REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Dėl koronaviruso visame pasaulyje yra išaugusi prekių paklausa, prekių transportavimas jūra pabrango trigubai, o tai netrukus gali atsiliepti vartotojų kainoms, perspėja ekspertai. Su sunkumais susiduriama visame pasaulyje, o vartotojai išaugusių kainų gali tikėtis jau ir šiemet. Nuo kitų metų prognozuojamas iki 20 proc. batų ir drabužių kainų augimas.

Dėl koronaviruso visame pasaulyje yra išaugusi prekių paklausa, prekių transportavimas jūra pabrango trigubai, o tai netrukus gali atsiliepti vartotojų kainoms, perspėja ekspertai. Su sunkumais susiduriama visame pasaulyje, o vartotojai išaugusių kainų gali tikėtis jau ir šiemet. Nuo kitų metų prognozuojamas iki 20 proc. batų ir drabužių kainų augimas.

REKLAMA

2021-ųjų rudenį drabužiai ir batai brangs 10-15 proc, RBK pasakojo Rusijos didmeninės prekybos tinklo „Vaon“ vadovas Ilja Jarošenka. 2022-ųjų pradžioje kainos gali kilti 18-20 proc., skelbia bendrovės „Gloria Jeans“ vadovas Vladimiras Melnikovas, panašias prognozes pateikia ir kitų šalių ekspertai.

Per metus krovinių gabenimas pabrango mažiausiai trigubai

Krovinių vežimas į Europą pabrango dėl pandemijos ir sutrikusio tiekimo per Kinijos uostus. Rusijos ekspertai RBK pasakojo, kad per metus konteinerių gabenimas iš Azijos pabrango 5-6 kartus. Dar 2020-aisiais vieno konteinerio gabenimas kainavo 3 tūkst. dolerių, o dabar – iki 10 tūkst. Kuo didesnis krovinys, ar kuo pigesnė jo vertė, – tuo brangiau atsieina gabenimas.

REKLAMA
REKLAMA

Medvilnė nuo 2021-ųjų pradžios pabrango 35 proc., išaugo visų medžiagų, kurioms reikia naftos produktų, (pavyzdžiui, elastano) vertė. JAV sporto drabužių gamintojai „Lululemon“ supirko geriausios kokybės elastaną rinkoje, todėl vietos gamintojai dėl jo trūkumo dar padidino kainas.

REKLAMA

Prekybininkai taip pat paaiškino, kad kainas gali didinti ir išaugusios naujų parduotuvių atidarymo kainos: brangsta statybinės medžiagos ir ilgai kompensuoti savo pelno kaina to nepavyks.   2021-ųjų birželį keliuose Kinijos uostuose buvo sustabdyti prekių transportavimo darbai dėl pietinėje pakrantėje atsinaujinančių COVID-19 židinių. Konteineriai buvo perskirstomi į artimiausius uostus, tačiau šie nesusitvarkydavo su krūviais.

Stringa tiekimas ir į JAV

Apie stringantį tiekimą kalbama ir JAV. Ekspertų teigimu, nepaisant to, kad dabar dar tik vasara, nuolatinis transportavimo vėlavimas gali paveikti JAV prekybininkų pasirengimą ir svarbiausiam šventiniam pardavimų laikotarpiui.

REKLAMA
REKLAMA

„Išaugęs koronaviruso atvejų skaičius pietų Kinijoje gegužės pabaigoje nulėmė valdžios ribojimus uostams ir jų darbuotojams, o tai sukėlė kai kurių krovos terminalų darbo trikdžius. Ne tik batai nepatenka iš fabrikų į uostus, kai kurie laivai nestoja tam tikruose uostuose ar pastebimi užlaikymai“, – „Footwearnews“ cituojamas Apavo tiekėjų ir prekybininkų asociacijos JAV atstovas Andy Polkas.

Anot jo, prekybininkams ir gamintojams dabar tenka peržiūrėti visą tiekimo grandinę, nes pakeitus vieną jos dalį, tenka koreguoti ir likusias.

Ekspertų teigimu, pandemijos išprovokuota prekių tiekimo grandinės krizė tęsis iki 2022-ųjų. Pirkėjai gali tikėtis ilgiau laukti prekių, ypač po to, kai šią vasarą pamažu atsigauna poreikis.

Prekybininkai pažymi, kad jiems dabar į JAV atsigabenti prekes kainuoja daugiau ir jie taip pat susiduria su ilgesniais tiekimo terminais.

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų