Lietuvos užsienio reikalų ministras Rusijos pasieniuose ištįsusias Lietuvos vežėjų eiles lygina su „politiniu užsakymu“.
„Žinome, kad Rusija kartais dėl politinių motyvacijų pasinaudoja ekonominiais svertais, todėl yra pagrindo manyti, jog tai gali būti tam tikras politinis užsakymas“, – trečiadienį Lietuvos radijui sakė Vygaudas Ušackas.
„Mes turime informaciją, kad yra tiesioginis nurodymas iš Maskvos, iš muitinės departamento vadovų muitinės postams, vykdyti papildomą, išskirtinį patikrinimą tik Lietuvos vežėjams, taigi akivaizdu, jog vykdoma diskriminacija nacionaliniu pagrindu“, – aiškino jis.
Tuo metu vakar su V. Ušacku susitikęs Rusijos ambasadorius Vladimiras Čchikvadzė prašė Lietuvos vežėjų problemų nepolitizuioti.
V. Ušackas sako besitikintis, jog ketvirtadienį Maskvoje vyksiantis tiek Lietuvos, tiek Rusijos muitinės pareigūnų susitikimas „gali duoti rezultatų“.
Anot V. Ušacko, svarbų vaidemenį galėtų atlikti ir Europos Komisija.
„Europos Komisija, kaip atstovė visų 27 Europos Sąjungos valstybių, yra įgaliota ginti nacionalinius interesus. Ir ES turi žymiai daugiau svertų negu Lietuva su tikslu įtakoti Rusijos poelgius“, – teigė Lietuvos užsienio reikalų ministras.
Lietuvos vežėjų asociacija „Linava“ trečiadienį informavo, kad dėl Rusijos muitinės kontrolės Lietuvos vežėjai įstringa jau ne tik Latvijos ir Baltarusijos, bet ir Kazachstano pasieniuose.
Latvijos ir Rusijos pasienyje driekiasi keliolikos kilometrų ilgio Lietuvos vilkikų eilė, Baltarusijos ir Kazachstano pasienio punktuose jie skaičiuojami dešimtimis.
Viena vilkiko prastovos diena Lietuvos vežėjams atneša nuo 300 iki 500 eurų nuostolių.
Lietuvos radijas
Apie tai – LNK žinių videoreportaže