• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Iki žiemos švenčių liko dvi savaitės. Prekybos centrai - sausakimši pirkėjų. Tačiau šie išvydę kainas net žagteli. Sparčiai auga maisto produktų, avalybės, rūbų, o žaislų kainos jau katastrofiškai didelės. Lietuvaičiai pastebi, kad tokios pat prekės užsienio internetinėse parduotuvėse kur kas pigesnės. Čia kainos ženkliai mažesnės net ir tuo atveju, kai Lietuvos prekybos centruose taikomos nuolaidos. 

18

Iki žiemos švenčių liko dvi savaitės. Prekybos centrai - sausakimši pirkėjų. Tačiau šie išvydę kainas net žagteli. Sparčiai auga maisto produktų, avalybės, rūbų, o žaislų kainos jau katastrofiškai didelės. Lietuvaičiai pastebi, kad tokios pat prekės užsienio internetinėse parduotuvėse kur kas pigesnės. Čia kainos ženkliai mažesnės net ir tuo atveju, kai Lietuvos prekybos centruose taikomos nuolaidos. 

REKLAMA

Lietuvos statistikos departametas skelbia, jog pastaruoju metu Lietuvoje labiausiai brango degalai, pieno produktai ir kiaušiniai. Taip pat sviestas, kefyras, makaronai. Šių prekių kainos vidutiniškai padidėjo 6–9 centais.

Pastebima, kad artėjant Kalėdiniam laikotarpiui, maisto prekių parduotuvėse pinga su šventėmis susiję vaisiai – mandarinų ir apelsinų kainos per mėnesį sumažėjo daugiau kaip dešimtadaliu.

REKLAMA
REKLAMA

Finansų ekspertai skelbia, jog šiemet didžioji dalis gyventojų planuoja Kalėdinėms vaišėms skirti apie 100 eurų. Penktadalis – pusę tiek, o kas dešimtas, ketina išleisti daugiau kaip 200 eurų.

REKLAMA

Prasidėjo šventinis pirkimo bumas 

Lietuvos prekybos įmonių asociacijos vykdantysis direktorius Laurynas Vilimas sako, jog didysis šventinis bumas jau prasidėjo. Nors šventiniam stalui produktų dar žmonės neperka, dažnas jau dairosi kalėdinių dekoracijų bei dovanų.

„Kaip ir kiekvienais metais tiek iš pirkėjų įpročių, tiek ir iš verslo pusės, šventinė prekyba pradeda intensyvėti nuo gruodžio pradžios. Iki švenčių likus savaitei ar kelioms, pasiekia piką ir tęsiasi iki gruodžio pabaigos. Tai galima sakyti, kad artėjant prie mėnesio viduriui, parduotuvėse ir prekybos centruose padidėja žmonių srautai. Šiuo metu perka dovanas, kalėdines dekoracijos,“ - teigė L. Vilimas.

REKLAMA
REKLAMA

Gruodžio mėnesį prekybos centruose suintensyvėja ir prekybininkų konkurencija. Šiems svarbus kiekvienas pirkėjas, tad juos viliojama įvairiomis akcijomis, pasiūlymais, nuolaidomis. Tačiau nuolaidų medžiotojai turėtų žinoti, jog pigiausios prekės ne prieš šventes, o joms pasibaigus.

„Konkurencijos intensyvumas eilę metų diktuoja, kad prekybininkai stipriai konkuruoja dėl kiekvieno pirkėjo. Šį šventinį mėnesį vienas vis dar pagrindinis instrumentas prie asortimento – kaina. Akcijos, nuolaidos, specialūs pasiūlymai. Tačiau pasibaigus šventėms, kai kurių prekių, pavyzdžiui dekoracijų kainos, būna ženkliai mažesnės. Pardavėjai nenori, kad jos liktų sandėliuose, tad išparduodamų prekių kainos dažnu atveju daug mažesnės, negu pardavėjas pats jas įsigijo,“ - aiškino L. Vilimas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kalėdinę nuotaiką gadina kainos

Vis daugiau laiko prekybos centruose praleidžiantys žmonės sako, jog kalėdinę nuotaiką kaip mat sugadina kainos.

„Įvedus eurą, kainų kilimą aš pajutau visur: tiek maisto produktų, tiek rūbų, avalynės, dabar matau, kad ir žaislų kaina – katastrofiška. Jie tampa nebeįperkami, o tie pigesni – prastos kokybės, nors irgi kainuoja 10 – 20 eurų. Manau, dauguma šeimų šias šventes sutiks liūdnai. Nei ant geresnio maisto, nei dovanų pinigų nėra. Svajonių žaislus pakeis mamų numegzti šalikai ir kepurės,“ - teigė klaipėdietė Audronė, prekybos centre dovanų ieškojusi anūkams.

REKLAMA

Megztos kojinės, šalikai ar kepti meduoliai toli gražu neatstos žaislų ar kitų dalykų, apie kuriuos ištisus metus svajoja vaikai, įsitikinusi vilnietė Inga. Tačiau du sūnus auginanti moteris pripažino, jog ir jos šeima šiemet Kalėdų seniui rašė kuklesnį laišką.

„Visi juk matome kokios kainos ir kokios algos. Tad ir svajojame jau atsižvelgdami į tai,“ - pasakojo Inga ir pridūrė, jog net ir išpildyti po vieną vaiko norą – sudėtinga. Moteris sako net žagtelėjusi išvydus, kiek kainuoja žaislai.

REKLAMA

„Pažvelgus į kainas net žagteliu. Parduotuvėse skelbiamos nuolaidos situacijos negerina. Pavyzdžiui, sūnus visus metus svajoja apie žaislą, nuo kurio kainos apakau: 84.99 eurai. Su 30 procentų nuolaida, jis kainuoja apie 60 eurų. Bet absurdiškiausia tai, kad patikrinusi to rinkinio kainą užsienio internetinėje parduotuvėje pamačiau, jog be nuolaidos – 59 eurai, su nuolaida – 47,26! Rankos svyra, matant kaip esame apgaudinėjami,” - piktinosi Vilniuje gyvenanti, 2 vaikų mama Inga.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kainos pagal rinkos specifiką

Tokia situacija prekybininkų atstovo visiškai nestebina. Ir tai – visai ne apgavystė. Anot L. Vilimo, kiekvienas prekybininkas Lietuvoje veikia mūsų šalies sąlygomis ir atsižvelgia į mūsų rinkos specifiką.

„Mažesnius produkto kiekius parduodantis verslas turės mažiau palankesnę kainą negu tos rinkos atstovas, kuris didesnius kiekius parduoda. Taip yra ne tik Lietuvoje, bet ir kitose mažesnėse rinkose, tai elementari, ekonominė verslo logika. Vokietijoje ar Anglijoje, kur yra didesni pardavimai tų prekių, tai kaina palankesnė,“ - aiškino L. Vilmas.

REKLAMA

Pirkėjas visuomet gali rinktis: prekę įsigyti čia ir dabar, ar užsisakyti ją internetu ir laukti. „Esame laisvoje Europos prekių judėjimo erdvėje ir galime pasirinkti. Tie pirkėjai, kurie ieško ir gali palaukti, kurie dalyvauja internetinėje prekyboje – gali užsisakyti prekių iš svetur ir tikėtina už mažesnę kainą,“ - kalbėjo L. Vilimas.

Ir vistik, nors tautiečiai skundžiasi išaugusiomis ir katastrofiškai didelėmis kainomis, savaitgaliais ar po darbo valandų, didžiųjų mietsų prekybos centrai sausakimši pirkėjų. 

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų