Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija per metus "pravalgo" apie 9,5 proc. gautų pajamų. Šiemet ji pradėjo dirbti jau būdama naujos struktūros, kurios dėka atlyginimų fondas sumažintas maždaug 370 tūkst. Lt.
Pernai Uosto direkcija gavo apie 141 mln. Lt pajamų. Rinkliavų ji surinko 121 mln. Lt, 5,5 mln. Lt mažiau nei užpernai, o žemės nuomos mokesčių - 20 mln. Lt. Pernykštis pajamų surinkimo planas viršytas per 10 mln. Lt.
Šiemet direkcijos darbo užmokesčio fondas, neskaičiuojant mokesčių "Sodrai" - 13,5 mln. Lt. Tačiau tai nereiškia, kad visi šie pinigai atitenka administracijos darbuotojams, kitaip sakant, biurokratinį popierinį darbą dirbantiesiems. Žinia, direkcijai priklauso ir Uosto kapitono tarnyba, kurioje dirba 150 žmonių, t. y ir locmanai, ir jūrininkai, ir kiti aukštos kvalifikacijos specialistai, nuo kurių produktyvaus darbo priklauso viso uosto ir laivybos saugumas. Uosto kapitono tarnybos specialistų atlyginimams skiriama apie 9 mln. Lt. Po restruktūrizacijos šioje valstybinėje įmonėje liko dirbti 262 žmonės.
Uosto direkcijos vyr. finansininkės Beatos Kulevičiutės manymu, direkcijos specialistų atlyginimai, priklausantys nuo uosto darbo rezultatų, tikrai nėra per dideli. Pernai atlyginimai buvo mažinti visiems darbuotojams 100-1200 litų ir buvo 2007-ųjų lygio. Šių metų atlyginimai bus peržiūrimi liepos 1 d. Uosto direkcijos generalinis direktorius Eugenijus Gentvilas neatmeta galimybės, kad jie gali būti šiek tiek didinami.
Uosto vadovo teigimu, šių metų Uosto direkcijos darbo užmokesčio fondas sumažėjo apie 370 tūkst. Lt. Brangiausi yra direktorių ir departamentų vadovų etatai. Jų padaugėjo tik dviem. Antroje vietoje skyrių vadovai, kurių atlyginimai buvo per 5 tūkst. Lt. Tačiau po restruktūrizacijos iš 23 skyrių vadovų liko tik 13. Pasak E. Gentvilo, užmokesčio fondas sutaupytas skyrių sumažinimo sąskaita. Restruktūrizacijos metu atsisakyta 11 etatų, įvesti 4 nauji, tačiau realiai į darbą priimti du nauji žmonės.
Direkcijos "grietinėlė"
Nuo sausio 4 d. Uosto direkcija jau turi finansų ir ekonomikos direktorių. Iki šiol tokio etato joje nebuvo. Uosto vadovo manymu, toks specialistas būtinas siekiant pagerinti Uosto direkcijos ekonominius ir finansinius reikalus. Šias naujas pareigas pradėjo eiti Martynas Armonaitis. Pasak jo, svarbiausi finansų ir ekonomikos direktoriaus uždaviniai - rūpintis ilgalaikės bei trumpalaikės uosto plėtros strategijos kūrimu, Europos Sąjungos lėšų panaudojimo spartinimu, investicinės Uosto direkcijos programos įgyvendinimu.
Vidas Karolis šiemet praėjo eiti uosto infrastruktūros ir plėtros direktoriaus pareigas. 2009-uosius jis pavadino projektavimo metais. Pernai buvo rengiama 12 didelių projektų, kurie finansuojami ne tik Uosto direkcijos, bet ir ES lėšomis. Pasak jo, tai, kad investicinė programa pernai nebuvo įgyvendinta, nieko baisaus - liko pinigų šiems metams. Pernai Uosto direkcija buvo numačiusi investuoti 120 mln. Lt, o panaudojo tik 69 mln. Lt. Šiemet ji planuoja investuoti 208 mln. Lt.
Šventosios uosto direktoriaus dar nėra. E. Gentvilo manymu, tokia pareigybė galėtų atsirasti ne anksčiau kaip 2012 m.
Vidmantas Paukštė infrastruktūros direktoriumi po to, kai buvo atleistas šias pareigas ėjęs Algirdas Kamarauskas, dirbo 3,5 mėnesio. Dabar jis vadovaus Infrastruktūros departamentui. Pasak jo, šiemet, be gilinimo, laukia itin daug krantinių statybos darbų.
Rinkodaros direktorius Artūras Drungilas liko vienintelis iš 4 anksčiau buvusiųjų direktorių, tik šiek tiek padidėjo jo darbų apimtis - dabar jis yra rinkodaros ir administracinių reikalų direktorius. Buvęs bendrųjų reikalų direktorius Algirdas Dulkė tapo Bendrųjų reikalų departamento vadovu.
B. Kulevičiutė ir toliau eis vyr. finansininkės pareigas, kurios prilygsta departamento vadovo pareigoms. Alvydas Jocys kaip departamento vadovas vadovauja uosto apsaugai. Uosto kapitono pareigas laikinai ir toliau eis Adomas Alekna, o Viktoro Lukoševičiaus sugrįžtant į darbą laukiama po dviejų mėnesių.
Dalia BIKAUSKAITĖ