REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Į pabaigą artėjant vasaros sezonui, ties 5 litų už litrą riba pradėjusios suktis benzino kainos ketvirtadienį, rugpjūčio 9 d., Vilniaus „Statoil“ degalinėse vėl ją pasiekė. Kaip pažymėjo naftos produktų prekybos įmonių asociacijos prezidentas Lukas Vosylius, didmeninės naftos kainos pasaulinėje rinkoje keičiasi kone pagal amerikietiškųjų kalnelių charakteristiką, todėl anksčiau skelbtos šalies bankų analitikų prognozės apie tai, kad artimiausiu metu ši riba nebus viršyta – nuskambėjo itin keistai.

REKLAMA
REKLAMA

Kaip pažymėjo prekybininkų atstovas, naftos produktų kainos yra sunkiai prognozuojamos dėl to, kad joms įtaka padaryti gali bet koks geopolitinės situacijos pasikeitimas naftą išgaunančiose šalyse. „Kuomet manęs klausia, kokia bus degalų kaina vasaros pabaigoje, aš negaliu atsakyti. Lietuvoje nėra ir tokio kainų sezoniškumo, koks pastebimas, tarkime, JAV. Mes esame priklausomi nuo pasaulinių tendencijų, jeigu jos keičiasi, kinta ir mažmeninės prekybos situacija“, – komentavo L. Vosylius.

REKLAMA

Psichologinės degalų kainos ribos ilgainiui keitėsi. Iš pradžių buvo spėjama, kad benzino pardavimas smarkiai kris, kuomet litras kainuos vieną eurą (3,45 Lt). Vėliau ši riba buvo nubrėžta ties 4,5 Lt už litrą. Buvo skelbiamos prognozės ir apie tai, kad lietuviai ims važinėti mažiau arba visai atsisakys automobilių. 2012 m. pavasarį priartėjome prie 5 Lt ribos ir panašu, kad eiliniai vartotojai ima susitaikyti su tokiomis tendencijomis.

REKLAMA
REKLAMA

„Penki litai buvo paskutinė psichologinė riba, kurią peržengus, jau mažai kas užsimena apie 6 ar 7 Lt kainą. Dabar vartotojai kalba apie tai, kad situacija jiems yra suprantama, ir kad ir kiek kainuotų benzinas, jo pilsis ir važiuos. Tai yra neišvengiama, ir benzinu varomus automobilius turintys vairuotojai su tuo susitaiko“, ‒ pažymėjo L. Vosylius. Anot pašnekovo, komercinio transporto savininkai jautriau reaguoja į dyzelino kainos pasikeitimus.

Benziną naudojančių transporto priemonių savininkai, anot L. Vosyliaus, skriaudžiami dėl to, kad dauguma jų yra fiziniai asmenys, taip pat pačios technikos bakai yra sąlyginiai nedidelio tūrio, todėl išvažiuoti į kaimyninę šalį tam, kad juos pripildytų pigiau, jų atveju yra nelogiškas sprendimas. 21 proc. didesnis nei pagal Europos Sąjungos reikalavimus galėtų būti benzino akcizas dvelkia privačių vartotojų diskriminacija.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų