Ingos Budrienės atostogas Žaliojo Kyšulio saloje (nuotr. asm. archyvo)

Prabangių renginių organizatorė Inga Budrienė kartu su vyru neseniai leidosi į malonią kelionę, o savo atostogų kryptimi pasirinko vietą, kurioje dar niekuomet nebuvo. Maldyvus, Dubajų ir kitas kryptis, kurias pastaruoju metu renkasi žmonės, nukonkuravo Žaliojo Kyšulio salos.

Kepinanti saulė, įspūdingi vaizdai ir dar niekuomet neregėti patiekalai buvo viskas, apie ką svajojo žinoma moteris.

Kaip naujienų portalui tv3.lt pasakojo I. Budrienė, kartu su vyru rinkdamiesi kelionę jie norėjo pamatyti kažką, ko anksčiau dar nebuvo matę, o Žaliojo Kyšulio salos žinomai moteriai visuomet skambėdavo be galo egzotiškai.

„Pirmiausiai žiūrėjome, kad tai būtų nebrangi kelionė, nes laikotarpis, vis dėlto, sunkus. Norėjosi saulės, šilumos, o Lietuvoje nebuvo ką veikti – sausį darbų išvis nėra. Rinkomės kelionę už šiuo metu mums prieinamą kainą, ir, žinoma, ieškojome, kad būtų šilta. Buvo labai geras paskutinės minutės pasiūlymas – tikriausiai kaina mus ir suviliojo. Tai buvo sprendimas ekspromtu. Žiūrėjome ir kitų krypčių, pavyzdžiui, Dominyką, tačiau supratome, kad dabar tiek leisti sau išlaidauti negalime. Pamatėme, kad tose salose taip pat šilta visus metus, vandenyno vanduo taip pat žydras, šiltas“, – privalumus vardijo ji.

Tiesa, po savaitės, praleistos atostogaujant, pora nusprendė atostogas dar kiek prasitęsti. „Supratau, kad man dar trūksta saulės, poilsio, nes visos dienos labai greitai prabėgo. Vieną dieną skyrėme salos apžiūrėjimui. Ji – labai nedidelė. Mes buvome vienoje iš 10 salų, kuri yra labai turistinė, su balto smėlio paplūdimiu. Sala siekia tik 36 kilometrų ilgį ir 12 kilometrų plotį“, – pasakojo renginių organizatorė.

I. Budrienės vyras, nors ir nėra ekstremalių pojūčių mėgėjas, taip pat ryžosi išbandyti kai ką naujo: „Saloje buvo galima paplaukioti su rykliais, pamatyti juos iš arti. Aš tam ryžtis neišdrįsau, bet mano vyras išbandė ir tai, ir žvejybą su vietiniais. Jis visuomet mėgsta susidraugauti su vietiniais, pajausti vietinį gyvenimą. Jis prigaudydavo vietinės žuvies, vėliau visi ją kepdavome ant kranto.“

Kaip sakė moteris, šios kelionės tikslas buvo tik poilsinis, o taip pat į Žaliąją Kyšulį pora nusprendė skristi be vaikų. „Rudenį, per vaikų atostogas, buvome atostogauti su jais Kretoje. O čia, kadangi nebuvo jokių pagundų, buvo galima ramiai ilsėtis – nereikėjo baimintis, kad kažko nepamatysime, kažką praleisime“, – sakė Inga.

Vis dėlto pandemijos visai pamiršti nepavyko ir atostogų metu – vietiniai į visas taisykles žiūri be galo rimtai, atsakingai. „Visur privalomos kaukės, matuojamos temperatūros, viskas dezinfekuojama. Žinoma, paplūdimyje kaukių nereikia, bet visur kitur tai labai griežtai kontroliuojama. Vieną vakarą registratūroje sėdėjau viena, nebuvo jokių žmonių, tad pasitraukiau kaukę žemyn. Atbėgo darbuotojas, pradėjo pasakoti, kad jei policija pamatytų, gautume labai didelę baudą. Viešbučiui – 3000, o žmogui – 5000“, – pasakojo renginių organizatorė.

Taip pat, pasirodo, sala net 9 mėnesius buvo visiškai užsidariusi, čia neskrido jokie lėktuvai. „Pagrindinis jų pragyvenimo šaltinis yra turistai, na, ir dar šiek tiek žvejyba. Pirmas lėktuvas čia atskrido gal tik per Kalėdas, o mūsiškis, jei neklystu, buvo trečias. Mūsų lėktuvas, kuris skrido iš Varšuvos, net nenebuvo pilnas. Vietiniams tai – tragedija, jie ištroškę ir turistų, ir pinigų, tad dabar yra ganėtinai įkyroki, visur nori tave tampyti. Tačiau reikia suprasti ir juos – juk 9 mėnesius jie visiškai neturėjo iš ko gauti pajamų“, – kalbėjo I. Budrienė.

Mėsos nevalganti Inga džiaugėsi, kad saloje buvo pakankama patiekalų įvairovė, o daugelis jų – itin egzotiški. „Čia buvo įvairiausių žuvų, jūros gėrybių, o kai kuriuos patiekalus išvis valgėme pirmąkart. Kai kuriuos sunku net ir nupasakoti – buvo tokių kriauklių, kurias mačiau pirmąkart. Mano vyras juokavo, kad iš bado visa tai valgyti gal ir būtų galima (juokiasi). Nebuvo labai skanu, bet buvo tikrai įdomu. O štai tunas – labai skanus, vietiniai ruošia tuną su aguonomis. Grįžusi pasiskaitinėjau, norėsiu pagaminti ir šeimai“, – sakė ji.

Ir nors atostogos vyko pandemijos metu, I. Budrienė džiaugėsi, kad kai kurias vietinių pamokas perėmė ir ji kartu su vyru: „Vietiniai – labai malonūs, ir visuomet visur kartoja frazę „no stress“. Ir iš tiesų, atrodo, kad stresas dingsta, niekas neberūpi, grožiesi baltu paplūdimiu, vandenynu, ir žiūri į gražiausius pasaulyje saulėlydžius.“