Rašyti komentarą...
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Nauji mokslo metai jau prasidėjo, tačiau ne viena Lietuvos mokykla vis dar neturi pakankamai mokytojų. Pedagogai važinėja mokyti net per kelias mokyklas, kad tik mokiniai neliktų be pamokų iš viso. Pastebima ir tai, kad su bėda bandoma kovoti priimant dirbti nekvalifikuotus mokytojus.

Nauji mokslo metai jau prasidėjo, tačiau ne viena Lietuvos mokykla vis dar neturi pakankamai mokytojų. Pedagogai važinėja mokyti net per kelias mokyklas, kad tik mokiniai neliktų be pamokų iš viso. Pastebima ir tai, kad su bėda bandoma kovoti priimant dirbti nekvalifikuotus mokytojus.

REKLAMA

Naujausiais Lietuvos darbo biržos duomenimis, šių metų rugsėjo 1 d. šalyje užregistruotos 133 laisvos darbo vietos mokytojams. Labiausiai trūksta anglų ir pradinio ugdymo mokytojų.

„Registruota 19 laisvų darbo vietų anglų kalbos mokytojams, iš jų Vilniaus mieste – 7, Panevėžyje – 2, Šiaulių mieste – 2, Šalčininkuose – 2.

Taip pat pateikta 19 darbo pasiūlymų pradinio ugdymo mokytojams, iš jų daugiausiai Vilniaus mieste – 4 ir Šalčininkuose – 3“, – rašo Lietuvos darbo biržos atstovė spaudai Milda Jankauskienė.

REKLAMA

Mokyklose trūksta ir lietuvių kalbos mokytojų. Darbo biržoje nurodyta, kad yra 15 laisvų darbo vietų, iš jų daugiausiai – Vilniaus mieste ir Trakuose – po 3 ir Marijampolėje – 2. Taip pat mokyklos ieško ir 12 muzikos mokytojų, iš jų – Mažeikiuose, Šalčininkuose, Šilalėje – po 2.

Sunkumų savivaldybės turi ir dėl darželio auklėtojų skaičiaus. Darbo biržoje registruoti 10 skelbimų priešmokyklinio ugdymo pedagogams, Vilniaus mieste jiems registruotos 3 laisvos darbo vietos.

Kaunas į pagalbą pasitelks dėstytojus

Kauno miesto savivaldybės administracijos Švietimo skyriaus vedėjas Virginijus Mažeika tvirtina, kad kaip ir visoje šalyje, taip ir Kaune trūksta kvalifikuotų pedagogų.

„Šiuo metu skaičiuojama, kad trūksta kelių dešimčių darželių auklėtojų ir keleto įvairių dalykų mokytojų – anglų kalbos, matematikos, informacinių technologijų, fizikos. Ryškiausias poreikis jaučiamas būtent užsienio kalbų ir tiksliųjų mokslų pedagogams“, – teigia V. Mažeika.

REKLAMA
REKLAMA

Pasak jo, su darbuotojų trūkumu bandoma susitvarkyti keliais būdais. Dažniausiai pasitelkiami kolegos iš kitų mokyklų, taip pat ieškomi nauji specialistai. Nuspręsta pasiūlyti net ir dėstytojams persikvalifikuoti į mokytojus.

„Kaunas šiemet ėmėsi unikalios iniciatyvos siūlyti aukštųjų mokyklų dėstytojams persikvalifikuoti į mokytojus įgyjant tam reikiamas kompetencijas nemokamuose kursuose. Lygiai taip jiems siūloma pretenduoti į mokyklų vadovų pareigas“, – informuoja V. Mažeika.

V. Mažeika prideda, kad situaciją pagerins ir etatinis mokytojų darbo užmokestis, nes kol kas nežymiai, tačiau jau ūgtelėjo atlyginimai. Taip pat greta įprasto darbo pamokose mokytojams bus apmokama ir už papildomą ugdomąją veiklą, vadovavimą klasei, bendravimą su tėvais, prevencinių programų koordinavimą bei kitus užsiėmimus mokymo tikslais.

„Taip pat miestas deda pastangas gerinant darbo sąlygas – remontuojamos mokyklos, tvarkoma infrastruktūra ir panašiai. Mokytojams sudaromos sąlygos tobulintis ir kelti savo kvalifikaciją. Štai kelių gimnazijų pedagogai šiemet studijuoja anglų kalbą taip ruošdamiesi dvikalbiam ugdymui, kuomet startuos tarptautinio bakalaureato programos“, – tikina jis.

REKLAMA
REKLAMA

Tuo tarpu Vilniaus miesto savivaldybės Švietimo, kultūros ir sporto departamento direktorė Alina Kovalevskaja tv3.lt patikina, kad nors kai kurių sričių pedagogų ir trūksta, ugdymo procesas nestringa. Kiek ir kokių konkrečiai pedagogų dar trūksta, anot A. Kovalevskojos, vis dar tikrinama.

„Šiuo metu ugdymo procesas jau prasidėjo absoliučiai visose mokyklose ir darželiuose, procesas užtikrinamas. Tačiau renkama informacija apie tai, kurių sričių pedagogų dabar labiausiai reiktų papildomai. Dėl to ugdymo procesas tikrai nestringa ir pedagogų trūkumo nejaučiama“, – rašoma savivaldybės atsakyme tv3.lt

Daugėja nekvalifikuotų mokytojų

Lietuvos švietimo darbuotojų profesinės sąjungos pirmininkas Andrius Navickas tv3.lt tvirtina, kad jau seniai dėl pedagogų trūkumo mokytojams tenka važinėti ir dirbti per kelias mokyklas. Jis taip pat patvirtina, kad šiuo metu ne viena mokykla vis dar neranda mokytojų.

A. Navicko teigimu, nors ministerija ir ėmėsi tam tikrų žingsnių, kad mokytojų „atsirastų“ daugiau, gali iškilti kita problema. Padaugės nekvalifikuotų mokytojų.

REKLAMA
REKLAMA

„Ministerija pakeitė tvarką. Dabar daug paprasčiau kitoms specialybės dėstyti tam tikrus dalykus, o taip pat iš vis nebaigę gali irgi dėstyti, tiesiog turi įstoti ir baigti mokslus per du metus. Tai dirbti gali pradėti, tik yra sąlyga, kad turi įstoti mokytis. Tokia žymiai nuleista kartelė, nes supranta, kad mokytojų vis labiau trūks.

Be abejo, rezultatai tokie abejotini. Anksčiau juk taip buvo ir buvo panaikinta. Dažnai tie, kurie neturi jokio darbo tiesiog nusprendžia išbandyti ir eina dirbti mokytoju, įstoja į mokslus, o nesugeba baigti. Arba padirba tą laikotarpį, vėliau susiranda kitur darbą ir kažkoks blaškymasis išeina. O tokios specialybės kvalifikuotas žmogus yra apsisprendęs ir dirba. O čia taip išeina, kad pabandysiu, gal patiks, gal pavyks, nepatiko, nepavyko, einu kitur. Nežinau ar sistemai duoda naudą tokie eksperimentai ir trumpalaikiai bandymai“, – tv3.lt pasakojo A. Navickas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų