• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Didžiausią pasaulio kruizinį laivą „Oasis of the Seas“, anksčiau vadintą „Genesis“, sparčiai stato kompanija „Aker Yards“. Jau pastatyta 45 proc. šio milžino, o baigtas jis bus kitąmet.

REKLAMA
REKLAMA

Kai statybų bendrovė „Aker Yards“ ir laivo užsakovas „Roal Caribbean Cruises Line“ prieš keletą metų paskelbė apie savo užmojus, buvo aišku, kad prireiks ne tik milijoninių investicijų, bet ir visiškai naujo požiūrio į kruizinių kelionių tradicijas.

REKLAMA

Dviejų bendrovių į šį projektą investuojama suma siekia 2 milijardus eurų. Įspūdinga ne tik statomo laivo kaina, bet ir jo dydis: „Oasis of the Seas“ ilgis yra 360 metrų ir jis yra 15 metrų ilgesnis už tokius milžinus kaip „Queen Elizabeth 2“ arba „Freedom of the Seas“.



Laivo maketas. „Tekniikan Maailma“ nuotr.

Nors laivo forma yra iš esmės nauja, tačiau nemažai detalių ir konstrukcinių sprendimų paimta iš ankstesnių „Oasis“ klasės kruizinių laivų. Elektros generavimo sistemos, vandens valymas ir vėdinimas veikia tuo pačiu principu kaip ir „Freedom“ klasės laivuose.

REKLAMA
REKLAMA

Suskaičiuota, kad šiam laivui reikės 8 V12 motorų („Freedom“ laive jų buvo 6) ir 4 sraigtų. Du iš jų, kaip ir „Queen Elizabeth 2“ laive, bus skirti krypčiai reguliuoti („Azipod“ krypties sraigtai), o kiti du varys laivą į priekį. Laivo korpusas gaminamas Suomijoje, o pagrindiniai sraigtai – Rusijoje, Archangelsko regione. Čia įsikūrusi sena laivų statykla, gaminanti, kaip daugelis sako, geriausius pasaulyje sraigtus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA



Turku laivų statykloje (Suomija) gaminamas milžino korpusas. Taip korpusas atrodė praėjusį rugsėjį. „Oasis of the Seas“ laive trūksta tik kai kurių kajučių aukštų ir įspūdingojo amfiteatro.„Tekniikan Maailma“ nuotr.

Laivą varys mazutą deginantys varikliai, kurių cilindrų skersmuo – maždaug pusmetris. Vienas toks variklis sveria apie 300 tonų.

REKLAMA

„Oasis“ laive pritaikyta visiškai nauja common rail technologija 2000 metais imta taikyti ne tik automobilinių dyzelinių variklių, bet ir laivų motorų gamyboje. Deginamo kuro slėgis paskirstomas ne kiekvienam cilindrui atskirai, bet priklausomai nuo to, kaip išsidėstę cilindrai, jiems tenka bendra slėgio „banga“.

REKLAMA

Komfortas



Tarp penkto ir aštunto aukštų keliaujantis liftas, kuriame įsikurs restoranas, atrodo tarsi keliamas ant fontanų, nors iš tiesų liftas aukštyn kyla traukiamas specialios įrangos. „Tekniikan Maailma“ nuotr.

Laivo pasididžiavimas – gigantiškas amfiteatras, užimantis penktą–septintą aukštus, ir pasivaikščiojimams skirtas „Centrinis parkas“, prasidedantis aštuntame aukšte ir kylantis iki viršutinio denio. Šiame parke bus ne tik upeliai, bet augs gyvi augalai ir palmės. Po laivo viduryje įrengtu futbolo aikštės dydžio parku bus įkurdintos parduotuvių gatvės. Ši zona bus vienu aukštu žemiau nei kituose „Freedom“ klasės laivuose. Amfiteatrą ir parką sujungs liftas, kuriame įsikurs ir restoranas. Jis pradės „keliauti“ nuo 5 aukšto, sustos aštuntame ir vėl leisis į penktą.

Aurimas Lukštinskas

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų