Vilniaus miesto savivaldybės Justiniškių seniūnijos seniūnaitė Ž. Dubrovnik naujienų portalui tv3.lt pasakoja, kad panašių situacijų, kaip ši, daug. Ji tvirtina, kad į beglobius gyvūnus veterinarijos klinikose yra žiūrima aplaidžiai, nesuteikiamos reikiamos paslaugos, nors už tai klientas moka pinigus.
„Situacija Lietuvoje labai prasta. Aš praktiškai kariauju su vėjo malūnais. Tai tokia situacija su veterinarijos klinikomis: jei tu atveži benamį gyvūną, tai reiškia, kad galima elgtis, kaip nori.
Čia beveik visos veterinarijos tokios, gerų daktarų praktiškai neturime“, – prieš papasakodama visą istoriją reziumuoja Ž. Dubrovnik.
Pradėjusi dėstyti situaciją, kuri rugpjūčio 15 dieną nutiko Bukčių gatvėje, Vilniuje, esančioje veterinarijos klinikoje „DR. VET“, pranešėja pažymi, kad panašių istorijų yra buvę ir anksčiau.
Ž. Dubrovnik pasakoja, kad gavo gyventojos pranešimą, jog lauke rado beglobę katę su kačiukais. Tuoj pat kačiukai buvo nuvežti į veterinarijos kliniką „DR. VET“, nes ji dirba visą parą.
„Prieš tai irgi viena katė 2 savaitės prasedėjo stacionare, gyvūną atidavė su atvira žaizda, neprižiūrėtą, o aš gi stacionare negalėjau pasižiūrėti, kaip ten kas.
Tai apie šitą situaciją – nuvežiau tą katytę ir 2 mažylius į tą kliniką. Jie man suteikė nuolaidą, bet vis tiek už paslaugas sumokėjau, katėms maistą atvežiau. Atvažiuoju po 3 dienų, paprašiau, kad galėčiau užeiti, pasižiūrėti. Pamačiau, kad maistas neatidarytas, na, tokia ten betvarkė“, – teigia pašnekovė.
Piktinasi, kokiomis sąlygomis kačiukai buvo laikomi klinikoje
Ž. Dubrovnik sako, kad po kiek laiko į kliniką atvežusi dar vieną rastą katiną. Pamačiusi, kokia situacija klinikoje, tarp klientės ir veterinarijos darbuotojos kilo trumpas žodinis konfliktas.
„Po kurio laiko atvažiuoju ir visi, katė ir kačiukai, atsiprašau, bet myžaluose, apsikakoję guli. Aš darbuotojos paklausiau, gal jai padėti, jei neturi laiko, galiu aš viską sutvarkyti.
Man darbuotoja pradėjo sakyti, kad aš visada nepatenkinta. Aš ir atsakiau, kad jei čia būtų naminis gyvūnas, tai turbūt būtų kitaip elgiamasi. O gi pinigus aš vis tiek moku, kad ir padarė nuolaidą. Jeigu beglobis, tai galima daryti, ką nori“, – piktinasi Ž. Dubrovnik.
Pašnekovė tvirtina, kad klinikos darbuotojai gynėsi, jog neturi laiko, o klientė net neturėjo būti įleista į stacionarą, tačiau buvo padaryta išimtis.
„Pamačiau tą vaizdą ir priėmiau sprendimą, kad reikia kuo greičiau iš ten paimti katę mamą ir tuos 3 katinėlius. Atvažiavau, susitariau, kad tą dieną atvažiuosiu, atvažiavo. Veterinarai pasakė, kad kačiukai tuo metu jau buvo sterilizuoti, gaubtai uždėti“, – pasakoja moteris.
Ji priduria, kad veterinarijos klinikos darbuotojai tvirtino, jog visi kačiukai sveiki, tik katei mamai yra uždegimas, kuris galėjo atsirasti po gimdymo, todėl jai suleido vaistų.
Netrukus kačiukai iš karto buvo vežami pas laikiną globėją.
„Pajaučiau negerą kvapą, vienas kačiukas pradėjo viduriuoti, pagalvojau, kad stresas. Nuvežėme pas globėją, vakare atėjau patikrinti, nes ta močiutė, kuri globoja kačiuką to negali padaryti, man kiekvieną rytą ir vakarą reikia nuvykti pažiūrėti.
Žiūriu, kad kačiukas jau viduriuoja vandeniu, dehidratacija. Aš tą patį vakarą nuvežiau jį į kliniką, reikalavau, kad šiandien iš veterinarijos paleistą katiną, kuris dabar viduriuoja, reikia apžiūrėti. Pasakiau, kad čia pavojinga, jog padarytų testą“, – tvirtina pašnekovė.
Klientei iškvietė policiją
Ž. Dubrovnik pasakoja, kad veterinarijos darbuotoja su kažkuo išėjo susiskambinti, o grįžusi pasakė, kad katės neapžiūrės.
„Pasakiau: „Prašau, gelbėkite mažą gyvūnėlį. Prašau, nes jis vangus, nevalgo, negeria, jis viduriuoja“. Aš atnešiau palutę, ji nieko nenorėjo žiūrėti, iškvietė apsaugos darbuotojus, jie man iškvietė policiją. Aš pasiaiškinimą daviau, atvažiavo dar ta gydytoja, kuri stacionare atiduodavo man tuos kačiukus ir pasakė: „Mes jūsų neaptarnausime, viskas“, – teigia Ž. Dubrovnik.
Pašnekovė tvirtina, kad tada katiną vežė į kitą kliniką, kur katinėliui padarė testą, davė jam vaistų ir viskas baigėsi gerai.
„Ten pastovi betvarkė. Prieš tai atvežiau katiną su atvira žaizda, jį su ta žaizda ir išleido iš klinikos, paėmė 300 eurų, ką jie ten darė, tai nieko ir nepadarė. Net neapžiūrėjo, net neapžiūrėjo. Tu turi atvažiuoti į kliniką ir maldauti, sakyti: „Oi, atsiprašau, tai kaip ten tam katinėliui?“. Nes jie patys tai labai negražiai kalba, labai. Visi pikti, aš, aišku, rašysiu, skambinsiu į Valstybinę maisto ir veterinarijos tarnybą (VMVT).
Neturi daktarų, na, tai tada tegul nedirba, bet taip elgtis ir nepadėti, tai atsiprašau. Jie dar sakė, kad aš nepagarbiai kalbėjau, nors čia buvo tiesiog mano reikalavimai, jie tą pačią dieną pasakė, kad visi sveiki, o kačiukas viduriuoja, reikia padaryti testą, nes jeigu marasm tai praktiškai 90 % miršta nuo to maro.
Tai čia šokas“, – piktinasi pašnekovė.
Veterinarijos gydytoja policijai pateikė pareiškimą dėl esą iš klientės patirto žeminimo
Tik pradėjus domėtis situacija, „DR. VET“ Lazdynų gyvūnų ligoninės vadovė, veterinarijos gydytoja Kristina Raulinaitė nesutiko pasidalinti situacijos detalėmis.
„Įvyko incidentas tarp ligoninės klientės ir veterinarijos gydytojos, kuris šiuo metu yra sprendžiamas įstatymų numatyta tvarka bei yra perduotas teisėsaugos institucijoms nagrinėjimui.
Veterinarijos gydytoja policijai pateikė pareiškimą dėl iš klientės patirto žeminimo bei psichologinio smurto, viešosios tvarkos sutrikdymo, kuris šiuo metu yra svarstomas. Iki sulaukiant procesinio sprendimo, įvykio detalių komentuoti negalime“, – atsakyme rašė K. Raulinaitė.
Jau publikavus straipsnį portale, klinikos vadovė atsiuntė išsamesnį komentarą.
„Kaip žinote, šiuo metu dėl šio įvykio yra pateiktas pareiškimas policijai ir, kol laukiame procesinio sprendimo, visų detalių komentuoti negalime. Pareiškimas yra pateiktas per epolicija.lt sistemą.
Nepaisant to, kad dar laukiame teisėsaugos institucijų sprendimo, mes nuogąstaujame, kad visuomenė iš publikacijos gali susidaryti klaidingą nuomonę tiek apie veterinarijos gydytojų darbą, tiek apie beglobių gyvūnų gydymą apskritai. Todėl jaučiame pareigą pakomentuoti ir atkreipti dėmesį į keletą svarbių aplinkybių, kurios šio įvykio kontekste nebuvo paminėtos publikacijoje“, – tvirtinama atsakyme.
K. Raulinaitė komentavo, kad straipsnyje klientės pateikta informacija „daro didelę žalą tiek veterinarijos klinikoms, tiek gyvūnų gerovės ir globos organizacijoms, kasdien darančioms didelį darbą dėl gyvūnų gerovės. Daroma žala ir pačiai visuomenei, kuri per pastarąjį dešimtmetį žengė didžiulį žingsnį į priekį gyvūnų gerovės užtikrinimo srityje“.
Ji pridūrė, kad gali užtikrinti, jog nė vienas mūsų gyvūnų ligoninės kolektyvo narys negaili laiko beipastangų savo kasdieniame darbe padėdami beglobiams gyvūnams.
„Priešingai, suprasdami, kokie jie yra pažeidžiami, beglobiams gyvūnams skiriame netgi daugiau dėmesio bei žmogiško rūpesčio. Todėl tokie tikrovės neatitinkantys pareiškimai, esą beglobiais gyvūnais yra tinkamai nesirūpinama vien todėl, kad jie beglobiai, mums yra itin skaudūs.
Minėta klientė jau ne pirmą kartą lankėsi mūsų gyvūnų ligoninėje. Anksčiau ši klientė atveždavo į kliniką beglobius gyvūnus, kurių gydymą kuravo viena gyvūnų globa užsiimanti viešoji įstaiga
Daugybę kartų teikėme šiems gyvūnams ir pačiai klientai konsultacijas bei reikalingas sveikatos priežiūros bei gydymo paslaugas. Tiek anksčiau, tiek ir šį kartą klientei kreipusis į mūsų gyvūnų ligoninę, suteikėme savo paslaugoms išskirtines nuolaidas, taip siekdami prisidėti prie beglobių gyvūnų gelbėjimo“, – atsakyme tvirtino K. Raulinaitė.
Ji informavo, kad tai – įprasta praktika šioje veterinarijos klinikoje – anot klinikos vadovės, klinika bendradarbiauja su daugeliu gyvūnų prieglaudų ir globos organizacijų, gydo piktavalių šeimininkų suluošintus ir sunkiai sergančius beglobius gyvūnus bei šioms paslaugoms teikia nuolaidą.
„Taip pat dalyvaujame įvairiuose socialiniuose projektuose, kurių metu nemokamai gydome beglobius gyvūnus, dalyvaujame beglobių gyvūnų kastravimo iniciatyvose didžiuosiuose miestuose bei regionuose. Be to, kone visi mūsų ligoninės darbuotojai ir patys namuose augina priglaustus beglobius gyvūnus.
Taip buvo ir šį kartą – klientei kreipusis į ligoninę apžiūrėjome kates, suteikėme reikalingą profesionalią pagalbą. Deja, kai klientė vieną iš kačių netrukus atvežė pakartotinei apžiūrai, iš jos sulaukėme ne pagarbaus elgesio, o psichologinio spaudimo ir pretenzijų. Atvežusi katę klientė, neturėdama sutikimo, iš karto pradėjo filmuoti mūsų veterinarijos gydytoją ir kitą personalą, daryti vaizdo ir garso įrašus, kėlė ligoninės personalui spaudimą bei stresą“, – tvirtinama komentare.
Katės gyvybei pavojaus nebuvo
K. Raulinaitė pridūrė, kad tokiomis aplinkybėmis veterinarijos gydytojai tiesiog negalėjo tinkamai atlikti savo darbo, todėlteko paprašyti įsikišti ir policijos pareigūnams, nes situacija – pasiekė piką.
„Vis dėlto norėčiau pabrėžti, kad toks sprendimas buvo priimtas tik vizualiai įsitikinus, jog gyvūno gyvybei pavojaus nėra. Visais atvejais gyvybė mums yra svarbiausias dalykas ir tai mūsų praktikoje apskritai yra vienas pirmųjų atvejų, kuomet dėl nepagarbaus ir priešiško kliento elgesio mes buvome priversti atsisakyti aptarnauti atvežtą gyvūną. Noriu dar kartą pabrėžti – katės gyvybei pavojaus nebuvo, tačiau be galo gaila ir apmaudu, jog bejėgis gyvūnas tokioje situacijoje tapo įkaitu.
Apibendrinant, šis atvejis iš tiesų labai sukrėtė tiek tuo metu dirbusią veterinarijos gydytoją, tiek visą mūsų ligoninės kolektyvą.
Veterinarijos sritis yra kupina emocijų – kadangi kalbame apie gyvybę, natūralu, jog klientai į įvairias situacijas reaguoja skirtingai. Kartais klientų reakcijų nepavyksta suvaldyti, tačiau derėtų atkreipti dėmesį, kad mums labai svarbi ir mūsų darbuotojų psichologinė sveikata bei gerovė. Remiantis tarptautiniais tyrimais, veterinarijos gydytojai priskiriami prie tų profesijų atstovų, kurie savo darbe patiria ypač didelį stresą. Oficiali statistika rodo, kad veterinarijos gydytojų savižudybės rizika yra pati didžiausia.
Kai klientui nepavyksta suvaldyti savo emocijų ir darbuotojas patiria didelį spaudimą ar nepagarbą, jis turi teisę atsisakyti aptarnauti klientą. Labai gaila, jog tokioje situacijoje įkaitu tampa gyvūnas“, – rašoma K. Raulinaitės atsakyme.
Policija: klinikos darbuotojai pretenzijų niekam neturėjo
Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato atstovas Tomas Bražėnas naujienų portalui tv3.lt tvirtino, kad pranešimas apie įvykusį konfliktą tarp klientės ir veterinarijos klinikos darbuotojos gautas rugpjūčio 15 d. 21.44 val ir 21.54 val.
„Pareigūnai buvo informuoti, kad klinikoje (Bukčių g., Vilniuje) įvyko žodinis konfliktas tarp darbuotojų ir kliento. Atvykę pareigūnai nustatė, kad įvyko konfliktas tarp klientės (gim. 1974 m.) ir klinikoje dirbančios veterinarės (gim. 1999 m.)“, – informavo T. Bražėnas.
Atsakyme priduriama, kad veterinarijos gydytoja atsisakė aptarnauti klientę, buvo paparašyta išeiti, tačiau patalpas klientė sutiko palikti tik atvykus pareigūnams.
T. Bražėnas akcentavo, kad gyvūnų veterinarijos klinikos darbuotojai pretenzijų niekam neturėjo, raštiškai į pareigūnus nesikreipė.
Gavus klinikos atsakymą, kad pareiškimas vis dėlto yra pateiktas, policijos atstovas teigė, kad pranešėja galbūt parašė per portalą epolicija.lt, tačiau atstovas tokios informacijos nemato.
VMVT informavo, kad pranešimo apie šį įvykį kol kas nėra gavusi, kitu atveju „bus reaguojama kompetencijos ribose“.
„Tačiau gyvūno savininkas, bet kuriuo atveju, privalo ieškoti reikiamos pagalbos gyvūnui, kad jo gerovė ir sveikata būtų savalaikiai užtikrinta“, – tvirtinama VMVT atsakyme.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!