REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Didžiosios Britanijos bei Airijos teisėsaugininkai su palengvėjimu pranešė, kad pas juos automobilių vagysčių gerokai sumažėję, o jas vykdžiusių nusikalstamų grupuočių iš Lietuvos nariai susodinti už grotų. Tuo tarpu Norvegijos kriminalistai jau suka galvas, kaip pažaboti jiems nematytais prietaisais apsirūpinusius ir naują „rinką“ aptikusius lietuvius mašinvagius.

REKLAMA
REKLAMA

Airijos pareigūnai patenkinti, kad nuo 2011 metų liepos iki 2012 metų pabaigos pavogtų automobilių jų šalyje žymiai sumažėjo, vis dėlto teigia, jog nusikaltėlių iš Rytų Europos gaujos vis dar taikosi į vokiečių gamybos automobilius. Daugelis Airijoje pavogtų ir iš Dublino jūrų uosto keltais išplukdomų „Volkswagen Passat’ų“, „Golf’ų“ ir „Audi A4“ atsiduria Lenkijoje bei Lietuvoje. Lietuviai ilgapirščiai, grobio ieškantys Airijoje, be šių markių automobilių, dažnai taikosi ir į keleto metų senumo automobilius „Škoda Octavia“, „Toyota Avensis“, „Ford Mondeo“, „Ford Focus“.

REKLAMA

Prieš kurį laiką Airijoje tikras rūpestis buvo vairuoti „Hondas“ – jas buvo itin pamėgę automobilių vagys. Beje, nemaža dalis automobilių buvo pavagiami prieš tai iš namų nudžiovus automobilių raktelius. Policija ne kartą buvo perspėjusi airius nepalikti automobilių raktelių netoli namo durų – išradingieji lietuvių ir lenkų vagys raktelius sugebėdavo ilgomis vielomis ištraukti per laiškams skirtas angas duryse.

Vogė dėl narkotikų

Didžiajai ilgapirščių atėjūnų daliai persikrausčius į Skandinavijos šalis, Britų salų automobilistai lengviau atsiduso, bet visiškai atsikratyti mašinvagių iš Lietuvos jiems nepavyko: prieš porą mėnesių Anglijos miesto Gildfordo karališkasis teismas 2 metus ir 4 mėnesius kalėti nuteisė Aurimą Kučinską (27 m.), o Edmundą Jankų (28 m.) – pustrečių metų.

REKLAMA
REKLAMA

Abu mašinvagiai iš Lietuvos buvo sulaikyti, kai policininkai, sustabdę automobilį „Ford Galaxy“, kuriuo jiedu važiavo, aptiko automobiliams vogti reikalingų įrankių, mašinų numerių ir sąrašą su numatytomis pavogti transporto priemonėmis. Tas „Ford’as“, vis lydintis pavogtus automobilius, keletą kartų buvo nufilmuotas keliuose įrengtų vaizdo kamerų.

Teisme A. Kučinskas buvo pavadintas mašinų vagysčių operacijos „kapitonu“, o jo sėbras E. Jankus – „leitenantu“. Porelė buvo suplanavusi pavogti keletą automobilių, kurių vertė – 10 000 svarų. A. Kučinskas prisipažino dalyvavęs 5 automobilių vagystėse. Jo advokatė tikino, atseit prie nusikaltimų jis prisidėjęs tik dėl savo priklausomybės nuo heroino. „Jis miegodavo mašinoje, jam desperatiškai reikėjo pinigų ir kaip tik tuo metu jam buvo pasiūlyta prisidėti prie nusikaltimo – pavogtą automobilį už 100 svarų nuvairuoti į nurodytą vietą“. Teisėjas Piteris Mosas neskubėjo tuo patikėti: „Aš ne vakar gimęs. Visiškai aišku, kad A. Kučinskas ne tik prisidėjo prie planuojamų vagysčių, bet ir aktyviai jose dalyvavo. Jis puikiai žino, kas jam davė pinigus, tačiau sąmoningai nesutiko atskleisti, kas jį „įdarbino“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

E. Jankus prisipažino tik dėl vieno automobilio vagystės – girdi, vogęs vien dėl to, kad jo paprašęs A. Kučinskas.

Kartu su E. Jankumi ir A. Kučinsku buvo sulaikytas dar vienas Lietuvos pilietis, vis dėlto jam nuteisti pritrūko įrodymų.

Vagims naudingi prietaisai

Praeitų metų liepą britų teisėsaugai išaiškinus kone didžiausią Jungtinėje Karalystėje transporto priemonių vagysčių „sąmokslą“, paaiškėjo, jog didžioji dalis iš 150 pavogtų automobilių, kurių vertė – daugiau kaip 4 milijonai svarų sterlingų, yra atsidūrę Lietuvoje bei Lenkijoje.

REKLAMA

Daugelis automobilių buvo pavogti naudojant specialų prietaisą, kuris blokuoja centrinį automobilio užraktą. Pasak itin didelės apimties automobilių vagystę tyrusių kriminalistų, tokį prietaisą nesunkiai galima įsigyti internete, o juo pasinaudojant patyrusiems ilgapirščiams pavogti automobilį – vienas juokas.

Kai prabangaus „Audi“, „Range Rover’io“, „Mercedes’o“ ar BMW’o savininkas nueidamas spusteli pultelio mygtuką ir mano, jog savo automobilį jau užrakino, netoliese tykantis vagis specialiu prietaisu pultelio signalą užblokuoja ir – automobilis lieka neužrakintas. O jau tada, įslinkus į automobilį, pasinaudojus kitais vagių prietaisais, užvedamas variklis ir automobilis nuvairuojamas į slėptuvę. Ten pakeitus numerius jis paruošiamas kelionei į Rytų Europą.

REKLAMA

Užtrunka tris minutes

Kai Didžiosios Britanijos ir Airijos teisėsaugininkai ėmėsi itin atidžiai tirti automobilių vagystes ir tikrinti kone kiekvieną iš Doverio, Dublino ar kitų jūrų uostų išplaukiantį „tralą“ su lietuviškais numeriais, ilgapirščiai ėmėsi dairytis naujos „rinkos“. Ir netrukus rado – automobilių vagysčių skaičius Norvegijoje pernai šoktelėjo kone dvigubai.

„Automobilių gamintojai sakė, kad naujųjų transporto priemonių be atitinkamo rakto pavogti neįmanoma. Vis dėlto lietuviai įrodė, kad jiems nėra nepavagiamų automobilių“, – sako Norvegijos srities Rogalando policijos pareigūnas Larsas Olė Bergė. Kaip vagys iš Lietuvos Norvegijoje pavagia „nepavagiamas“ mašinas, vietos policija negali išpasakoti – kad neatsirastų dar daugiau jų pasekėjų. Tik pranešama, kad dažniausiai vagystėms naudojama nelegali kompiuterinė įranga, kuria perprogramuojamas padirbto rakto kodas ir jau tada padirbtas raktas veikia kaip originalus – juo atrakinamos durelės, išjungiamas imobilaizeris ir užvedamas variklis. Tokia vagystė paprastai užtrunka ne ilgiau kaip tris minutes.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Itin saugių ir atseit nepavagiamų automobilių vagystės mums buvo tikras galvosūkis. Automobilių langai nebuvo išdaužyti, signalizacijos neįsijungė, nepranešta ir apie automobilių raktelių vagystes. Galiu pasakyti tik tiek, kad buvo panaudota Norvegijoje nelegali įranga, kuria valdoma automobilių elektroninė sistema ir blokuojamas imobilaizeris“, – atskleidė pareigūnas L. O. Bergė.

Pirmiausia Stavangerio mieste buvo pavogtas prabangus visureigis „Honda CRV“. Netrukus šeimininkai pasigedo dviejų itin brangių BMW X5, kurių vieno vertė – maždaug milijonas kronų. Vėliau nustatyta, jog šie automobiliai, padirbus lietuviškus dokumentus ir numerius, buvo išvairuoti į užsienį. Iš viso buvo pavogta ar bandyta pavogti 18 prabangių vos metų ar poros senumo automobilių.

REKLAMA

BMW stiprina apsaugą

Prieš keturis mėnesius buvo sulaikyti penki 20–37 metų lietuviai, įtariami prabangių automobilių vagystėmis Norvegijoje. Vieno jų – 21 metų jaunuolio – bute kriminalistai surado itin modernią, jiems dar nematytą įrangą, kuria naudodamasi lietuvių grupuotė vogdavo prabangius „nepavagiamus“ automobilius. Pavogtos mašinos buvo nuvairuojamos į Švediją, o iš ten keltu nuplukdomos į Lietuvą. Automobilių dokumentai būdavo suklastojami Lietuvoje, o užsakymai, kokių markių ir kokių metų automobilių reikia, ateidavo iš Kauno.

REKLAMA

Lietuviai mašinvagiai įkliuvo per specialią operaciją. Patikrinę lėktuvų keleivių sąrašus, Norvegijos kriminalistai pastebėjo, kad panašiu metu, kai dingsta automobiliai, iš Lietuvos į Stavangerį atskrenda tie patys asmenys.

Kai dingo vienas BMW X5, kitą dieną į Stavangerį vėl atsibeldė toks dvidešimtmetis Tomas. Policija nusprendė jį pasekti. Oro uoste Tomą pasitiko ir į „Opel’į“ įsisodino du tautiečiai. Pareigūnai kurį laiką sekė jų automobilį, bet jis dingo iš akiračio. Kai teisėsaugininkai jau buvo beprarandantys tikėjimą sėkminga operacijos pabaiga, staiga sekamąjį Tomą pastebėjo vairuojantį prieš parą pavogtą BMW’ą. Jis išsuko iš atokios stovėjimo aikštelės ir nė neįtardamas, jog yra sekamas, pasuko Švedijos link.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Buvo iškviestas pastiprinimas ir prasidėjo lietuvio persekiojimas. Pastebėjęs, jog ant kulnų lipa policija, dvidešimtmetis bandė sprukti, galiausiai metė automobilį ir mėgino pabėgti pėsčiomis, bet buvo sučiuptas. Prieš mėnesį jis buvo nuteistas 3 metams laisvės atėmimo.

22 metų lietuvis, kuris, pasak teisėsaugininkų, yra nusikaltimo organizatorius, buvo nuteistas kalėti pusšeštų metų, o savo kaltės nepripažino. Dar vienas mašinvagis lietuvis – 21 metų – nuteistas 3 metams ir 4 mėnesiams, jo bendraamžis sėbras – 3 metams. Vyriausiasis tos mašinvagių gaujos narys – 27 metų kaunietis – gavo 2 metus ir 9 mėnesius laisvės atėmimo. Teismo sprendimu visi dar turės atlyginti 4 milijonų kronų turtinę žalą.

REKLAMA

Po šios lietuvių gaujos išaiškinimo automobilių vagysčių Norvegijoje sumažėjo, vis dėlto vietos kriminalistams galvos skausmą vis dar kelia prabangias mašinas „aplupinėjantys“ ilgapirščiai. Vagys lietuviai ypač pamėgo iš automobilių išlupti navigacijos, parkavimo prietaisus, oro pagalves.

BMW atstovai Norvegijoje pranešė, jog 2013 metų automobiliai turės dar „kietesnę“ apsaugos sistemą, kurios nebus galima „nulaužti“ jokiomis profesionaliomis priemonėmis. Ką gi, vagims iš Lietuvos tai turėtų būti naujas iššūkis – bus matyti, kiek užtruks, kol jie išmoks įveikti ir naująją apsaugą.

REKLAMA

TIK FAKTAI:

Vagys iš Lietuvos vis dar „užsidirba“ vogdami motorinių valčių variklius. Prieš porą mėnesių Anglijoje nuteisė 3 Lietuvos piliečius, kurie buvo sulaikyti Herdforšyro mieste šlapi ir aplipę smėliu, o jų mašinoje policija surado ką tik pavogtus valčių variklius.

Už tris variklius, kurių vertė daugiau kaip 22 000 svarų sterlingų, Marius Udrėnas (29 m.) bei Kęstutis Brucas (30 m.) gavo po 11 mėnesių laisvės atėmimo, o Tadas Siatkovskis (20 m.) – 10 mėnesių.

T. Siatkovskis, jau kuris laikas gyvenęs Anglijoje, padėti vogti variklių pasikvietė M. Udrėną ir K. Brucą – šiedu į Didžiąją Britaniją atvyko vien tam, kad įvykdytų vagystes.

REKLAMA
REKLAMA

Antrąją naujųjų metų dieną variklių vagis iš Lietuvos buvo teisiamas ir Norvegijoje. 49 metų Lietuvos pilietis, kuriuo asmens duomenys neskelbiami, už keturių „Suzuki’o“ bei „Yamahos“ motorinių variklių vagystes, artimiausiu metu turėtų būti nuteistas kalėti mažiausiai metus. Jis pats neprisipažįsta vogęs.

Giedrė POTELIŪNAITĖ  

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų