REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Vis dažniau pasigirsta nepritarimas savitarnos kasoms, o prekybos tinklai pradeda atsisakyti šios technologijos, kuri per pastaruosius kelerius metus buvo labai paplitusi.

Vis dažniau pasigirsta nepritarimas savitarnos kasoms, o prekybos tinklai pradeda atsisakyti šios technologijos, kuri per pastaruosius kelerius metus buvo labai paplitusi.

REKLAMA

Praėjusią savaitę Didžiosios Britanijos prekybos centrų tinklas „Booths“ pranešė, kad visose 28 savo parduotuvėse, išskyrus dvi, panaikina savitarnos kasas. 

Jungtinėse Valstijose didieji prekybos tinklai „Walmart“, „Costco“, „Wegmans“ ir kiti prekybininkai taip pat pakeitė savo savitarnos strategijas, rašo CNN.

„Mūsų klientai per ilgą laiką pasakė, kad mūsų parduotuvėse esančios savitarnos kasos gali būti lėtos, nepatikimos ir akivaizdžiai beasmenės“, – BBC sakė „Booths“ vykdomasis direktorius Nigelas Murray.

Be to, „Booths“ klientai dažnai neteisingai nurodydavo, kokius vaisius ir daržoves jie perka, kai jų paprašydavo savitarnos kasos aparatai. Alkoholio pirkimas savitarnos kasose taip pat nebuvo sklandus, nes darbuotojai turėjo patikrinti klientų amžių.

REKLAMA
REKLAMA

„Kai kurie klientai nežino, kad, pavyzdžiui, vienas obuolys skiriasi nuo kito. Su tuo susiję įvairūs nesklandumai, o kai į krepšelį įsidedate alkoholio, kažkas turi ateiti ir patikrinti, ar esate tinkamo amžiaus“, – sakė N. Murray.

REKLAMA

„Booths“ atstovas spaudai CNN teigė, kad darbuotojai, tikrinantys pirkėjus, užtikrina geresnę klientų patirtį.

Padaugėja vagysčių parduotuvėse

Pirmą kartą savitarnos aparatai pradėti naudoti devintajame dešimtmetyje, siekiant sumažinti darbo sąnaudas. Jos perkėlė apmokamų darbuotojų darbą neapmokamiems klientams.

Savitarnos kasos išplito prekybos centruose 2000-ųjų pradžioje, nes parduotuvės siekė sumažinti išlaidas darbuotojų algoms, o pandemijos metu daugelis pirkėjų pirmą kartą pasinaudojo savitarnos kasomis, norėdami sumažinti kontaktą su aplinkiniais.

REKLAMA
REKLAMA

Tačiau dabar mažmenininkai permąsto savitarnos kasas. Jie nustatė, kad savitarnos kasose dėl pirkėjų klaidų ir tyčinių vagysčių prarandama daugiau prekių nei įprastose kasose su kasininkais.

Mažmenininkai, kaltinantys vagystes iš parduotuvių ir reikalaujantys griežtesnių sankcijų vagišiams, vis dažniau susiduria su panašiomis problemomis.

Tačiau mažmenininkų savitarnos kasų strategijos taip pat prisidėjo prie problemų, susijusių su prekių sumažėjimu.

Viename JAV, Didžiosios Britanijos ir kitų Europos šalių mažmenininkų tyrime nustatyta, kad bendrovėse, kuriose įrengtos savitarnos kasos ir programėlės, nuostolių lygis siekė apie 4 proc., t. y. daugiau nei du kartus viršijo rinkos vidurkį.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pirkėjų gudrybės kasose

Kai kurie produktai turi kelis brūkšninius kodus arba brūkšniniai kodai nėra tinkamai nuskaitomi naudojant savitarnos technologiją.

Produktus, įskaitant vaisius ir mėsą, paprastai reikia pasverti ir rankiniu būdu įvesti į sistemą naudojant kodą. Klientai gali netyčia įvesti neteisingą kodą. Kitais atvejais pirkėjai neišgirsta „pyptelėjimo“, patvirtinančio, kad prekė nuskaityta tinkamai.

Kiti pirkėjai naudojasi nepakankama savitarnos kasų priežiūra ir yra sukūrę vagystės būdų. Dažniausiai taikoma tokia taktika: nenuskaityti prekės, pigesnę prekę (bananus) iškeisti į brangesnę (kepsnį), nuskaityti padirbtus brūkšninius kodus, pritvirtintus prie riešo, arba viską tinkamai nuskaityti ir išeiti nesumokėjus.

REKLAMA

Parduotuvės bando sumažinti nuostolius, griežtindamos savitarnos kasų apsaugos priemones, pavyzdžiui, pridėdamos svorio jutiklius. 

Tačiau papildomos apsaugos nuo vagysčių priemonės taip pat lemia daugiau varginančių klaidų „netikėtas daiktas maišelio zonoje“, dėl kurių darbuotojams tenka įsikišti.

Šių metų pradžioje „Walmart“ kai kuriose parduotuvėse Naujojoje Meksikoje pašalino savitarnos kasos aparatus. Po pirkėjų skundų „ShopRite“ jas pašalino vienoje Delavero parduotuvėje. 

Praėjusiais metais „Wegmans“, pranešusi apie nuostolius, nutraukė mobiliosios programėlės, kuri leido klientams nuskaityti, supakuoti ir sumokėti už maisto produktus apsipirkimo metu, naudojimą.

REKLAMA

„Costco“ teigė, kad, nustačius, jog ne nariai slapta naudojasi jiems nepriklausančiomis narystės kortelėmis savitarnos kasose, savitarnos kasose padaugėjo darbuotojų.

Šiais metais „Costco“ vadovybė teigė, kad sumažėjimas padidėjo „iš dalies, mūsų nuomone, dėl savitarnos kasų diegimo“.

Žaislų mažmeninės prekybos tinklas Five Below teigė, kad parduotuvėse, kuriose yra daugiau savitarnos kasų, sumažėjo daugiau prekių. Bendrovė planuoja padidinti kasų su darbuotojais skaičių naujose vietose.

Ačiu Dievui,gal ir Lietuvoje pradės atsisakyti.Klaipeda vienoje IKI parduotuvėje praktiškai nedirba kasa kad galėtų žmogus prekintis gyvoje kasoje.Dirba vieną kasa,kurioje pardavėja turi atleisti su įvairiais mokesčiais,prekes pirkėjas turi išdėstyti aukštai lyg ant baro.Tikra kasa su konvejerių kur galima būtų prekes išdėstyti patogiai pirkėjui nedirba,belieka priverstinai naudotis dirbtinio intelekto savitarnos kasa,pardavėja fiziškai nespėja aptarnauti savitarnos klientų kurie dažnai suklysta.As kaip pirkėjas visada renkuosi parduotuvėse kasas ,kurioje dirba kasininke,man patogų.
Ne tik Klaipėdoje, Vilniuje tas pats. Normalios kasos nedirba, o jei į informacijos kasą kas ir ateina, joje neaptarnauja, siunčia į savitarnos kasas. Verslininkai sutaupo, o pirkėjai turi dirbti nemokamais kasininkais. Nesuprantu tik vieno - nejaugi rimtai verslininkai galvojo, kad galės pasinaudoti pirkėjais ir sau dar didesnį pelną susikrauti? Jei pirkėjas dirba nemokamai, jis turi teisę atlygį už darbą pasiimti.
Pradekime naudotis straipsniuose isvardintomis gudrybėmis!
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų