Lietuvoje to dar nebuvo: ruošiami tarptautiniai vairuotojo pažymėjimai

Šių metų birželį Vyriausybė pritarė Susisiekimo ministerijos siūlymui ratifikuoti 1949 m. Ženevoje patvirtintą konvenciją, kuri Lietuvoje vairuotojo pažymėjimą turintiems gyventojams suteiktų teisę vairuoti transporto priemones daugiau pasaulio šalių, pavyzdžiui, Japonijoje, JAV, Naujojoje Zelandijoje. Nors džiugiai paskelbta, kad tokia galimybė turėtų atsirasti nuo kitų metų sausio 1 d., tikėtina, kad pasiruošimo procesas gali užtrukti ilgiau.

Kol kas Lietuvoje išduodami nacionaliniai vairuotojo pažymėjimai atitinka Europos Sąjungos modelį, tačiau galioja tik ES ir Europos ekonominės erdvės valstybėse. Taip pat su Lietuvoje įgyta teise vairuoti galima važinėti šalyse, kurios pasirašiusios 1968 m. Vienos Kelių eismo konvenciją. Prie šios sutarties prisijungusios 75 valstybės.

Tačiau iki šiol Lietuvos gyventojai čia įgiję vairuotojo pažymėjimą negalėjo džiaugtis vairavimu kitose valstybėse, tokiose kaip Japonija, JAV, Singapūras, Šri Lanka, nes Lietuva nebuvo ratifikavusi jau minėtos Ženevos konvencijos.

Gali šiek tiek užtrukti

Kadangi vykdomoji valdžia išreiškė valią ratifikuoti Ženevos konvenciją, procesas pajudėjo į priekį, tačiau viskas gali ir užtrukti, nes naujai vairuotojo pažymėjimo tvarkai turi pasiruošti ir juos išduodanti „Regitra“.

Kaip tinklaraščiui Euroblogas.lt teigė „Regitros“ Komunikacijos skyriaus vadovė Ingrida Kuorytė, „Regitra“ visada aktyviai pasisakė už siūlymą Lietuvai prisijungti prie Ženevos konvencijos, nes tokiu atveju Lietuvos vairuotojo pažymėjimai būtų pripažįstami daugiau valstybių.

„Džiaugiamės, kad Lietuva artėja šio tikslo link, nes visai neseniai, rugsėjo 27 d., Seimas priėmė įstatymą dėl Ženevos konvencijos ratifikavimo. Numatoma, kad šis įstatymas įsigalios jau nuo kitų metų sausio 1 d., tačiau tikėtina, kad tam, jog minėta konvencija įsigaliotų Lietuvoje, dar turės būti atliktos atitinkamos tarptautinėje teisėje numatytos procedūros“, – kalbėjo pašnekovė.

REKLAMA

Kaip veiks praktiškai?

Pasak I. Kuorytės, Vienos ir Ženevos konvencijos numato, kad jas ratifikavusios valstybės gali išduoti ir tarptautinius vairuotojo pažymėjimus, kurie turi atitikti tam tikrus reikalavimus.

„Tad Lietuvos vairuotojams, norintiems vairuoti tik, pavyzdžiui, prie Ženevos konvencijos prisijungusioje šalyje, geriausia turėti tarptautinį vairuotojo pažymėjimą“, – kalbėjo ji.

Todėl Lietuvai jau prisijungus prie abiejų minėtų konvencijų, būtų tikslinga išduoti ir tarptautinius vairuotojo pažymėjimus: „O tam pirmiausia reikėtų pakeisti Vairuotojo pažymėjimų išdavimo taisykles, tuomet parengti ir suderinti tarptautinio pažymėjimo blanką bei atlikti kitas procedūras. Jei viskas klostytųsi sklandžiai, tikėtina, kad tai truktų apie vienerius metus“.

Kaip aiškino „Regitros“ atstovė, tarptautinis vairuotojo pažymėjimas reikalingas tik vairuojant užsienyje, todėl jis būtų išduodamas kaip papildomas dokumentas prie nacionalinio vairuotojo pažymėjimo. „O jei žmogus neplanuoja vairuoti automobilio kitose šalyse, jam šis pažymėjimas nėra privalomas“, – pabrėžė I. Kuorytė.

Kiek galėtų kainuoti tarptautinio vairuotojo pažymėjimo išdavimas „Regitroje“, pašnekovė kol kas pasakyti negalėjo. Visų pirma, pasak jos, reikia parengti projektą.


Rašyti komentarą...
N
Nu jo
2018-11-18 08:19:18
Pranešti apie netinkamą komentarą
Vel eilinis pasipinigavimas....
Atsakyti
0

v
vilkas56
2018-11-18 10:19:47
Pranešti apie netinkamą komentarą
Valom žmonių pinigines,koks sekantis išsigalvojimas?
Atsakyti
0

Šoferiukas
2018-11-18 18:48:35
Pranešti apie netinkamą komentarą
O natui jis man reikalingas?
Atsakyti
0

SKAITYTI KOMENTARUS (5)
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
REKOMENDUOJAME
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų