• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

„General Motors“ koncernui priklausantis automobilių gamintojas „Cadillac“ įkąsti šiuo metu „Premium“ segmente karaliaujantiems „Audi“, „BMW“ ir „Mercedes Benz“ bandė ne vieną kartą. Tiesą sakant, prabangių automobilių gamintojas „Cadillac“ pilnaverte vokiškų analogų alternatyva bando tapti nuo pat 2002 metų.
„General Motors“ pirmos kartos „Cadillac CTS“ pristatė dar 2001 metais. Prieš keturiolika metų pademonstruotas sedanas nebuvo labai sėkmingas, ypač jeigu „CTS“ pardavimų statistiką palygintume su pagrindiniais šio modelio konkurentais. Vis dėlto, prašmatnių automobilių gamintojos užsispyrimas ir atkaklumas vertas atskiros istorijos. Nepaisant prastos „General Motors“ vadovų politikos, aukščiausios klasės automobilius turinti gaminti „Cadillac“ per keturiolika metų sukūrė tris visiškai skirtingas „CTS“ modelio kartas, kurios kaskart vis labiau ir labiau priartėdavo prie konkurentų iš senojo žemyno.
Sukurti pilnavertę alternatyvą, kuri galėtų pasipriešinti aštrius nagus turintiems vokiečiams, nėra labai lengva. Paklauskite „Jaguar“ arba „Lexus“ specialistų, kurie iki šiol stengiasi įvairiausiais būdais įtikti „Audi“, „BMW“ ir „Mercedes Benz“ savininkams. Tačiau „Cadillac“ nusprendė sukurti ne tokį patį, konservatyvų ir šiek tiek nuobodų sedaną, o pademonstruoti išraiškingą, modernų ir kai kuriose srityse - analogų neturintį automobilį. Taip gimė trečios kartos „Cadillac CTS“, kuris pagaliau atkeliavo ir į Baltijos šalis.
Faktų_lentelė
Kirviu kapotas
Daugelio kompanijų specialistai Jums vieningai pasakytų, jog patys geriausi automobilių dizaineriai yra europiečiai. Užtenka pasižiūrėti į keletos gigantų departamentų struktūrą ir pamatysime, jog „VAG“ koncerno vyriausiuoju dizaineriu yra italas, „Volvo“ automobilių linijas braižo britas, „Renault“ automobilių dizaino departamentui vadovauja olandas, o už kardinaliai pasikeitusį „Kia“ automobilių dizainą reikėtų dėkoti vokiečiui. Todėl nenuostabu, jog kiekvienas gamintojas norėdamas tapti sėkmingu visame pasaulyje, iš pradžių turi suprasti ko nori europiečiai. Jeigu automobilis bus sėkmingas Europoje, jis bus sėkmingas ir kituose pasaulio žemynuose.
„Cadillac“ savo automobilius aštriomis ir kampuotomis formomis pradėjo puošti dar 1999 metais, kai vienas iš tuometinių „General Motors“ vyriausiųjų dizainerių pristatė „Art & Science“ vardu pavadintą dizaino kalbą. Tokio kalibro gamintojai kaip „Cadillac“ dizaino kalbą keičia kas 5 ar 6 metus. Reta markė šiais laikais stengiasi išlaikyti tęstinumą. Kaip bebūtų keista, tačiau „Cadillac“ iki šiol neatsisakė šios dizaino kalbos ir nuolatos ją tobulino. Nuo 1999 metų ji evoliucionavo, tapo išskirtine „Cadillac“ vizitine kortele.
Labiausiai dėmesį traukia priekinė automobilio dalis. Siauri ir aukšti priekiniai žibintai bei plačios radiatoriaus grotelės sudaro agresyvaus automobilio įspūdį. Tačiau pažvelgus į galinę automobilio dalį, euforija pradingsta. Galinė „Cadillac CTS“ dalis neatrodo vientisa su priekine ir atrodo, jog jos būtų paimtos nuo dviejų skirtingų automobilių. Galbūt taip atrodo dėl masyvių automobilio sparnų.

„General Motors“ koncernui priklausantis automobilių gamintojas „Cadillac“ įkąsti šiuo metu „Premium“ segmente karaliaujantiems „Audi“, „BMW“ ir „Mercedes Benz“ bandė ne vieną kartą. Tiesą sakant, prabangių automobilių gamintojas „Cadillac“ pilnaverte vokiškų analogų alternatyva bando tapti nuo pat 2002 metų.
„General Motors“ pirmos kartos „Cadillac CTS“ pristatė dar 2001 metais. Prieš keturiolika metų pademonstruotas sedanas nebuvo labai sėkmingas, ypač jeigu „CTS“ pardavimų statistiką palygintume su pagrindiniais šio modelio konkurentais. Vis dėlto, prašmatnių automobilių gamintojos užsispyrimas ir atkaklumas vertas atskiros istorijos. Nepaisant prastos „General Motors“ vadovų politikos, aukščiausios klasės automobilius turinti gaminti „Cadillac“ per keturiolika metų sukūrė tris visiškai skirtingas „CTS“ modelio kartas, kurios kaskart vis labiau ir labiau priartėdavo prie konkurentų iš senojo žemyno.
Sukurti pilnavertę alternatyvą, kuri galėtų pasipriešinti aštrius nagus turintiems vokiečiams, nėra labai lengva. Paklauskite „Jaguar“ arba „Lexus“ specialistų, kurie iki šiol stengiasi įvairiausiais būdais įtikti „Audi“, „BMW“ ir „Mercedes Benz“ savininkams. Tačiau „Cadillac“ nusprendė sukurti ne tokį patį, konservatyvų ir šiek tiek nuobodų sedaną, o pademonstruoti išraiškingą, modernų ir kai kuriose srityse - analogų neturintį automobilį. Taip gimė trečios kartos „Cadillac CTS“, kuris pagaliau atkeliavo ir į Baltijos šalis.
Faktų_lentelė
Kirviu kapotas
Daugelio kompanijų specialistai Jums vieningai pasakytų, jog patys geriausi automobilių dizaineriai yra europiečiai. Užtenka pasižiūrėti į keletos gigantų departamentų struktūrą ir pamatysime, jog „VAG“ koncerno vyriausiuoju dizaineriu yra italas, „Volvo“ automobilių linijas braižo britas, „Renault“ automobilių dizaino departamentui vadovauja olandas, o už kardinaliai pasikeitusį „Kia“ automobilių dizainą reikėtų dėkoti vokiečiui. Todėl nenuostabu, jog kiekvienas gamintojas norėdamas tapti sėkmingu visame pasaulyje, iš pradžių turi suprasti ko nori europiečiai. Jeigu automobilis bus sėkmingas Europoje, jis bus sėkmingas ir kituose pasaulio žemynuose.
„Cadillac“ savo automobilius aštriomis ir kampuotomis formomis pradėjo puošti dar 1999 metais, kai vienas iš tuometinių „General Motors“ vyriausiųjų dizainerių pristatė „Art & Science“ vardu pavadintą dizaino kalbą. Tokio kalibro gamintojai kaip „Cadillac“ dizaino kalbą keičia kas 5 ar 6 metus. Reta markė šiais laikais stengiasi išlaikyti tęstinumą. Kaip bebūtų keista, tačiau „Cadillac“ iki šiol neatsisakė šios dizaino kalbos ir nuolatos ją tobulino. Nuo 1999 metų ji evoliucionavo, tapo išskirtine „Cadillac“ vizitine kortele.
Labiausiai dėmesį traukia priekinė automobilio dalis. Siauri ir aukšti priekiniai žibintai bei plačios radiatoriaus grotelės sudaro agresyvaus automobilio įspūdį. Tačiau pažvelgus į galinę automobilio dalį, euforija pradingsta. Galinė „Cadillac CTS“ dalis neatrodo vientisa su priekine ir atrodo, jog jos būtų paimtos nuo dviejų skirtingų automobilių. Galbūt taip atrodo dėl masyvių automobilio sparnų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Cadillac CTS


BMW metodika
„Cadillac CTS“ anksčiau stengėsi žaisti dviejose barikadų pusėse. Ankstesnės modelio kartos buvo vienos iš tų, kurios stengėsi užimti tarpinę vietą tarp 3 serijos ir 5 serijos „BMW“. Nors „Cadillac“ tikslai buvo geri, tačiau bandymas dviratį išrasti iš naujo nepavyko. Trečios kartos „Cadillac CTS“ nebando būti dviejų skirtingų segmentų automobilių konkurentu. Kadangi 3 serijos „BMW“ alternatyva tapo „Cadillac ATS“, šiemet į Lietuvą atvykęs „CTS“ gali sau nesukti galvos ir vilioti 5 serijos „BMW“ ar „Audi A6“ savininkus.
Amerikiečiai kurdami naujos kartos „Cadillac ATS“ ir „CTS“, pavyzdį ėmė iš savo kolegų „BMW“ kompanijoje. Tiek vienas, tiek kitas modelis naudoją tą pačią platformą, variklius, pavarų dėžes, pakabos komponentus. Tokiu būdu sumažinami automobilių kūrimo ir gamybos kaštai, o tai leidžia šiuos modelius pardavinėti konkurencingesnėmis kainomis.
Išanalizavę 3 serijos ir 5 serijos „BMW“ modelius, „Cadillac“ specialistai nusprendė, jog naujųjų „ATS“ ir „CTS“ varikliai bus sumontuoti už priekinės ašies. Tokių būdu buvo siekiama pasiekti nepriekaištingą svorio paskirstymą tarp ašių ir užtikrinti puikų sedano balansą. Kadangi „Cadillac“ ėmė pavyzdį iš vokiečių, nereikėtų stebėtis, jog „CTS“ svorio paskirstymas tarp ašių siekia 50.3 : 49.7. Tai yra vienas geriausių rodiklių klasėje.

REKLAMA

Cadillac CTS


Pasiekti puikų balansą „Cadillac“ inžinieriams pavyko ir dėl gausybės detalių, kurios buvo pagamintos iš aliuminio. Variklio dangtis, durys, didžioji dalis „McPherson“ tipo pakabos komponentų buvo pagaminti iš aliuminio. Jis lengvesnis ir tvirtesnis už įprastą plieną, todėl nenuostabu, jog „Cadillac“ pasirinko būtent šią medžiagą. Mažesnis svoris leidžia automobiliui lengviau riedėti, variklis patiria mažesnes apkrovas, o bendras automobilio svoris taip pat būna mažesnis. Visgi, gaminti detales iš aliuminio yra pakankamai brangus malonumas, tad visos šios inžinierių pastangos sukurti kuo geresnį automobilį po 6 ar 7 metų atsilieps Jūsų piniginei, kai reikės pakeisti vieną ar kitą susidėvėjusią detalę.
Visgi, platus aliuminio panaudojimas leido sukurti automobilį, kuris už savo pirmtaką yra 60 kilogramų lengvesnis ir net iki 100 kilogramų lengvesnis už 5 serijos „BMW“.
Dar vienas naujos kartos „CTS“ išskirtinumas - 40 procentų standesnė pakaba. Naujasis modelis gali būti komplektuojamas su elektro-magnetiniais amortizatoriais, kurių darbą diktuoja automobilyje sumontuotas kompiuteris. Priklausomai nuo vairavimo stiliaus, kėbulo pasvyrimo, kelio dangos ir kitų parametrų, amortizatoriai gali „sukietėti“ arba „suminkštėti“ 1000 kartų per sekundę.  Teoriškai, šie išmanūs amortizatoriai turėtų užtikrinti aukščiausią komforto lygį ir puikias valdymo savybes. Du zuikiai vienu šūviu?

REKLAMA
REKLAMA

Cadillac CTS


Tiesą sakant, naujos kartos „Cadillac CTS“ nėra panašus į jokį kitą „Cadillac“ modelį, kurį esame vairavę anksčiau. Jeigu ankstesni „Cadillac“ modeliai primindavo didžiules amerikietiškas sofas, tai naujasis modelis elgiasi taip, lyg būtų užaugintas trenerių iš Europos. Daugiausiai komplimentų nusipelnė anksčiau minėti elektro-magnetiniai amortizatoriai, kurie labiausiai įtakoja automobilio elgesį mieste, vingiuotame kelyje ar greitkelyje. „CTS“ lyg chameleonas, kuris sugeba prisitaikyti prie esamos situacijos.
„Magnetic Ride Control“ vardu pavadintą sistemą sudaro specialūs amortizatoriai, kurių darbas keičiasi kiekvieną sekundę, o tiksliau - 1000 kartų per vieną sekundę. Esant nelygiai kelio dangai, amortizatoriai tampa ne standesni, bet „minkštesni“. Tokiu būdu automobilio pakaba tampa komfortiškesnė. Atvirkštinė reakcija vyksta, kai į posūkį norite „įnerti“ greičiau. Iš komfortiško sedano „Cadillac CTS“ tampa tikru atletu. Kėbulo pasvyrimai posūkiuose minimalūs. Net keista.
Klasikinė komponuotė
„Cadillac CTS“ galima įsigyti su galinių arba visų keturių varančiųjų ratų pavara. Bent jau Europoje šis prabangus sedanas gali būti komplektuojamas tik su vienu benzininiu varikliu - 2.0 litrų, 4 cilindrų motoru su turbina bei tradicine automatine pavarų dėže. Daugiau pasirinkimų yra norint sukomplektuoti „CTS“ pagal savo poreikius. Esant reikalui, galėsite pasirinkti vieną iš keletos kėbulo bei interjero apipavidalinimo spalvų, komforto įrangos ir kitų smulkmenų, kurios automobilio techninių charakteristikų nekeičia.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Cadillac CTS


Visiškai naujas 2.0 litrų turbo-benzininis variklis išvysto 276 arklio galių ir 400 Nm sukimo momentą. Šiuolaikinių dyzelinių variklių parametrus primenantis agregatas daugiau kaip 1700 kilogramų sveriantį sedaną iki 100 km/val. priverčia įsibėgėti per 6.6 sekundės. Modelis su keturių varančiųjų ratų sistema tą pačią užduotį gali padaryti per 6.9 sekundės.
Baltame popieriaus lape, 2.0 litrų benzininis variklis ir prabangus sedanas atrodo kaip du nesuderinami dalykai, tačiau turbinos pagalba galima džiaugtis ne tik maloniomis dinaminėmis savybėmis. Keturių varančiųjų ratų pavara leidžia „CTS“ įsikibti į kelią, lyg turėtų pačius aštriausius nagus pasaulyje. Valdyti „CTS“ vingiuotuose užmiesčio keliuose tikras malonumas.
Elektrinis vairo stiprintuvas jautrus, greitai reaguojantis į komandas, stabdžių pedalas bei „Brembo“ sistema savo darbą atlieką puikiai. Priekaištauti galima tik dėl automatinės pavarų dėžės darbo. Elgiantis agresyviai, tradicinė automatinė pavarų dėžė kartais nespėja paskui vairuotoją. Visgi, kiek potencialių „CTS“ pirkėjų su šiuo sedanu elgsis, lyg sėdėtų už lenktyninio bolido vairo?

REKLAMA

Cadillac CTS


„Cadillac CTS“ atsiskleidžia ne kur kitur, bet greitkelyje. Tiesiame, lygiame kelyje, kuriame kiekvienas vairuotojas gali pasiekti 110 ar 130 km/val. greitį. Jeigu labai dažnai lankotės Vokietijoje, amerikietiškas sedanas galėtų tapti idealiu erdvėlaiviu. Nesvarbu, kokiu greičiu skriesite, triukšmo lygis interjere išlieka toks pats, o išmanūs amortizatoriai pasirūpins, jog sėdėdami vairuotojo ar keleivio sėdynėje jaustumėtės komfortiškai.
Prikibti sunku
Puikiai žinome, jog tobulų automobilių nėra, tačiau atrodo, kad amerikiečiai puikiai žinodami su kuo turi reikalą, kurdami naują modelį įdėjo žymiai daugiau pastangų negu įprastai. Apie surinkimo kokybę ir interjere panaudotas medžiagas galime kalbėti kiek tik širdis geidžia, tačiau tai visiškai nesvarbu. Bene pats svarbiausias klausimas - ar sėdint už „CTS“ vairo ar keleivio sėdynėje jautėmės, lyg būtume kokybiškame, aukščiausios klasės produkte? Kad ir kaip sunku būtų pripažinti, mūsų atsakymas būtų teigiamas.
Kitaip negu europietiškuose modeliuose, kuriuose galima surasti įvairios kokybės plastiko ir apdailos medžiagų. Ten kur mato akys - geresnės kokybės medžiagos, o ten kur akys nemato - grubus, pigus plastikas. Jeigu pačiupinėtumėte „Audi“, „BMW“, „Lexus“ ar net „Mercedes Benz“ automobilius, tokių pavyzdžių surastumėte ne vieną. Amerikietiškame sedane viskas kitaip. Surasti nemalonių liesti, kvestionuotos kokybės medžiagų beprotiškai sunku.

REKLAMA

Cadillac CTS


„Cadillac CTS“ yra šios kompanijos flagmanas senajame žemyne, kuris turėtų sudrumsti vandenį ne tik Vakarų Europoje, bet ir Lietuvoje. Solidžių, vokiškų automobilių užkariautoje teritorijoje pagaliau atsirado pilnavertė alternatyva. Net jeigu automobilius vertintume pagal komforto įrangos sąrašą, amerikietiškas sedanas niekuo nenusileistų europietiškiems. Tačiau „Cadillac“ turi du kozirius - analogų neturintį eksterjerą ir konkurencingą kainą.
Pradinė „Cadillac CTS“ kaina siekia 46 879 eurus. Tai yra didesnė suma už bazinius „Audi A6“, 5 serijos „BMW“ ar E klasės „Mercedes Benz“ modelius, tačiau svarstyklės į „Cadillac“ pusę pasvyra, kai pradedate pagal savo norus komplektuoti vieną iš anksčiau paminėtų „CTS“ konkurentų. Stoglangio, skaitmeninio prietaisų skydelio ir dar poros opcijų neturėjęs mūsų bandytas „CTS“ buvo įkainotas šiek tiek didesne nei 58 tūkst. eurų suma.
pliusai ir minusai

IMG_5584


GALERIJA


REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų