Rinka po truputį keičiasi: pirkti automobilį dabar yra aukso amžius

Lietuvoje paskelbtas karantinas kardinaliai pakeitė naudotų automobilių pardavimo tendencijas. Tiesa, teigiama, kad pasitaikė tik pavieniai parduodamų automobilių kainų mažinimo atvejai.

7

Bet kuriu atveju, šis laikotarpis vis tiek vadinamas aukso amžiumi potencialiems pirkėjams, nes tokio automobilių pasirinkimo nebuvo jau seniai.

Plačiau apie situaciją automobilių rinkoje naujienų portalui tv3.lt papasakojo Autoplius.lt komunikacijos vadovas Matas Buzelis.

(7 nuotr.)
FOTOGALERIJA. Nainys parduoda prabangų automobilį: neslepia, kad tai padaryti – sunku

Smūgis rinkai

Fiksuota, kad pirmasis šių metų ketvirtis automobilių pardavimo rinkoje buvo net labai optimistiškas, nors sutinkama, kad tai neparodo, kaip tiksliai pasikeitė rinka. Mat karantinas buvo įvestas tik kovo viduryje.

„Pirmąjį ketvirtį importuotų automobilių sandorių skaičius sumažėjo 14 proc., o Lietuvoje registruotų automobilių parduota 6 proc. mažiau nei tuo pačiu laikotarpiu prieš metus.

Bet nuo kovo mėnesio pasijautė rinkos sąstingis. Per kovą naujų automobilių rinka susitraukė 43 proc. Tokie pokyčiai Lietuvoje matyti jau labai seniai. Tiesa, Europos Sąjungos vidurkis siekia net 55 proc. (sumažėjimą).

Tai situacija Lietuvoje nėra bloga, nors kas antras parduodamas naujas automobilis mūsų šalyje yra išvežamas svetur. Tai atmetus reeksportavimo atvejus, bendra tendencija būtų artima ES vidurkiui“, – pabrėžė M. Buzelis.

Naudotų automobilių rinkai karantinas pakenkė dar stipriau. Kovo mėnesį tokių sandorių sudaryta net 57 proc. mažiau.

„57 proc. yra skausmingi skaičiai visam verslui. Dėl ko taip nutiko? Karantinas nutraukė tam tikras infrastruktūros grandines, dėl ko žmonės tiesiog fiziškai negalėjo įsigyti automobilio, vykdyti sandorio.

Taip, lietuvis lietuviui galėjo parduoti savo automobilį pasinaudojęs „Regitra“ elektronine sistema. Todėl Lietuvoje jau registruotų automobilių rinka susitraukė tik 38 proc.  Bet importuotų automobilių sandorių skaičius krito 57 proc.“, – teigė M. Buzelis.

REKLAMA

Kainų pokyčiai – minimalūs

Vidutinė parduodamo naudoto automobilio vertė pirmąjį šių metų ketvirtį buvo 4400 eurų. Lyginant su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu fiksuotas nedidelis kainų augimas (2019 m. I ketvirtį vidutinė kaina siekė 4233 eurus).

„Vis dėlto, situacija 2019 m. pabaigoje, vertinant paskutinį ketvirtį buvo tokia, kad vidutinė kaina siekė 4700 eurus. Tad pirmą šių metų ketvirtį kainos šiek tiek sumažėjo. Tiesa, vidutinė sandorio vertė neparodo, brango ar pigo visi automobiliai. Tai labiau susiję su automobilių pasiskirstymu pagal degalų tipą, pagal amžių ir kitus faktorius.

Ar karantinas pakeitė parduodamų automobilių kainas? Pavieniais atvejais fiksuojame, kad automobiliai buvo parduodami už patrauklesnes sumas. Bet tai nėra masinis reiškinys. Gal tie, kas labiausiai nukentėjo nuo karantino, tie bandė pigiau parduoti automobilius, kad išjudintų rinką. Šiuo metu nematome to, kad kainos būtų kritusios. Trumpuoju laikotarpiu nematome tendencijos, kad automobiliai pigtų. Nebent būtų staigiai atvežta daug naudotų automobilių ir rinka persipildytų“, – pasakojo M. Buzelis.

Pirkėjų lūkesčiai

Autoplius.lt matuojamas pirkėjų susidomėjo parduodamais automobiliais faktorius patvirtina drastiškus pokyčius. Tik prasidėjus karantinui, pirkėjų susidomėjimas krito net 50 proc., bet per gerą mėnesį atsistatė iki 75-80 proc.:

„Rinka po truputį keliasi, vyksta judesys. Tikimės, kad vasaros pradžioje susidomėjimas pasieks iki karantininį lygį. Tiems, kurie apsisprendę pirkti automobilį dabar yra aukso amžius, nes tokio didelio ir plataus pasirinkimo nėra buvę. Kainos gal ir nekritusios, bet pasirinkimas tikrai didelis.

Fiksuojame rekordinį skelbimų skaičių, neturėjome jų tiek. Net 80 proc. didėjo naujų automobilių skelbimų skaičius. Tie, kuriuos gali talpinti tik iš salonų automobilius parduodančios įmonės. Naudotų automobilių skelbimų skaičius taip pat augo apie 10-12 proc.“

REKLAMA

Sumažėjo tris kartus

Valstybės įmonės „Regitra“ duomenimis, nuo 2020 m. kovo 16 d. iki balandžio 16 d. pirmą kartą Lietuvoje buvo įregistruota iš viso apie 5,2 tūkst. naujų ir naudotų lengvųjų automobilių.

Tuo metu praėjusiais metais tuo pačiu laikotarpiu šis skaičius siekė apie 16 tūkst. Atitinkamai šiemet per minėtą laikotarpį įregistruota 1,9 tūkst. naujų ir 3,2 tūkst. naudotų automobilių. Kai praėjusiais metais šie skaičiai buvo atitinkamai 2,6 tūkst. ir 13,4 tūkst.

Kalbant apie Lietuvoje prieš tai registruotas transporto priemones, kurias savo vardu įregistravo nauji jų savininkai, nuo šių metų kovo 16 d. iki balandžio 16 d. tokių lengvųjų automobilių iš viso buvo apie 7 tūkst., o 2019 m. tuo pačiu laikotarpiu – apie 20,3 tūkst.


Rašyti komentarą...
S
Senis
2020-05-03 08:18:42
Pranešti apie netinkamą komentarą
Gal Autopliusui būtų laikas pamažinti skelbimų patalpinimo kaina, nors taip padėtų automobilių pardavėjams. Tokioj situacijoj su tokiomis skelbimo kainomis jau gaunasi puota maro metu.
Atsakyti
-4

R
Rz
2020-05-02 21:23:29
Pranešti apie netinkamą komentarą
Aha, 12 m masina 4000 kainuoja...
Atsakyti
-2

I
IT VĖL TAS PATS
2020-05-03 13:52:49
Pranešti apie netinkamą komentarą
Pagal kaina ir automobilis.Už gera automobilį,nedaužta,techniškai daug maž tvarkinga,tai kaina praktiškai nekrenta,nebent prieš tai stipriai užkelta buvo.O kurie iš aukcionų suremontuoti,tai galima dėrėtis 0.25%.
Atsakyti
0

SKAITYTI KOMENTARUS (9)
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
REKOMENDUOJAME
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų