Vytenis Radžiūnas, LRT.lt
Vilniaus miesto viešąjį (VVT) transportą sudaro 388 autobusai bei 259 troleibusai, iš jų 9 proc. transporto priemonių yra naujos. Skaičiuojama, kad pakeisti visus 480 senesnius nei 15 metų autobusus ir troleibusus atsieitų apie 400 mln. litų.
Portalo LRT.lt skaitytojas Julius sako pastebintis, kad Vilniaus gatvėmis rieda nemažai naujų autobusų ir troleibusų, tačiau ūsais braukia ir nemažai tokių troleibusų, kurie jau galėtų eiti užtarnauto poilsio.
„Nuolat skelbiama apie tai, kad į Vilniaus gatves vis išrieda naujų troleibusų ir autobusų. Tai labai džiugina, tačiau gatvėse vis dar daug senų viešojo transporto priemonių, ypač – senų troleibusų. Noriu pasiteirauti, kada sostinės gatvėmis riedės tik naujos viešojo transporto priemonės?“ – klausia vilnietis Julius.
Kaip portalą LRT.lt informavo VVT Technikos direktorius Juozapas Grabys, 2013–2014 metais ES, savivaldybės, Aplinkos apsaugos ministerijos (lėšos gautos už parduotus taršos leidimus) ir VVT lėšomis įsigyti 58 autobusai. „Transporto priemonių atnaujinimas susijęs su finansinėmis galimybėmis. Pakeisti visus senesnius nei 15 metų autobusus ir troleibusus, kurių yra 480, reikėtų apie 400 mln. litų“, – skaičiuoja direktorius.
2015–2016 metais bendrovė tikisi įsigyti naujų transporto priemonių iš ES lėšų, tačiau, kiek tiksliai, turėtų paaiškėti iki šių metų pabaigos.
Vilniaus viešasis transportas eksploatuoja 388 autobusus ir 259 troleibusus. Pasak J. Grabio, 58 autobusai – 9 proc. visų transporto priemonių arba 15 proc. autobusų – yra nauji. „Iki tol paskutinį kartą sostinėje autobusų parkas buvo atnaujintas 2003–2006 metais. Senesni nei 15 metų yra 268 autobusai ir 212 troleibusų“, – VVT parką pristato J. Grabys.
Vidutinis troleibusų amžius yra apie 20 metų, seniausi – 27–28 metų. Vidutinis autobusų amžius yra apie 14 metų, seniausi – 27 metų.