„Dėl reklamos draudimo man atrodo tai nėra susiję su Šarūno Stepukonio atveju, apskritai matant statistiką, įvertinant visą padėtį, tam tikras įstatymas ir lošimų reklamos draudimas, kurį užregistravo kolegos Seime, jis gal jau rytoj bus pateiktas Seimui svarstyti, matysim, kaip bus toliau“, – trečiadienį „Žinių radijui“ teigė V. Mitalas.
„Aš esu linkęs pritarti pateikimo stadijoje. Manau, kad tai yra rinka, kuri neturėtų būti nereguliuojama. (...) Net ir liberalui dabartinė situacija neturėtų atrodyti priimtina“, – kalbėjo jis.
V. Mitalas aiškino, kad permainos šioje srityje brendo jau kurį laiką, o esminius pokyčius, susijusius su lošimų priklausomybe, turėtų neužilgo pateikti Finansų ministerija.
„Esminiai pokyčiai, kurie susiję su lošimų priklausomybe, turėtų ateiti iš Finansų ministerijos, žinau, kad ji juos ruošia, dabar gal jau derina su visuomene. Lietuvoje yra toks reguliavimas, kad net patys lošimų namai matydami, kad žmogus gali turėti problemų, neturi jokių teisinių instrumentų jį sustabdyti“, – tikino Seimo vicepirmininkas.
„Man atrodo, kad kai kuris verslas yra pakankamai brandus ir gali padėti žmogų sustabdyti ir tada, kai jam be galo nesiseka ir jis turi didelę priklausomybę. Tam tikri reguliavimo dalykai apie atsakingo lošimo principus ateis iš Finansų ministerijos“, – pažymėjo jis.
Antradienį Seime buvo numatyta pateikti Azartinių lošimų įstatymo pataisas, tačiau Demokratų frakcijos „Vardan Lietuvos“ nario Luko Savicko prašymo, Seimo Biudžeto ir finansų komiteto (BFK) pirmininko Mindaugo Lingės inicijuoto projekto svarstymas atidėtas iki kito posėdžio.
Siūlyme numatoma drausti skleisti informaciją apie azartinius lošimus organizuojančios bendrovės bet kokio pobūdžio viešų renginių, veiklų, fizinių ir juridinių asmenų rėmimą. Priėmus įstatymo pataisas, Lietuvoje būtų draudžiama azartinių lošimų reklama, išskyrus tuo atveju, kai azartinius lošimus organizuojančios bendrovės pavadinimas yra ant lošimų organizatoriaus buveinės pastato.
Taip pat reklamos draudimas negaliotų tuo atveju, jei informacija apie azartinius lošimus būtų skelbiama lošimų organizavimo vietoje ar informacijos apie lošimus skelbime leidiniuose, kurie skirti tik lošimų verslo specialistams.
Projekto iniciatoriai tvirtina, kad akivaizdu, jog šiuo metu taikomi reklamos ribojimai yra ne tik nepakankami, bet ir sudarantys prielaidas toliau agresyviai reklamuoti azartinius lošimus ir skatinti asmenis lošti. Pavyzdžiui, šiuo metu matomos dėmesį prikaustančios reklamos prie ugdymo įstaigų, kuriančios iliuziją greitai ir lengvai praturtėti.
Uždraudus azartinių lošimų reklamą, Seimo Priklausomybių prevencijos komisijos pirmininkė Morgana Danielė siūlo sporto varžyboms ir kitiems sporto renginiams numatyti pereinamąjį laikotarpį iki 2028 m. sausio 1 d.
Šalies sporto federacijos siūlymą vertina neigiamai, akcentuodamos galimas prarastas pajamas. Taip pat Lietuvos verslo konfederacija (LVK), Interneto žiniasklaidos asociacija (IŽA), Lietuvos radijo ir televizijos asociacija (LRTA), dvi didžiausios šalies žiniasklaidos grupės ir daugiau nei 30 žiniasklaidos priemonių kreipėsi į Seimo seniūnų sueigą ir visus parlamentarus, prašydamos atidėti M. Lingės teikiamą projektą.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!