros ir pardavimo grupės vadovo Arvydo Skuodo teigimu, dar pirmą šių metų ketvirtį keleivių skaičius bendrovės keltuose didėjo gana sparčiai, o nuo balandžio pastebimas mažėjimas. Tai sąlygoja bendras ekonominis nuosmukis, pavyzdžiui, padidėjusios maisto, kuro kainos. Todėl bendrovė svarsto, kaip galėtų pagerinti situaciją ir išlaikyti keleivių srautus šiais sunkiais laikais, rašo "Vakarų ekspresas".

REKLAMA
REKLAMA

Srautai išlaikomi

Pernai DFDS LISCO keltais buvo pervežta 140 tūkst. keleivių, 14 proc. daugiau nei užpernai. Šiemet pirmą ketvirtį, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai, augimas - 14 proc. Tačiau vertinant šių metų 5 mėnesių rezultatus, augimo belieka tik 8 proc.

REKLAMA

Linijoje Klaipėda-Zasnicas (Vokietija) keleivių, palyginti su pernai metais, pervežta 12 proc. mažiau, nes buvo 16 reisų mažiau. Šia linija kursuoja keltas „Vilnius“, galintis vežti 132 keleivius. Jis gabena ir geležinkelio vagonus. Kai juo plukdomas pavojingas krovinys, pavyzdžiui, fosforas, laive, be įgulos narių, galima priimti tik 63 keleivius, nes tokiu atveju keliami specialūs reikalavimai.

Linijoje Klaipėda-Karlshamnas (Švedija) šiemet padaugėjo 16 reisų, tad ir pirmą ketvirtį keleivių, palyginti su pernai metų tuo pačiu laikotarpiu, buvo 20 proc. daugiau, tačiau vertinant 5 šių metų mėnesius, lieka tik 13 proc. daugiau.

DFDS LISCO keltai gabena daugiau ir automobilių: pernai jų buvo pervežta 60 tūkst., t. y. 25 proc. daugiau nei užpernai. Bendrovės laivais plukdomų krovinių augimas taip pat nuo balandžio šiek tiek mažėja.

REKLAMA
REKLAMA

A. Skuodo teigimu, nors situacija pasikeitė, tačiau srautai iš esmės išlaikomi. Jeigu anksčiau per visus metus bendrovės keltais būdavo plukdoma 16 tūkst. keleivių, tai dabar per vieną vasaros mėnesį jų keliauja apie 21 tūkst. Pastaruoju metu DFDS LISCO laivuose padaugėjo keliaujančių lietuvių, latvių, olandų, belgų, ispanų, austrų.

Manoma, kad šiek tiek sumažintos keltų bilietų kainos pirmą šių metų ketvirtį padidino keleivių srautą. Pavyzdžiui, keleivinis bilietas linijoje Klaipėda-Kylis pernai kainavo 399 Lt, šiemet - 397 Lt, Zasnico linijoje šiemet bilietas kainuoja 326 Lt, t. y. 2 Lt mažiau.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

2007-ieji buvo pirmi metai, kai bendrovės keltais vasarą linijomis Klaipėda-Kylis ir Klaipėda-Zasnicas keliavo beveik tiek pat lietuvių kaip ir vokiečių. 85 proc. linijos Klaipėda-Karlshamnas keleivių sudaro lietuviai, 11 proc. - švedai, likę - iš įvairių kitų šalių.

Naujas keltas

Kitų metų gegužę DFDS ketina paleisti kursuoti tarp Klaipėdos ir Vokietijos naują keltą. Ro-pax (skirtas ir kroviniams, ir keleiviams) laivas jau statomas Italijos laivų statykloje „Nuovi Cantieri Apuania“. DFDS jį nusipirko iš kompanijos „Grimaldi Holding S.p.A“. Tai penktasis iš aštuonių šiai kompanijai Italijoje statomų laivų. Į jį investuojama 600 mln. Danijos kronų.

REKLAMA

Naujasis keltas galės gabenti 600 keleivių ir 2500 ilgio metrų krovinį (keltas „Vilnius“ gali vežti tik 1500 m ilgio krovinį), jo greitis - 23 mazgai („Vilniaus“ - 16,5). Jame bus 112 kajučių, 6 liuksai, 2 restoranai, 2 barai, 120 sėdimų vietų (kelte „LISCO Optima“, kuris gali gabenti 320 keleivių, yra tik 76 sėdimos vietos) ir apskritai daugiau erdvės nei dabartiniuose bendrovės keltuose.

Metų pradžioje planuota, kad jis plaukios linija Klaipėda-Kylis, o keltas „LISCO Optima“ bus nukreiptas kitais maršrutais. Dabar svarstoma galimybė jį skirti linijai Klaipėda-Zasnicas. „Vilnius“ plaukia 18 valandų, o naujajam prireiktų tik 12-14 valandų. Tačiau kol kas tiriama rinka, tad galutinis sprendimas dar nepriimtas. Ir pavadinimo naujasis keltas dar neturi: yra paskelbtas konkursas, kuriame dalyvauja bendrovės darbuotojai.

REKLAMA

Tikimasi, kad šis naujas ro-pax laivas taps patogia alternatyva kelionei per Lenkiją ir Vokietiją, nes didėjantys kelių mokesčiai ir automobilių spūstys sudaro transporto problemų.

Kam naudingi keleiviai?

Siekdama išlaikyti stabilius keleivių srautus DFDS LISCO imasi įvairių priemonių. Pavyzdžiui, planuoja įvesti tokią tvarką, kad kuo anksčiau perkamas bilietas į keltą, tuo mažiau kainuos, sudaryti galimybes rezervuoti vietą laive internetu. Sausio pabaigoje ketinama organizuoti reisus į Vokietiją norintiems apsipirkti žmonėms ir t. t.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Svarstoma, kuo Lietuva galėtų sudominti užsienio turistus: galbūt nebrangiomis gydytojų paslaugomis, netgi juokais kalbama ir apie pigias sekso paslaugas. Mat vokiečių, kuriuos į mūsų kraštą viliojo nostalgija irgi nebedaug beliko. Pasak A. Skuodo, viena laivybos kompanija DFDS LISCO traukos centrų šalyje negali sukurti. Tuo turėtų būti suinteresuota ir Lietuvos valdžia, ir Klaipėdos miesto savivaldybė.

Kyla klausimas, kas daugiausia uždirba iš keleivių, kas turėtų būti suinteresuotas tuo, kad į Lietuvą jų atvyktų kuo daugiau? DFDS LISCO keltų keleiviai užsieniečiai Lietuvoje nakvoja bent dvi naktis. Suprantama, DFDS LISCO moka mokesčius. Beje, A. Skuodas nėra toks optimistas ir nemano, kad kiekvienas kruizinių laivų turistas mieste palieka 100 eurų, jo manymu, ši suma galbūt yra 40 Lt. Pasak jo, kruizinių laivų turistams, važiuojantiems į ekskursijas, paprastai įdedami maisto paketai. Beje, naujausi kruiziniai laivai jau plaukia ir su savo autobusais.

REKLAMA

Neatsisako priimti šunų

Dėl griežtų reikalavimų naminių gyvūnų gabenimui transporto priemonėmis kai kuriuose keltuose atsisakoma juos priimti. DFDS LISCO laivuose to daryti neplanuojama.

Žinoma, šuo turi turėti pavadėlį, antsnukį, kiti gyvūnai - nervelius. Vienam keleiviui leidžiama vežtis ne daugiau kaip 2 šunis. Žmonėms, keliaujantiems su gyvūnais, skirtos specialios kajutės, kuriose kilimai pakeisti linoleumu. Jos, be abejo, kiekvieną kartą yra dezinfekuojamos. Keleivis, kuris vežasi šunį, turi imti visą kajutę. Paprastai kitiems žmonėms bilietai į tokias kajutes neparduodami, nebent kraštutiniu atveju, kai labai trūksta vietų.

REKLAMA

Pasak A. Skuodo, visais būtinais dokumentais ir skiepais turi pasirūpinti pats keleivis. Jis turi žinoti, kad Skandinavijoje, Maltoje ir Airijoje, iš dalies ir Švedijoje bei Didžiojoje Britanijoje yra itin dideli reikalavimai įvežamiems gyvūnams. Būdavo atvejų, kad Švedijoje nepriima šunelio, nes jo skiepas esąs ne pagal visus reikalavimus, ir gana. Tad vienas šeimos narių turėdavo grįžti su juo, nes kelte vieno šuns palikti negalima.

Anksčiau šunų buvo vežamasi 4-5 kartus daugiau nei dabar, ir iš trijų du būdavo neįleidžiami. Pasak A. Skuodo, dabar paprastai per savaitę visomis trimis DFDS LISCO keltų linijomis keliauja bent po 2 šunis. Bilietas šuniui visuose bendrovės keltuose kainuoja 39 eurus, iki 2007 metų jo kaina buvo 30-40 Lt.



Vestuvių keltuose nebeliko

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pernai, kai keltas „LISCO Patria“ plaukdavo iš Klaipėdos į Baltijską (Kaliningrado sritis), jame vyko net 6 vestuvės. Aišku, laivo įgula stengdavosi organizuoti įvairių atrakcijų, pavyzdžiui, jaunavedžiams liuksą išpuošdavo rožėmis.

Nors užsisakyti visą keltą pobūviui, kad nebūtų kitų keleivių, kainuodavo 60 tūkst. eurų, net du kartus jis buvo užsakytas visas. Vieną kartą „LISCO Optima“ buvo organizuotos ir mokyklinės išleistuvės, ir konjakų pristatymas.

Plaukimas laivu iki Baltijsko ilgas, o sausuma per Neringą į jį galima nuvažiuoti netgi per dvi valandas. Tad buvo bandoma organizuoti romantiškus savaitgalius jūroje. Tačiau keleivių šioje linijoje buvo mažai, per 2 metus rinka neužkariauta, tad linijos atsisakyta. Dabar į Baltijską vieną kartą per savaitę plaukia keltas „Vilnius“ iš Zasnico. Pasak A. Skuodo, šiemet norinčiųjų tokių romantinių kelionių jūra atsirado dar daugiau, bet, deja, linijos jau nebėra.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų