Pirmadienio rytą Klaipėdos uoste – laivų krovos akcinėje bendrovėje „Klaipėdos Smeltė“ - įvyko incidentas, kuris tik per laimingą atsitiktinumą nesibaigė tragiškai bendrovės darbuotojams ir šalia uosto gyvenantiems klaipėdiečiams. Negana to, jį „Klaipėdos Smeltė“ pabandė nuslėpti ne tik nuo Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos (KVJUD), bet ir nuo visų uostamiesčio specialiųjų tarnybų, rašo „Respublika“.

Įgriuvo lubos

Incidentas praėjusio pirmadienio rytą apie 10 val. Įvyko naujajame LKAB „Klaipėdos Smeltė“ šaldytuvų terminale. Jo antrojoje kameroje įgriuvo lubos.

„Buvo toks atvejis. Šaldytuvo antrojoje kameroje. Nukrito kelios kabinamųjų lubų plokštės. Jos pagamintos iš supresuoto polistireno ir yra padengtos skarda. Niekas nenukentėjo – nei žmonės, nei kameroje buvusi produkcija. Viskas įvyko toli nuo tos vietos, kur yra amoniako, tad jo nenutekėjo ir į aplinką nepateko“, - vakar „Respublikai“ patvirtino „Klaipėdos Smeltės“ generalinis direktorius Rimantas Juška.

Jo teigimu, šiuo metu aiškinamasi, kas kaltas dėl šio įvykio – statybininkų brokas ar kitos priežastys. Bendrovė dėl šio incidento nuostolių nepatirs, nes juos turėtų kompensuoti draudimas.

Kalbėdamas tik apie kelias nukritusias plokštes, R.Juška gerokai „pasikuklino“. Specialiųjų tarnybų duomenimis, jų nukrito net 26.



Bandė nuslėpti

REKLAMA

Nors lubos šaldytuve įgriuvo ryte, apie tai KVJUD ir Klaipėdos specialiosios tarnybos sužinojo tik vėlai vakare. Ir tai ne iš „Klaipėdos Smeltės“ atstovų.

„Man pranešė vakare. Visai kiti šaltiniai. Nors pagal uosto naudojimo taisykles tai turėjo būti padaryta ię karto. Dabar laukiame pasiaiškinimo, kodėl to nebuvo padaryta laiku. Pažiūrėsime, ką jie pasakys“, - vakar neslėpė pykčio Klaipėdos uosto kapitonas Viktoras Lukoševičius.

Jam pritarė ir KVJUD generalinis direktorius Sigitas Dobilinskas, kuris taip pat apie įvykį sužinojo tik pirmadienio vakarą.

„Instrukcijos buvo pažeistos. Jie turėjo informuoti ne tik mus, bet ir specialiąsias tarnybas. Jie turi pasiaiškinti, kodėl viskas padaryta taip vėlai“, - neabejojo S.Dobilinskas.

Klaipėdos apskrities viršininko administracijos Civilinės saugos ir mobilizacijos departamentas pranešimą apie įgriuvusias lubas gavo ię uosto dispečerinės, tik apie 22.12 val.

„Klaipėdos Smeltės“ gen. Direktorius R.Juška pripažino, kad pažeidimų padaryta buvo.

„Nepatyrėme tokių incidentų, tad patys sutrikome. Nebuvo jokių sužalojimų, todėl į civilinµ saugą neskambinome. Faktiškai nesureagavome, todėl bus gera proga dar kartą pasižiūrėti, ką tokiu atveju turime informuoti. Beje, tarnybos jau buvo pas mus, viską apžiūrėjo ir priekaiętų mums neturėjo“, - teisinosi bendrovės vadovas.



Pavojingas objektas

„Klaipėdos Smeltės“ šaldytuvų terminalas pradėjo veikti praėjusių metų spalį. Jame yra penkios sandėliavimo kameros, kuriose telpa apie 25 000 tonų produkcijos: šaldytos mėsos, žuvies, jūros gėrybių ir kitų šaldytų prekių. Šio objekto kaina – per 50 milijonų litų.

„Respublika“ rašė, kad terminalo statybą lydėjo aibė įvairiausių pažeidimų (tam nepritarė KVJUD, statybos pradėtos be detaliojo plano ir t.t.). Tačiau visi jie yra niekis prieš tai, kokį pavojų šis objektas kelia uoste dirbantiems žmonėms ir šalia jo gyvenantiems klaipėdiečiams.

Ne veltui „Klaipėdos Smeltė“ gen. Direktorius R.Juška skubėjo pasidžiaugti, kad įgriuvusios lubos nekliudė amoniako talpyklų bei vamzdžių ir jis nepateko į aplinką.

REKLAMA

„Respublika“ rašė, kad itin nuo pašalinių akių saugotoje terminalo dokumentacijoje planuojamos ūkinės veiklos atrankai atlikti juodu ant balto parašyta, kad šalčio gamybai projektuojama amoniakinė kompresorinė, kurioje bus naudojama net 10 tonų amoniako.

Remiantis aplinkos ministro įsakymu „Lietuvos ūkio objektuose naudojamų pavojingų medžiagų kiekiai“, šis šaldytuvas priskiriamas I (aukščiausio) pavojingumo lygiui.


Rašyti komentarą...
2008-08-22 09:16:01
Pranešti apie netinkamą komentarą
Vel kariausite?
Atsakyti
0

SKAITYTI KOMENTARUS (1)
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
REKOMENDUOJAME
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų