Marijampolės valdžia miesto gatves atveria „fūroms“...arba kaip džiaugėsi bambukų šalies indėnai, aukso gabalą išmainę į blizgantį niekutį...
Marijampolės valdžia pasistengė, kad mes, marijampoliečiai, išspręstume kaimyninio Kalvarijos miestelio problemas. Išspręstume savo gyventojų, savo patogumo sąskaita. Dėl to sukirsta rankomis trečiadienį apskrities viršininko administracijoje vykusioje konferencijoje, kurioje aptarta transporto infrastruktūros plėtra mūsų apskrityje.
Kalvarijos meras dėkojo kolegai Rolandui Jonikaičiui, vadovaujančiam Marijampolei, už tai, kad Kalvarijos gatvėmis nedardės sunkiasvoriai sunkvežimiai.
Vietoje to „fūros“ užplūs mūsų miesto gatves, kurios šio srauto atsikratė prieš kelerius metus pradėjus veikti magistralei „VIA Baltica“!
O reikalas tas, kad atnaujinus kelią Vilnius – Prienai – Marijampolė, anot Susisiekimo ministerijos atstovų, pristačiusių kelią vos ne kaip turistinį maršrutą, jį labai pamėgo sunkiasvorių sunkvežimių vairuotojai.
Vis daugiau jų renkasi ir rinksis šį kelią. Marijampolės valdžia vietoje to, kad prie miesto ribos įrengtų ženklą, draudžiantį sunkvežimiams įvažiuoti į Sūduvos sostinę, su Susisiekimo ministerija priėmė „saliamonišką“ sprendimą – „fūrų“ srautą iki magistralės „VIA Baltica“ nukreipti miesto gatvėmis: Gedimino, Vasaros, Gamyklų, Statybininkų, Kauno.
Štai toks apvažiavimas! Ir atsiras jis tik todėl, kad dabar sunkvežimiai, važiuodami Gedimino gatve, suka į kairę, Geležinkelio gatve išvažiuoja į vadinamąjį senąjį Kalvarijos kelią ir, vykdami sienos su Lenkija link, darda pagrindine Kalvarijos gatve. Miestelio gyventojai to, žinoma, nenori.
Kalvarijos valdžia taip pat, todėl ji šią problemą išsprendė Marijampolės sąskaita padedant Susisiekimo ministerijai.
Ji skirs milijoną litų Vasaros gatvei praplatinti – po metrą abipus dabartinės eismo juostos, skylėms Gamyklų gatvėje „užlopyti“. Tiek pinigų pakaktų tik gero ūkininko kiemui išasfaltuoti, o ne sutvirtinti sunkiasvoriam transportui nepritaikytas gatves. Taip sutvarkytas, jas sunkvežimiai suplėšys per vieną du sezonus.
Tai viena medalio pusė. Sudarydama tokį sandorį, Marijampolės vadovai visiškai neatsižvelgė į tai, kad Vasaros gatvės rajone sukoncentruota gausybė verslo įmonių. Jau dabar vykstant nuo miesto centro pasukti į Vasaros gatvę ties šviesoforu labai sudėtinga, o kas bus, kai iš kitos pusės plūs sunkvežimių srautas?
Gintauto Naviko įmonių grupė, įsigijusi naudotų automobilių turgų Gamyklų gatvėje, čia įrengs šiuolaikines pardavimo aikšteles, infrastruktūrą ir pritrauks gausybę automobilių prekeivių. Autofurgonų srautas nepagerins šio rajono patrauklumo, be to, padidės eismo įvykių tikimybė – juk vieša paslaptis, kad visus „fūrų“ vairuotojus gena grafikai, dėl to neretai nepaisoma kelio ženklų.
Toks sprendimas, Susisiekimo ministerijos atstovų teigimu, būsiąs laikinas, tačiau marijampoliečiai puikiai žino, kad laikina dažniausiai tampa amžina.
Miesto bendrajame plane numatytas Marijampolės šiaurės – rytų apvažiavimas: kelias Vilnius – Prienai - Marijampolė ties dabartine Veislininkystės įmone atsišakotų į dešinę ir, eidamas per būsimą pramoninę zoną, įsilietų į „VIA Baltica“. Štai ko reikia miestui.
Jo vadovai turėtų pareikalauti iš Susisiekimo ministerijos sudaryti griežtą šio apvažiavimo darbų: projektavimo, žemės išpirkimo, statybos grafiką ir po dvejų trejų metų jį įrengti.
Tuo laikotarpiu sunkusis transportas važiuotų tuo pačiu maršrutu kaip ir dabar: Gedimino – Geležinkelio gatvėmis iki tilto per Šešupę išvažiuojant iš miesto Kalvarijos link, žinoma, jas atitinkamai sutvarkius. Atitinkamai reiškia pritaikyti sukiasvoriam transportui, įrengti šaligatvius, pėsčiųjų viaduką Saulės, Geležinkelio ir V.Kudirkos gatvių sankirtoje – vienoje avaringiausių mieste.
Aišku, tam reikės ne mažiau kaip dvidešimties milijonų litų. Bet tai mūsų miestas, mes čia gyvename, ir tai nebūtų didelis valstybės mokestis už tai, kad miestelėnai kelerius metus, kol bus įrengtas atvažiavimas, kentės nepatogumus.
Tuo tiesiog privalo pasirūpinti Marijampolės valdžia, kuri trindama rankomis dėl Kalvarijai naudingo, o savo miestui pragaištingo sprendimo, svečiams iš ministerijos, matyt, atrodė kaip bambukų šalies indėnai, besidžiaugiantys, kad aukso gabalą išmainė į blizgantį niekutį.
O Kalvarija tegul savo problemas sprendžia pati. Kodėl jai neuždraudus įvažiuoti į miestelį sunkvežimiams, gal tada pavyktų susitarti su Susisiekimo ministerija dėl aplinkkelio? Bet tai jau ne mūsų rūpestis.
Aloyzas JURDONAS
Lietuvos inžinierių sąjungos Marijampolės bendrijos tarybos pirmininkas