• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Praėjusių metų avaringumo statistiką Lietuvoje analizuojantiems Susisiekimo ministerijos saugaus eismo specialistams ypač didelį nerimą kelia stipriai išaugęs tragiškų eismo įvykių skaičius, kuriuose žuvo neatsargūs dviratininkai bei vaikai.

REKLAMA
REKLAMA

Pernai šalyje net 52 proc. išaugo tamsoje žuvusiųjų dviratininkų skaičius (žuvo 38 žmonės).

REKLAMA

Įvykių, kuriuose vaikai žuvo dėl savo pačių neatsargumo, 2007 m. skaičius išaugo 35 proc., ketvirtadienį pranešė Susisiekimo ministerija.

Neramina ir avarijų, kurias sukėlė teisės vairuoti neturintys asmenys, gausa.

Dėl neturinčių teisės vairuoti asmenų kaltės 2007 metais eismo įvykiuose žuvo 126 eismo dalyviai, arba 44,8 proc. daugiau nei 2006 m..

REKLAMA
REKLAMA

2007 m. taip pat išaugo žuvusiųjų pėsčiųjų skaičius.

Lietuvoje, palyginti su kitomis Europos Sąjungos valstybėmis, žūsta labai daug pėsčiųjų (apie 240 kasmet). Analizuojant eismo įvykių su pėsčiaisiais statistiką, nustatyta, kad apie 67,7 proc. visų įskaitinių eismo įvykių kaltininkai yra transporto priemonių vairuotojai ir tik apie proc. - pėstieji.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Susisiekimo ministerijos Saugaus eismo departamento direktoriaus pavaduotojo Vidmanto Pumpučio teigimu, faktai rodo, kad, žvelgiant giliau, avaringumo priežastys yra: kultūros ir moralinės atsakomybės stoka bei gresiančio pavojaus eisme neįvertinimas.

REKLAMA

Nors esminiam šios problemos sprendimui prireiks kompleksinių priemonių, skirtų eismo dalyvių saugumo kultūrai kelti ir įgūdžiams ugdyti, tačiau, pasak V.Pumpučio, labai svarbu, kad nuo šių metų pradžios sugriežtinta atsakomybė už Kelių eismo taisyklių pažeidimus.

Papildytas Administracinių teisės pažeidimų kodeksas (ATPK), pradėjęs galioti nuo šių metų, numato atsakomybės sugriežtinimą už Kelių eismo taisyklių pažeidimus tiek vairuotojams, tiek pėstiesiems, kinkinių vadeliotojams, dviračių ir mopedų vairuotojams.

REKLAMA

Pėstieji turės daugiau dėmesio skirti eismo saugumui gatvėje ir kelyje - priešingu atveju jiems bus skiriamos 50-100 litų baudos, o jei tokie veiksmai sukels pavojingą situaciją, bauda išaugs iki 100-200 litų.

Pėstieji, kinkinių vadeliotojai, dviračių ir mopedų vairuotojai nuo šiol dalyvauti eisme gali tik būdami blaivūs, priešingu atveju jiems, kaip ir motorinių transporto priemonių vairuotojams, gresia baudos.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Nustačius šiems asmenims lengvą girtumą, bauda nuo 300 iki 500 litų, esant vidutiniškam ar sunkiam girtumo laipsniui - bauda ūgtelės iki 500-700 litų.

Asmenų, vairuojančių transporto priemones neturint teisės jų vairuoti laukia baudos nuo 1000 iki 1500 litų arba administracinis areštas.

Preliminariais duomenimis, 2007 metais tragiškuose autoįvykiuose šalies keliuose žuvo 739 žmonės. Ypač didelį nerimą kelia padidėjęs žuvusiųjų skaičius Vilniaus apskrityje. Pernai čia žuvo 196 eismo dalyviai, arba 31,5 proc. daugiau nei 2006 metais.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų