REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Išorinio jūrų uosto Klaipėdoje statybos klausimas šiuo metu nesvarstomas, nes uosto plėtra numatoma pietinėje jo dalyje, sako premjerė.

Išorinio jūrų uosto Klaipėdoje statybos klausimas šiuo metu nesvarstomas, nes uosto plėtra numatoma pietinėje jo dalyje, sako premjerė.

REKLAMA

Ingrida Šimonytė ir susisiekimo ministras Marijus Skuodis penktadienį lankėsi Klaipėdoje ir apžiūrėjo per pastaruosius metus išplėtotą Malkų įlanką bei perspektyvinę pietinę dalį, kurioje artimiausiais metais planuojami dideli darbai, pranešė Susisiekimo ministerija.

„Ilgą laiką diskutuotas Klaipėdos išorinio jūrų uosto klausimas šiuo metu išspręstas ir „uždarytas“, Vyriausybei prioritetą teikiant jūrų uosto pietinės dalies plėtrai. Numatoma pietinės uosto dalies plėtra, suformuojant naujas uosto teritorijas, bus reikšmingas žingsnis didinant jūrų uosto ir regiono konkurencingumą“, – pranešime sakė I. Šimonytė.

2019 metais skelbta, kad išorinis jūrų uostas galėtų būti statomas šiaurinėje dabartinio uosto dalyje, tačiau tam reikia atlikti strateginį pasekmių aplinkai vertinimą ir įvertinti dvi alternatyvas – ties Melnrage ir Šventosios–Būtingės zonoje. Buvo skaičiuojama, kad projektas galėtų kainuoti apie 800 mln. eurų. 

REKLAMA
REKLAMA

Anot M. Skuodžio, jau atliktos investicijos į Malkų įlanką Klaipėdos uostui reiškia naujas galimybes priimti daugiau ir didesnių laivų modernizavimui bei remontui ir taip didinti uosto krovą bei pajėgumą, o numatoma pietinės uosto dalies plėtra bus reikšmingas žingsnis vystant regioną. 

REKLAMA

„Šiandieniniame kontekste kalbant apie krovinių, prekių ir uosto įmonių veiklos diversifikaciją, būtent pietinės Klaipėdos uosto dalies plėtra, formuojant naujas teritorijas, yra ta kryptis, kuri mums sukuria daug naujo ir neišnaudoto potencialo“, – pabrėžė M. Skuodis.

Malkų įlanką išgilinus iki 14,5 metro, rekonstravus didžiąją dalį jos krantinių, terminalai jau gali priimti didžiuosius tarpkontinentinius laivus – jų statytojai įsigijo didžiausią plaukiojantį doką Baltijos šalyse. Bendra Malkų įlankos infrastruktūros projektų vertė siekia 123 mln. eurų, iš jų 27,6 mln. eurų finansuota ES lėšomis.

REKLAMA
REKLAMA

„Naujos teritorijos pietinėje uosto dalyje bus ta galimybė, kuri duos naują postūmį ne tik krovos ir sandėliavimo paslaugoms. Čia turėtų būti plėtojamos aukštą pridėtinę vertę uostui ir valstybei generuojančios gamybos, paslaugų veiklos. Naujos teritorijos leis pritraukti investuotojų“, – pabrėžė Klaipėdos jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Algis Latakas. 

Planuojama, kad už Kiaulės Nugaros salos bus suformuota nauja apie 70 ha teritorija, o vientisa krantinės linija sieks maždaug 1300 metrų. Čia bus pastatyti pietiniai uosto vartai, galėtų atsirasti mažųjų ir pramoginių laivų bei vidaus vandenų laivų prieplaukos.

Šiuo metu yra rengiami Klaipėdos uosto pietinės dalies plėtros projektiniai pasiūlymai, kurie bus pateikti jau šį rudenį. Rangovas turės pateikti keturias galimos plėtros alternatyvas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų