REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Viešojo transporto reformos sukėlė diskusijų audrą, kuri, anot skeptikų, vėl paaštrės rudenį, kai nebegalėsiantys važiuoti tam tikromis eismo juostomis asmeninių automobilių savininkai daugiau laiko praleis transporto spūstyse.

Viešojo transporto reformos sukėlė diskusijų audrą, kuri, anot skeptikų, vėl paaštrės rudenį, kai nebegalėsiantys važiuoti tam tikromis eismo juostomis asmeninių automobilių savininkai daugiau laiko praleis transporto spūstyse.

REKLAMA

Vilniaus meras Artūras Zuokas sakė, kad turime apsispręsti, ko mes tikrųjų norime: „Ar norime gyventi vakarietiškame mieste, kurio prioritetas būtų viešasis transportas? Vilniaus miesto savivaldybė nuo 2004 metų ne kartą yra dariusi apklausas, ar vilniečiai palaiko viešąjį transportą. Sulaukdavome tik pozityvių atsakymų.

Todėl tą viešojo transporto prioritetą nutarėme pagaliau įgyvendinti. Suprantama, kad skiriame didesnį dėmesį būtent tiems, kurie važiuoja viešuoju transportu. Kartu, be abejo, siekiame, kad jis būtų kokybiškesnis.“

Anot sostinės mero, kokybė priklauso nuo pajamų. Kuo daugiau žmonių naudosis viešuoju transportu, tuo jis taps kokybiškesnis, greitesnis, patogesnis. „Viskas susiję su pajamomis. Norėdami išvengti transporto kamščių, vilniečiai turės persėsti į viešąjį transportą.

REKLAMA
REKLAMA

Suprantu, kad privatus automobilis visada yra patogiau, tačiau nė vienas miestas, kuris teikė prioritetą asmeniniams automobiliams, nepasiekė sėkmingų rezultatų. Visi jie užduso nuo spūsčių, ekologinių problemų, milžiniškų investicijų į kelių infrastruktūrą“, – pabrėžė A. Zuokas.

REKLAMA

Todėl, anot Vilniaus mero, nėra reikalo kartoti kitų miestų klaidų, kurias jie darė prieš 10–20 metų: „Manau, kad pažangūs miestiečiai tai supras, o tie, kurie nesupras, turės alternatyvą. Arba leis laiką kamščiuose, arba persės į viešąjį transportą. O gal pradės naudotis dviračiu. Arba pasikvies kaimynus ir automobiliu vyks keturiese tomis pačiomis autobusams skirtomis eismo juostomis.“

Viešojo transporto pertvarka Vilniui per metus leis sutaupyti apie 20 mln. litų subsidijų iš miesto biudžeto. „Tie pinigai būtų skiriami finansinėms skoloms mažinti. O dalis tektų viešojo transporto kokybei gerinti“, – sakė A. Zuokas.

REKLAMA
REKLAMA

Sutaupyti taip pat ketinama įgyvendinus seniūnijų pertvarką, kuri šiuo metu yra daroma. „Sutaupyti lėšų taip pat padės įmonių sujungimas, kad būtų efektyvesnė jų veikla. Taip pat viešųjų pirkimų perkėlimas į elektroninę erdvę. Didesnis dėmesys bus skiriamas detalesniam projektų rengimui, kad būtų mažiau išlaidaujama.

Visos šitos priemonės yra atliekamos jau daugiau kaip metai. Viską įgyvendinus pavyktų sutaupyti apie 70 mln. litų per metus. O tai yra gana daug, apie 20 proc. miesto savarankiškai gaunamų pajamų“, – pabrėžė A. Zuokas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų