Panevėžietis Marius (redakcijai tikras vardas ir pavardė žinomi) praėjusį antradienį važiavo su reikalais į Vilnių. Laisvės prospekte jis užsuko į čia esančią „Uno –X“ degalinę įsipilti kuro. Vyras atsiskaitė „Snoro“ banko išduota debetine kortele.
Po kurio laiko jis žvilgtelėjo į savo banko sąskaitą ir nustebo, kad buvo išskaičiuoti 300 litai. Vairuotojas susikrimto, kad neišsaugojo degalinės čekio, tačiau nuvažiavo išsiaiškinti, kodėl iš jo sąskaitos už kurą buvo nuskaityta kelis kartus daugiau.
Marius pasakojo, kad degalinės darbuotojai maloniai paaiškino, jog automatinėse degalinėse veikia tam tikros prevencinės priemonės. Nuo sąskaitos automatiškai nuskaitoma didesnė pinigų suma, nei vairuotojai įsipylė kuro. Baigus kuro pylimo operaciją, jeigu vairuotojas nepadarė jokios žalos degalinei, pastaroji tuoj pat grąžina rezervuotą sumą į kliento banko sąskaitą.
Degalinės darbuotojai Marių patikino, kad degalinei jis jokių nuostolių nepadarė, išdavė jam čekio kopiją ir patarė aiškintis su banku, kodėl šis negrąžino jam rezervuotų 250 litų.
Vyras kreipėsi į „Snoro“ banko klientų aptarnavimo skyriaus specialistus.
„Jie man paaiškino, kad pas juos yra tokia tvarka – rezervuoti pinigai į kliento sąskaitą grąžinami per 3 dienas. Buvau patikintas, kad vėliausiai penktadienį turėčiau atgauti savo 250 litų“,– pasakojo vyras. Beje, penktadienio ryte jo sąskaitoje šios sumos dar nebuvo.
Panevėžietis sakė, kad „Snoro“ gudrybė jį tiesiog šokiravo.
„Negaliu patikėti, kad solidus bankas šitaip elgiasi su savo klientais. Pasijutau, tarsi gyvenčiau Afrikos glūdumoje. Kokią teisę bankas turi iš manęs be mano žinios trims dienoms „pasiskolinti“ 250 litų? Galbūt aš daugiau pinigų neturiu ir jie man labai reikalingi dabar? Juolab kad sunkmetis“,– stebėjosi panevėžietis.
Problemos – tik vieno banko klientams
Vyras pasakojo, kad ne kartą naudojosi minėtos automatinės degalinės paslaugomis, tačiau anksčiau niekada jam nenutiko panašių dalykų. Mat jis atsiskaitydavo ne „Snoro“, o kitų bankų kortelėmis.
„Snoro“ kortele degalinėje atsiskaičiau pirmą ir paskutinį kartą“,– kalbėjo vyras.
Degalines „Uno–X“ valdančios bendrovės „Neste Lietuva“ mažmeninės prekybos vadovas Audrius Miežys patikino, kad degalinės darbuotojai Mariui suteikė teisingą informaciją. Pasak jo, degalinė iš tiesų iš vairuotojų banko sąskaitos, nesvarbu, kokio banko paslaugomis jie naudojasi, automatiškai rezervuoja didesnę pinigų sumą. Maksimali rezervuojama suma yra 300 litų. Jeigu kortelėje tiek pinigų nėra, rezervuojamas toks likutis, koks tuo metu yra sąskaitoje.
Vairuotojui baigus pilti kurą ir pakabinus kuro pistoletą atgal, iš kortelės atskaitoma tiek pinigų, už kiek jis įsipylė kuro, o rezervuota suma tuoj pat grąžinama klientui.
„Paprastai vairuotojai net nepastebi, kad buvo rezervuota, nes bankai iš karto perveda pinigus į kliento sąskaitą. „Snore“, kiek teko girdėti, yra kitokia praktika. Pinigai vairuotojams grąžinami per tris dienas“,– kalbėjo A.Miežys.
Jis sakė žinąs, kad šio banko klientai dėl to labai nepatenkinti, tačiau šiuo atžvilgiu degalinė jiems niekuo padėti negalinti.
Komentaras irgi stebina
„Sekundė“ penktadienio rytą banko „Snoras“ viešųjų ryšių skyriaus vadovo Tomo Vaišvilos paprašė pakomentuoti panevėžiečio Mariaus atvejį.
Pačioje darbo dienos pabaigoje redakcija sulaukė „išsamaus“ banko atsakymo.
Inga SMALSKIENĖ