REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS
18
Žirmūnuose atidarytas „Lidl“  nuotr. Broniaus Jablonsko

Pirmąją „Lidl“ atidarymo dieną stebėjome nesibaigiančias eiles, nuo pat ryto iki vakaro. Atėjus antrajai dienai vėl stebime tą patį vaizdą. Visgi nors atrodo, kad žmonės mieliau renkasi stovėti eilėje prie naujai atsidariusių parduotuvių, didieji prekybos tinklai Lietuvoje tvirtina išlaikę stabilų pirkėjų skaičių.

18

Pirmąją „Lidl“ atidarymo dieną stebėjome nesibaigiančias eiles, nuo pat ryto iki vakaro. Atėjus antrajai dienai vėl stebime tą patį vaizdą. Visgi nors atrodo, kad žmonės mieliau renkasi stovėti eilėje prie naujai atsidariusių parduotuvių, didieji prekybos tinklai Lietuvoje tvirtina išlaikę stabilų pirkėjų skaičių.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Mažmeninės prekybos ekspertas Justas Gavėnas įsitikinęs, kad prekybos tinklų teigimas, jog klientų nesumažėjo – tikėtinas, mat į „Lidl“ rinkosi didžioji dalis smalsuolių.

REKLAMA

„Tai turbūt tie patys, kurie boikotavo prekybos centrus prieš kelias dienas. Žiūrint į bendrą srautą tai tik 15 parduotuvių, tad nors žmonių atrodė daugybė, skaičiais tai nėra daug. Aišku, tam tikras laiko momentais galėjo pasijusti tai nukritimas, tai pakilimas, bet reikia suprasti, kad racionaliau mąstantys žmonės pamatė kokios eilės ir važiavo į savo įprastines parduotuves“, – tv3.lt portalui komentuoja J. Gavėnas.

REKLAMA
REKLAMA

R. Saulytė: vakar dienos rezultatai netikėti

„Maxima“ Komunikacijos skyriaus vadovė Renata Saulytė pasakojo, kad kaip ir visa visuomenė vakar stebėjo rinką ir naujo konkurento pasirodymą. Tai pajuto ir vertindami rezultatus, kuriuos lėmė žmogiška reakcija.

„Atsidarius parduotuvei, ji visuomet sulaukia didesnio klientų susidomėjimo ir populiarumo nei aplink esančios. Vieni užsuka ten iš smalsumo, kiti teikiamų šventinių pasiūlymų. Tai natūralu. Daugybę kartų šią tendenciją fiksavome patys atidarinėdami naujas parduotuves šalyje. Šįkart darbą pradėjo naujas prekybos tinklas. Tad žmonių noras ten užsukti, pamatyti, įvertinti ir įsigyti yra savaime suprantamas. Apibendrinus vakar dienos rezultatus, bendras klientų srautas, taip pat ir pardavimai išliko maždaug stabilūs, kaip ir įprastą ketvirtadienį”, – bendrus duomenis įvardina R. Saulytė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Visgi atskirų parduotuvių duomenys skyrėsi. Vienose klientų srautas išties keliais procentais sumažėjo nei įprastai, tačiau užfiksuotas didesnis klientų srautas ir pardavimai “Lidl” kaimynystėje esančiose „Maxima“ parduotuvėse.

„Matyt tam įtakos turėjo eilės šalia konkurentų parduotuvių. Pritrūkus kantrybei laukti eilėse, matyt dalis žmonių atėjo ir apsipirko ir mūsų tinklo šalia esančiose parduotuvėse. Tai labai žmogiška reakcija. Tačiau didesnių pokyčių pardavimuose vakar nepastebėjome“, – komentuoja R. Saulytė.

REKLAMA

„Iki“ prekybos centrų tinklo Viešųjų ryšių vadovė Berta Čaikauskaitė teigia, kad vakar dieną jų prekybos tinkluose apsilankė toks pat pirkėjų skaičius kaip ir praėjusį ketvirtadienį, o kai kuriose parduotuvės net sulaukė didesnio pirkėjų skaičiaus.

„Kadangi savo veiklą vykdome jau daugiau kaip 24–erius metus, turime lojalius pirkėjus, kurie mumis pasitiki ir vertina mūsų prekybos tinklo išskirtinumą. Žinoma, gerbiame visų pirkėjų nuomonę ir apsisprendimą rinktis vieną ar kitą parduotuvę. Vertinti pirkėjų srautų pokyčius po pirmos naujo rinkos žaidėjo darbo dienos yra kol kas sudėtinga, tačiau pirmąją dieną įtakos srautams nepastebėjome. Išsamiau pirkėjų srautų pokyčius galėsime pakomentuoti po kelių savaičių”, – sake B. Čaikauskaitė.

REKLAMA

„Rimi“ parduotuvių tinklo Viešųjų ryšių vadovė Giedrė Bielskytė bei „Norfa“ Viešųjų ryšių vadovas Dariu Ryliškis teigia taip pat sulaukę įprasto pirkėjų skaičiaus.

Specialių strategijų neruošia

Nors naujasis žaidėjas akylai stebimas, žvelgiama kokį pokytį rinkoje jis padarys, parduotuvių tinklų atstovai teigia specialioms strategijoms nesiruošiantys. Tačiau neslepiama, kad dabartinės strategijos bus peržvelgiamos. 

„Galime tik pasveikinti Lidl pradėjus veiklą Lietuvoje, nedidelėje, bet labai konkurencingoje rinkoje. Į rinką ateinantį kiekvieną naują konkurentą, nepriklausomai nuo jo dydžio ar patirties, sutinkame palankiai, nes manome, kad konkurencija yra sveikintina. Ir tai sakome nuoširdžiai. Ji priverčia pasitempti, įvertinti savo stiprybes ir silpnąsias vietas, pergalvoti savo strategiją ir veiksmus. Paprastai pasidaręs savo veiklos reviziją, atrandi ir naujų galimybių“, – sako R. Saulytė.

Taip pat prideda, kad vis tik šiomis dienomis, klientams duris atveriant dar vienam konkurentui, ypatingo ar kažko specialaus nebuvo imamasi – akcijų kiekis tinklo parduotuvėse išliko labai panašus, kaip ir visada. 

R. Saulytės teigimu, plačiau vertinti „Lidl“ sėkmę sunku, mat reikia ne tik įgauti pirkėjų pasitikėjimą, bet ir sugebėti išlikti rinkoje. Pasak jos, svarbi ir lietuviška produkcija, kurios „Lidl“ siūlo mažai.

„Rinkoje sėkmingai konkuruojame jau 25 metus. Pažįstame savo pirkėjus, tad galime pasiūlyti jiems tai, ko reikia – patį lietuviškiausią asortimentą, aukštą kokybę, patrauklią kainą, malonų aptarnavimą ir gerą patirtį apsiperkant. Su rinkos naujoku esame pasirengę konkuruoti, kaip ir su visais kitais rinkos dalyviais. Ir ne tik kaina, tikėtina, kad geros, konkurencingos kainos užtikrinimas mūsų tinkle ir toliau išliks prioritetiniu rodikliu, tačiau ir toliau bus ieškoma vis naujų būdų, kaip patenkinti individualius klientų poreikius, kaip jiems suteikti didesnę pridėtinę vertę ir užsitikrinti išskirtinumą rinkoje“, – teigė „Maxima“ Komunikacijos vadovė R. Saulytė. 

„Iki“ Viešųjų ryšių vadovė tikina, kad taip pat bus reaguojama į rinkos pokyčius ir besikeičiančius pirkėjų lūkesčius, tad naujas žaidėjas tik privers nesustoti vietoje ir tobulėti. Tokį pat požiūrį pateikia ir „Norfa“ bei „Rimi“ Viešųjų ryšių vadovai.

Atsakomieji veiksmai laikomi kišenėje

Visgi mažmeninės prekybos ekspertas J. Gavėnas mano, kad kiekvienas prekybos tinklas jau pasiruošęs savo atsakomuosius veiksmus ir juos pradės taikyti praėjus „Lidl“ įėjimo periodui, tai yra po pusantro mėnesio, vasaros pabaigoje.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Vienas dalykas tai, kad dabar toks poilsio sezonas ir daugelis žmonių išsivažinėja, domina kitos aktualijos, kiti rūpesčiai. O tradiciškai vasaros pabaigoje žmonės grįžta į didmiesčius, o bet kokiu atveju visada yra žvelgiama į masinį srautą. Tai dėl to ir lauks jo“, – sako J. Gavėnas.

Pasak jo, „Lidl“ galės išlaikyti tik savo privačių produktų kainas, tad itin žemos kainos yra laikinos.

„Aš manau, kad dabar susidomėjimas yra tik iš smalsumo, tikrai dar matysime kurį laiką tokius radikalius žingsnius bandant kai kurias prekių kategorijas dempinguoti. Ilgalaikėje perspektyvoje manau, kad tos „Lidl“ privačios etiketės gali būti kažkiek pigesnės, bet vaisių ar lietuviškų prekių kategorijose ypatingo stebuklo aš nesitikiu. Nebent tai bus kokie pavieniai nišiniai žaidėjai, ne didieji pieno gamintojai ir ne didžiosios duonos kepyklos“, – mano J. Gavėnas.

REKLAMA

„Lidl“ lankytojų skaičiaus neatskleidžia

„Lidl“ Komunikacijos departamento vadovė Agnė Gaižauskienė dėl konkurencinių sumetimų nekomentavo lankytojų skaičiaus ir įmonės apyvartos. Pasidomėjus ar užteks prekių savaitgaliui, sulaukta atsakymo, kad atidarymui buvo visapusiškai pasirengta.

„Šiuo metu mūsų didžiausias siekis – pelnyti pirkėjų pasitikėjimą savo siūlomų prekių kainos ir kokybės santykiu bei aptarnavimu. Matydami išankstinį susidomėjimą, visapusiškai rengėmės atidarymui, kad visi atvykusieji galėtų maloniai ir greitai apsipirkti, o darbuotojai – sklandžiai ir su gera nuotaika atlikti darbą“, - rašo A. Gaižauskienė.

REKLAMA

Galimų konkurentų veiksmų taip pat nekomentavo.

„Laikomės principo nekomentuoti galimų konkurentų. Mūsų nuomone, tik pats vartotojas sprendžia, kuria prekybos įmone pasitikėti. Tikimės, kad mūsų siūlomų prekių kokybė ir aptarnavimas leis pelnyti Lietuvos vartotojų pasitikėjimą“, - viliasi A. Gaižauskienė. Vakar dieną „Lidl“ atidarė 15 parduotuvių. Lietuvoje.  

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų