• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Artėjant mokinių valstybiniams brandos egzaminams (VBE) ir pagrindinio ugdymo pasiekimo patikrinimams (PUPP) moksleiviai pradeda vis rimčiau ruoštis vienam iš svarbiausių gyvenimo išbandymų. Nors didelė dalis vaikų bando pasiruošti tam patys, kiti kreipiasi į korepetitorius, norėdami užkamšyti savo mokymosi spragas. 

Artėjant mokinių valstybiniams brandos egzaminams (VBE) ir pagrindinio ugdymo pasiekimo patikrinimams (PUPP) moksleiviai pradeda vis rimčiau ruoštis vienam iš svarbiausių gyvenimo išbandymų. Nors didelė dalis vaikų bando pasiruošti tam patys, kiti kreipiasi į korepetitorius, norėdami užkamšyti savo mokymosi spragas. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Korepetitorių paslaugos populiarėja

Korepetitorių įmonės „Euklido akademija“ vadovas Dovydas Lužeckas teigia, kad per pastaruosius keletą metų daugėja moksleivių, kurie kreipiasi dėl papildomų pamokų. Įmonės vadovo nuomone, didesnę korepetitorių paklausą lemia keli veiksniai.

REKLAMA

Visų pirma – kai kurie mokiniai sulaukia mažiau dėmesio iš mokytojų, todėl moksleiviai, kuriems sunku suprasti temas savarankiškai, pasimeta ir jiems yra sunkiau susigaudyti kitose temose. Tokiu būdu atsiranda ilgalaikės spragos. Kitą priežastį D. Lužeckas mato švietimo reformose. Besikeičiant sistemoms kai kurios neturėjo vadovėlių, todėl atsirado sunkumų mokymosi procese. Ir prie minėtų problemų prisideda pačių moksleivių pasitikėjimo savimi trūkumas ir motyvacijos stoka mokytis.

REKLAMA
REKLAMA

Dar viena tendencija, kokią pastebi „Euklido akademijos“ vadovas, yra tam tikrų dalykų, kuriuos moksleiviai nori mokytis pas korepetitorius. Daugiausiai užklausų sulaukia matematikos ir chemijos pamokos, mažiausiai – istorijos ir biologijos. Tačiau D. Lužeckas paminėjo, kad moksleiviai mokosi tuos dalykus, kurių egzaminams jie ruošiasi. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

D. Lužecko nuomone, pačių moksleivių spragos pastaraisiais metais galėjo atsirasti dėl pasaulį sukausčiusios pandemijos.

„Spragos dažniausiai atsiranda iš ankstesnių klasių. Tai galima sieti su karantinu, nes dabar matosi tam tikrų problemų su dešimtokais, kurie mokėsi penktoje klasėje prieš keletą metų nuotoliniu būdu“, – sakė „Euklido akademijos“ vadovas.

REKLAMA

Noras išvengti prastesnių mokymosi rezultatų ir yra viena pagrindinių priežasčių, kodėl korepetitorių paslaugos tapo populiaresnės pastaraisiais metais. D. Lužeckas mato tendenciją, kad papildomos pamokos pasiteisina, nes gerėja mokinio motyvacija ir rezultatai. Nors matoma korepetitorių nauda, ne visi moksleiviai nori mokytis papildomai savo noru ir tėvai dažniau patys imasi iniciatyvos šiuo klausimu.

REKLAMA

„Tėvai dažniau vaikus skatina mokytis papildomai, ypač jaunesnių klasių mokinius. Vyresnių klasių moksleiviai patys rodo didesnę iniciatyvą, nes jie nori geriau pasiruošti egzaminams“, – teigė D. Lužeckas.

Reikėtų atsirinkti korepetitorių paslaugas atsargiai

Moksleivių norą mokytis papildomai mato ir mokytoja, istorikė ir gidė Erika Meškauskienė. Tačiau jos nuomone, korepetitorių nauda ir jų teikiamų paslaugų teikiama kokybė gali skirtis. Anot jos, galimybė gauti papildomą pagalbą moksleiviams yra naudinga, jeigu pats mokinys yra motyvuotas ir aiškiai žino, ko jam reikia.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

E. Meškauskienė mano, kad įtaką mokymosi rezultatams turi keli faktoriai. Rezultatai priklauso tiek nuo pačio mokinio motyvacijos, tiek ir nuo mokytojo profesionalumo, kaip jis išmano savo mokomąjį dalyką ir geba bendrauti su moksleiviais. Dar viena svarbi detalė – pačios šeimos požiūris į mokymosi procesą.

REKLAMA

„Kartais atrodo, kad tėvai suranda korepetitorių ir galvoja, kad to pakanka pagerinti pažymius ar gerai išlaikyti egzaminą. Deja, kartais, ypač žemesnėse klasėse padaro „meškos paslaugą“, nes mokinys nustoja dirbti pamokose, nes nuėjęs pas korepetitorių gaus individualų dėmesį, kartu paruoš namų darbus ir t.t.“, – tikino E. Meškauskienė.

REKLAMA

Mokytojos teigimu, korepetitorių pagalba gali būti naudinga tiems moksleiviams, kurie turi sunkumų dirbant su visa klase. Praeities spragos, lėtesnis tempas mokykloje ir nepasitikėjimas savimi yra pagrindinės priežastys, kurios stipriai demotyvuoja mokinį ir esant moksleiviui tokioje situacijoje, korepetitoriaus pagalba būtų naudinga. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tačiau E. Meškauskienė pabrėžia, kad gerai besimokantys moksleiviai turėtų įsivertinti, ar ta pagalba būtų naudinga ir sėkmė priklauso nuo kiekvieno mokinio lūkesčių.

„Sėkme vadinčiau ne tik geresnius mokymosi rezultatus, bet ypač pasikeitusį požiūrį į save, į mokomąjį dalyką. Kai mokinys pasako, kad nekęstas dalykas tapo įdomiu ir mėgstamu, tuomet tai ir yra sėkmės istorija“, – teigė mokytoja. 

REKLAMA

Egzaminai – nerimą keliantis baubas

Šiemet VBE laikysianti dvyliktokė Gabrielė teigė, kad viena iš pagrindinių priežasčių pasirinkti korepetitorių paslaugas buvo artėjantys egzaminai. Jos manymu, besikeičianti egzaminų tvarka sukėlė daug chaoso. Prie to prisidėjo naujai programai pritaikytų vadovėlių trūkumas, vos ne kasdien besikeičiantys reikalavimai, ką reikia mokėti prieš vadinamąjį „tarpinį patikrinimą“. Net ir patiems mokytojams buvo sunku dirbti ir tinkamai išdėstyti temas. Visiškai neaiški egzaminų tvarka ir paskatino Gabrielę ieškoti sprendimų, kaip pagerinti pažymius ir geriau pasiruošti egzaminams.

REKLAMA

Todėl dvyliktokė ir pabandė mokytis kartu su korepetitoriumi. Kaip teigė moksleivė, ji iškart pastebėjo progresą, kai pradėjo lankyti papildomas matematikos pamokas. 

„Korepetitorius lengviau ir paprasčiau paaiškindavo sunkią temą, parodydavo lengvesnius sprendimo būdus, išdėstydavo viską sklandžiai ir aiškiai. Pažymiai ėmė gėrėti, o pasiruošimas egzaminams tapo lengvesnis“, – sakė Gabrielė.

REKLAMA
REKLAMA

Kaip teigė moksleivė, sprendimą mokytis su korepetitoriumi priėmė pati, pasitarusi su tėvais. Kaip vieną iš motyvų mokytis papildomai ji įvardijo norą ištaisyti spragas ir išlaikyti gerus rezultatus. 

Palyginusi pamokas su korepetitoriumi ir pamokas mokykloje, Gabrielė pastebėjo milžinišką skirtumą. Visi korepetitoriai buvo jaunesnio amžiaus, kurie naudojo įvairius palyginimus ir asociacijas, priešingai negu mokytojai, naudoję vien sausą teoriją. Taip pat korepetitoriai padėdavo suprasti pačius uždavinius, o ne tik informacijos kalimą, todėl pavykdavo įsiminti mokomuosius dalykus ilgesniam laikui.

Teksto autorius: praktiką atliekantis Gintas Leišys.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų