Sprinteriams tenka ne tik greitai bėgti. Jie turi akimirksniu reaguoti į startinio pistoleto signalą.
Mažiausias pranašumas starte gali nulemti, ar bėgikas bus tarp laimėtojų, ar tarp autsaiderių, rašoma „Discovery News“.
Tačiau moterys bėgikės dažnai startuoja klaidingai ir išsisuka, rodo naujas tyrimas, verčiantis abejoti klaidingo starto apibrėžimo standartais.
Olimpinių žaidynių bėgimo rungtyse klaidingą startą fiksuojančios technologijos fiksuoja taisyklių pažeidimą tuomet, kai bėgikas per pirmąsias 100 milisekundžių atsparas paveikia tam tikro dydžio jėga.
Šis kriterijus nustatytas remiantis 1990 metais atliktu tyrimu, kuriame dalyvavo aštuoni Suomijos sprinteriai. Visi jie buvo vyrai ir nė vienas nepriklausė olimpiniam lengvaatlečių elitui.
Tačiau kai Mičigano universiteto tyrėjai išanalizavo 2008 metų Pekino Olimpiadoje dalyvavusių šimtų vyrų ir moterų sprinterių duomenis, jie aptiko įdomių dalykų.
Visų pirma, vyrai į startinį pistoletą reaguodavo vidutiniškai 23 milisekundėmis greičiau nei moterys.
Vyrų sprinterių greičiausias reakcijos laikas buvo 109 milisekundės, o greičiausias moterų – 121 milisekundė. Vyrų vidurkis siekė 166 milisekundes, moterų – 188 milisekundes.
Turint 100 milisekundžių ribą, šiuolaikinės technologijos greičiausiai kai kuriuos tikrus klaidingus startus praleidžia. Ir štai kodėl taip yra: jei bėgiko greičiausias įmanomas reakcijos laikas yra 160 milisekundžių, tačiau jis sugeba atsispirti nuo atsparų praėjus 100–160 milisekundžių nuo starto signalo, jis išsisuks, nors startavo anksčiau, nei buvo galima.
Moterys šiuo atžvilgiu turi didesnį pranašumą. Joms 100 milisekundžių ribą ir asmeninį reakcijos laiką skiriantis tarpas yra didesnis. Be to, dėl mažesnio moters kūno dydžio ir silpnesnės raumenų jėgos, mažiau tikėtina, kad ji sukurs reikiamą jėgą, kuri per tokį trumpą laiką aktyvuotų klaidingo starto signalą.
Šio tyrimo rezultatai leidžia manyti, kad reikia naujų klaidingo starto standartų, tvirtina tyrėjai, o tai, anot jų, gali lemti, kad ant nugalėtojų podiumo atsidurs visai kiti sprinteriai. Tačiau šie duomenys svarbūs ne tik bėgimo varžyboms.
Nuo jų gali priklausyti ir saugumas. Tyrėjai tvirtina, kad automobiliuose turėtų būti keičiamas stabdžių pedalo jautrumas, priklausomai nuo to, ar vairuoja vyras, ar moteris.