REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS
0
TV3

Jei per pastaruosius šešerius metus nors kartą jums nors keletą kartų teko stebėti Lietuvos „drifto“ čempionato varžybas arba didžiuosius automobilių bei motociklų šou labai tikėtina, kad atkreipėte dėmesį į šonu slystančius solidžių gabaritų 5 serijos BMW (E34) sedanus. Taip pat gali būti, kad žinote ir kas toks yra vairuotojas vardu Darius Balys, kadangi iš visų vyrukų vairuojančių impozantiškai trasoje atrodančius didžiuosius BMW kol kas jam sekėsi bene geriausiai.

REKLAMA
REKLAMA

Driftingas. Darius Balys (nuotr. Organizatorių)Darius Balys su su senuoju „BMW E34“ (nuotr. Organizatorių)

Jau metų pradžioje internete pasirodė informacija apie tai, kad „Drifter.lt“ komandos narys ruošia naujam sezonui išskirtinį bolidą priešpaskutinės kartos 5 serijos BMW E60 pagrindu ir nors pirmajame Lietuvos čempionato etape Darius pasirodė su Timo Simniškos „Lexus SC300“ dar šį sezoną jis turėtų sėsti prie mėgstamiausio modelio vairo.

REKLAMA

Darius Balys (nuotr. Organizatorių)Darius Balys (nuotr. Organizatorių)

Ilga D. Balio ir 5 serijos BMW (E34) modelių istorija „drifto“ trasose išties neeilinė. Pradėjęs nuo pirmojo juodos spalvos kėbulo su standartiniu 3,0 litrų V8 varikliu jis gan greitai suprato, kad reikia kažko daugiau.  Pasirinktas 4,4 litro V8 variklis, kuris jis keletą metų suko galinius juodojo BMW ratus. Vėliau lygiagrečiai buvo sukonstruotas kitas automobilis ‒ ryškiai raudonas dviejų durų kupė perdirbtas E34, kurį visų apmaudui Darius sudaužė 2009 m. rudenį Ukrainoje.

REKLAMA
REKLAMA

Minėtame raudoname kėbule buvo sumontuotas 400 AG galios, 5,0 litrų V8 motoras iš „BMW M5“ E39 kėbulo. Pastaruosius pora metų „drifteris“ vairavo skiriamaisiais žaliais „Drifter.lt“ komandos atspalviais nudažytą E34 su moderniu 3,0 litrų darbo tūrio vienaeiliu šešių cilindrų varikliu, kurio traukos charakteristikos buvo 380 AG ir 510 Nm. „E34 modelį žinau kaip nuluptą, ten viskas aišku ir jau nebeįdomu. Dabar lendu į naujus vandenis, todėl iš naujo reikia domėtis, galvoti, ką ir kaip padaryti“, ‒ sako Darius.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kiek teko girdėti mintis ruošti „drifto“ bolidą naujos kartos 5 serijos BMW (E60) tau kirba jau senokai. Iki šiol jos įgyvendinti neleido finansai?

Taip, tačiau anksčiau tai buvo daugiau utopija, nes toks automobilis nėra labai pigus. Pasinaudodamas tuo, kad pastaraisiais metais Anglijoje jų kainos šiek tiek krito, ryžausi tą svajonę įgyvendinti. Juolab, kad pavyko sėkmingai parduoti savo senesnį modelį ukrainiečiams, todėl dabar ėmiausi tokio įdomaus uždavinio.

Būsimasis Dariaus Balio „drifto“ bolidas ‒ „BMW E60“ (nuotr. Giedriaus Matulaičio)Būsimasis Dariaus Balio „drifto“ bolidas ‒ „BMW E60“ (nuotr. Giedriaus Matulaičio)

„Drifto“ varžybose E60 serijos BMW yra labai retas automobilis. Kaip kilo idėja imtis būtent šio kėbulo?

REKLAMA

Kiek man žinoma, visame pasaulyje yra du tokie „drifte“ važiuojantys automobiliai. Vienas iš jų yra Švedijoje, kur netgi nevažiuoja profesionaliose varžybose, o naudojamas kaip „drifto“ taksi, o kitas ‒ turbūt Tailande ar kažkur tuose kraštuose (nelabai suprantu jų raštą), jis jau skirtas varžybom. Nežinau, ar mano turima informacija teisinga, tačiau toks automobilis būtų tik trečias pasaulyje.

Vietoje prabangaus 5 serijos BMW interjero – saugos lankai (nuotr. komandos archyvo)Vietoje prabangaus 5 serijos BMW interjero – saugos lankai (nuotr. komandos archyvo)

 

Man visuomet patiko 5 serijos BMW, anksčiau važiavau senesniais ir norėjosi pasikeisti techniką į naujesnę, tačiau tarpinis modelis, žinomas kaip E39 man nėra toks simpatiškas, kad aš norėčiau su juo važiuoti varžybose. Nusprendžiau paieškoti pigesnio varianto su E60 kėbulu, o kuomet pavyko tokį rasti, nusipirkau ir pradėjome konstruoti.

REKLAMA

Kiek šis modelis yra tinkamas „drifto“ bolido projektui įgyvendinti? Ar liks standartinių detalių važiuoklėje?

Dyzelinis variklis užeis vietą 6,2 litro V8 motorui iš „Cadillac Escalade“ (nuotr. komandos archyvo)Dyzelinis variklis užeis vietą 6,2 litro V8 motorui iš „Cadillac Escalade“ (nuotr. komandos archyvo)

Paskutinio mano turėto BMW E34važiuoklė buvo visiškai perdaryta, nebuvo likę nieko standartinio. Naujojo modelio galinę važiuoklę kol kas paliksiu standartinę, kadangi dabartinė konstrukcija mane tenkina, tiesiog ją vis tiek reikia išbandyti ir jeigu kažkas bus negerai – perdarinėsime. Kol kas planai tokie, kad gale važiuoklė lieka standartinė, o priekyje viskas iš pagrindų perdaroma. Variklio donoru pasirinktas amerikietiškas „Cadillac Escalade“, iš kurio bus paimtas 6,2 litro V8 tipo agregatas. Jis bus nežymiai modifikuojamas, o „išspausti“ planuojame apie 500 AG galią ir daugiau nei 600 Nm sukimo momentą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Realiai vertinant pradinis automobilio svoris turėtų būti apie 1200 kg, o tikslas – sumažinti jį kiek įmanoma priartėjant prie vienos tonos. Tačiau tai jau bus daroma ne šiais metais, o tuo atveju, jei pasiteisins visi mano sprendimai dėl automobilio konstrukcijos,jei pradinė bazė atitiks lūkesčius. Tada jau bandysime lengvinti automobilį, galbūt daugiau modifikuosime važiuoklę, bandysime daugiau išspausti iš variklio. Šiuo metu ruošiama bazė tolimesniems veiksmams.

Ar tokio įdomaus projekto ėmeisi galvodamas apie dalyvavimą varžybose užsienyje?

Be abejonės, nes galvojant apie Lietuvos lygį man visiškai būtų užtekę praėjusiais metais turėto modelio ir nebūtų reikėję dabar sukt galvą nei su kuo važiuot, nei kaip konstruot. Kadangi turiu planų dalyvauti kaimyninėse šalyse rengiamose varžybose, taip pat Rytų Europoje, o galbūt ir toliau vakaruose, buvo pasirinktas naujesnis modelis. Taip pat manau, kad toks automobilis bus patrauklesnis rėmėjams, kadangi pas mus dar dauguma direktorių važinėja tokiais modeliais į darbą.

REKLAMA

Savo eiilės laukia „BMW E60 530d“ greičių dėžė... (nuotr. komandos archyvo)Savo eiilės laukia „BMW E60 530d“ greičių dėžė... (nuotr. komandos archyvo)

...ir reguliuojamos eigos amortizatoriai (nuotr. komandos archyvo)...ir reguliuojamos eigos amortizatoriai (nuotr. komandos archyvo)

Ar sunku tau kaip „drifteriui“ rasti rėmėjų?

Visi labai suinteresuoti, tačiau niekas nieko neduoda. Daug kam tai įdomu, labai daug kompanijų norėtų reklamuotis, bet visiems atrodo, kad mums užtenka kelių šimtų litų, o kuomet pradedi kalbėti apie rimtas sumas dauguma pradeda abejoti tokios reklamos atsiperkamumu. Visų pirma, didžiausia problema Lietuvoje tokia, kad „driftas“ tik dabar oficialiai buvo pripažintas automobiliu sportu Lietuvoje.

REKLAMA

Dabar kai šis sportas tapo Lietuvos automobilių sporto federacijos nariu, manau, kad situaciją pavyks ženkliai pagerinti vien dėl to, kad griežčiau bus kontroliuojami ne tik dalyviai, bet ir organizatoriai. Anksčiau į „drifterius“ visi žiūrėjo kaip į gatvės chuliganus, kurie sprogdina aikštelėse padangas ir nieko daugiau nedaro. Šiuo metu požiūris stipriai keičiasi ir manau, praėjus kuriam laikui šis sportas užaugs iki ralio lygio, o galbūt ir daugiau.

Kaip vertini vairuotojų ir jų turimos technikos lygį šių metų Lietuvos „drifto“ čempionate?

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Senasis Dariaus Balio „BMW E34“ su dviem turbinom aprūpintu 3,0 litrų vienaeiliu šešių cilindrų varikliu (nuotr. Giedriaus Matulaičio)Senasis Dariaus Balio „BMW E34“ su dviem turbinom aprūpintu 3,0 litrų varikliu (nuotr. Giedriaus Matulaičio)

Kol kas sunku ką nors tikslaus pasakyti, nes daugumos vairuotojų technika dar neparuošta. Dar daug tokių, kurie naktimis konstruoja savo bolidus. Daugumos vairuotojų lygis yra vidutinis arba aukštesnis nei vidutinis. Daugumai jų trūksta rimtos technikos ‒ daug mūsų vairuotojų drąsiai galėtų važiuoti užsienyje, tačiau neturi tam tinkamų automobilių ar lėšų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų