REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Vilniaus Gedimino technikos universitete (VGTU) pristatyta pasaulį nustebinusi inovacija – vien saulės energija varomas vienvietis orlaivis. Šiuo metu atliekami paskutinieji bandymai prieš jo kelionę aplink pasaulį ateinantį pavasarį. Tai bus pirmas kartas, kai aplink pasaulį bus skrendama vien tik saulės energija varomu orlaiviu, pranešė universiteto atstovai.

REKLAMA
REKLAMA

„Solar Impulse“ projektą VGTU Antano Gustaičio aviacijos institute vykusiame tarptautiniame seminare „Aeronautikos tyrimai ir studijos 2014“ pristatė vienas iš orlaivio kūrėjų – aviacijos inžinierius Hannes Ross. Po prototipo bandymų patobulintas lėktuvas „Solar Impulse 2“, kuriuo bus keliaujama aplink pasaulį, vidutiniškai skris vos 70 kilometrų per valandą greičiu 1 500–8 500 metrų aukštyje. Tokios sąlygos pasirinktos todėl, kad lėktuvas naudotų kuo mažiau energijos pašaliniams reikalams, o taupytų ją skrydžiui.

REKLAMA

Itin lengvo iš anglies pluošto pagaminto orlaivio sparnai siekia 72 metrus, o ant jų sumontuota daugiau nei 17 tūkstančių saulės elementų. Tikimasi, kad kelionė aplink pasaulį prasidės jau kitų metų kovą ir truks iki birželio.

„Mokslininkų idėjos tikrai gali pakeisti pasaulį. Tai puikiai įrodo vien saulės energija varomo orlaivio ruošimas kelionei aplink pasaulį. Lietuva taip pat neatsilieka nuo šios pasaulinės tendencijos – šiuo metu aviacijos specialistai bando alternatyvius energijos šaltinius kurdami bepiločius orlaivius“, – sakė VGTU Mokslo prorektorius Antanas Čenys.

REKLAMA
REKLAMA

11-ame tarptautiniame seminare „Aeronautikos tyrimai ir studijos 2014“ pristatyta ir daugiau naujausių bei aktualiausių aviacijos srities idėjų: žvilgsniu valdomi aviacijos prietaisai bei mažieji lėktuvai, alternatyvių energijos šaltinių bei šiltųjų oro srovių naudojimas bepiločių orlaivių skrydžiuose, dirbtiniai palydovai. Seminare dalyvavo daugiau nei 60 mokslininkų ir doktorantūros bei magistrantūros studentų iš 14 pasaulio šalių. Jie dalijosi savo pastebėjimais bei tyrimais įvairiose srityse – orlaivių projektavime, aviacijos specialistų mokyme, mokslo ir verslo bendradarbiavime, aviacijos saugoje ir kt.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tarptautinį aviatorių seminarą kas dvejus metus organizuoja penki universitetai – VGTU, Rygos technikos universitetas, Tartu aviacijos kolegija, Brno technologijų universitetas bei Varšuvos technologijos universitetas.

Projektas „Solar Impulse“ gimė Šveicarijoje novatoriškų pilotų Bertrando Piccardo ir Andrė Borschbergo galvose. Jų idėja – modernus orlaivis, tiek dieną, tiek naktį skrendantis varomas vien saulės energija, nenaudojantis nė lašo degalų ir neteršiantis aplinkos, jau virto realybe ir 2015-aisiais apskries pasaulį. Visus reikiamus mokslinius tyrimus rėmė projekto partneriai „Solvay“, „Omega“, „Schindler“, „ABB“, „Google“, „Altran“, „Bayern Material Science“, „Swiss Re Corporate Solutions“, „Swisscom“ ir kt. Orlaivį „Solar Impulse“ galima laikyti ne tik ekologiška transporto priemone, bet ir skraidančia laboratorija, kurioje bandomos inovacijos, jau greitai galinčios tapti kasdienio gyvenimo dalimi.

REKLAMA

Pirmasis orlaivio prototipas pasiekė aštuonis pasaulio rekordus ir buvo pirmasis saulės energija varomas lėktuvas, skridęs visą naktį. Jo konstrukcijos pagrindu projekto komanda iš anglies pluošto pagamino naują vienvietį orlaivį, sveriantį maždaug tiek, kiek automobilis – 2 300 kilogramus. Jo sparnų plotis siekia 72 metrus (jie ilgesni net už „Boeing 747” sparnus), ant jų sumontuota 17 tūkstančių saulės elementų, kurie energija aprūpina keturis variklius (kiekvienas jų turi 17,5 arklio galių). Per dieną saulės elementai įkrauna ličio baterijas, sveriančias po 633 kilogramus, – jos leidžia orlaiviui skristi ir tamsiu paros metu.

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų