Radviliškio valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba sulaukia įvairiausių skundų iš gyventojų. Tenka tikrinti, ar mėsa nėra plaunama indų plovikliu, „skaičiuoti“ kirmėles kruopose. Daugiausia skundžiamasi dėl maisto produktų kokybės ir neprižiūrimų gyvūnų.
Ploviklio pėdsakų neaptiko
Praėjusiais metais Radviliškio valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba iš gyventojų gavo 28 skundus. 16 skundų buvo dėl netinkamos maisto produktų kokybės, 12 – dėl gyvūnų sveikatingumo ir gerovės pažeidimų. Užpernai skundų statistika buvo šiek tiek kuklesnė – iš viso gauti 23 skundai.
Dažniausiai skundžiamasi dėl pažeidžiamų temperatūrinių režimų (produktai laikomi ant prekystalio, ne šaldymo vitrinoje), produktų kokybės (produktai sugedę, pasmirdę), neteisingo ženklinimo, per mažo šrifto ant etikečių ir panašiai.
Tarnybos viršininko Alvido Trilikausko teigimu, nemažai skundų pasitvirtina, tačiau kartais sulaukia ir nepasitvirtinusių signalų, kartais – keistų.
Pernai tarnybos darbuotojai tikrino, ar iš tiesų, kaip teigta, Radviliškio mieste esančiose prekyvietėse pasenusi ir prekybinės išvaizdos netekusi mėsa yra nuplaunama indų plovikliu.
„Tik gavę tokį signalą, patikrinome mėsa ir jos gaminiais prekiaujančių verslininkų produkciją. Nenustatėme nieko panašaus. Būna, kad nuo dešrų prekybininkai nuvalo atsiradusį pelėsį, tačiau rasti indų ploviklio pėdsakų nepavyko“, – „Krašto žinioms“ sakė A. Trilikauskas.
Pažeidimų padaro ir smulkieji, ir stambūs prekiautojai
Pasak viršininko, pernai gyventojai skundėsi dėl nusipirktų produktų kokybės – parūgusių šašlykų, pasmirdusios mėsos, kruopose rastų kandžių ar kirmėlių. Į tarnybos „maistininkų“ akiratį yra patekusių ir didžiųjų prekybos centrų, ir individualių parduotuvių.
Pasitvirtinus skundui, pirkėjui tokiu atveju yra grąžinami pinigai, pažeidėjai baudžiami.
Paprastai skundų dėl maisto kokybės padaugėja vasarą, kai prekybos įmonių šaldymo vitrinose nebūna užtikrinama reikiama temperatūra, kuri turėtų būti ne aukštesnė nei 6 laipsniai.
„Pasitaiko atvejų, kai temperatūra šaldymo įrenginiuose būna pakilusi ir iki 15 laipsnių, o tai jau yra produktų laikymo taisyklių pažeidimas“, – sakė A. Trilikauskas.
Anot jo, nekokybiškų, pasenusių produktų su praleistais galiojimo terminais dažniau aptinkama mažesnėse parduotuvėse, ypač kaimuose. Tokiose prekybos įmonėse yra mažesnis prekių judėjimas, produktai užsiguli lentynose, gal per retai tikrinama, ar nepasibaigė jų galiojimo laikas. Tačiau ne be nuodėmių, anot A. Trilikausko, yra ir didieji prekybos centrai.
Šiemet tarnybos specialistai tikrino rajono prekybos įmones, turgavietes po plačiai nuskambėjusio skandalo su lenkiškais saldumynais, kurie galėjo būti užkrėsti žiurkių nuodais. Anot A. Trilikausko, tikrinimo saldumynuose jų nerasta.
Baudžiami ir įspėjami
„Mūsų tarnybos specialistai, kurių turime 10, tikrina maisto kokybę visuose etapuose – nuo lauko iki stalo. Žiūrime, kaip vyksta auginimo, gamybos ir prekybos etapai. Įtartini produktai vežami ištirti į laboratoriją“, – sakė vadovas.
„Rajono gyventojai rūpinasi ir netinkamai laikomais gyvūnais. Būna, sulaukiam skambučio: kaimynai nesirūpina augintiniais – patys išvažiavę, o gyvūnai nešeriami ir negirdomi. Važiuojam kuo skubiau, tikrinam. Bet yra buvę atvejų, kad susipykę kaimynai sukuria žiaurią istoriją“, – sakė A. Trilikauskas.
Pernai ne tik rajone, bet ir šalyje nuskambėjo žiauraus elgesio su šunimi atvejis, kai šuns šeimininkas talžė šunį kirviu. Anksčiau yra buvę pasitvirtinusių faktų, kai šeimininkai badu marindavo ar žiemą šaldydavo savo laikomus galvijus.
Pernai tarnybos darbuotojai iš viso atliko 1016 planinių patikrinimų. Penktadalyje tikrintų objektų buvo rasta vienokių ar kitokių pažeidimų. Dėl jų kalti asmenys buvo bausti piniginėmis baudomis arba įspėti, yra tekę ir laikinai sustabdyti įmonės veiklą, kol pažeidimai bus pašalinti.
Laima AGANAUSKIENĖ