Lidija Jankauskienė, LRT televizijos naujienų tarnyba, LRT.lt
Miestą kertantis geležinkelis šiauliečiams patogus, tačiau šalia gyvenantieji skundžiasi, kad dieną ir naktį dundantys traukiniai kelia triukšmą. Geležinkelio kontrolės specialistai sako, kad gyventojais pasirūpinti ir triukšmą mažinti turėtų miesto savivaldybė.
Prie geležinkelio gyvenantys šiauliečiai sako, kad keletą kartų per naktį juos iš miego pažadina pravažiuojantys traukiniai. Jie ne tik pradunda bėgiais, bet ir įjungia garsinius signalus.
„Naktį negalime miegoti, pravažiuojantys traukiniai kaukia, garsas –108 decibelai, o jei yra 107 decibelai, gali trūkti ausų būgneliai ir kraujas į smegenis išsilieti“, – pasakoja žurnalistų kalbintas šiaulietis.
Visuomenės sveikatos centro darbuotojai nustatė, kad triukšmas kone dvigubai viršija leistinas normas.
„Per naktį vidutiniškai trys sunkiasvoriai traukiniai pravažiuoja. Tris kartus pabundi – tai nemalonu, ir gali atsirasti neurozės, kraujotakos sistemos sutrikimai“, – aiškina Šiaulių visuomenės sveikatos centro direktorius Krizentas Kameneckas.
Lietuvos geležinkelių atstovai sako, kad įjungti garsinį signalą mašinistus įpareigoja susisiekimo ministro įsakymas, esą taip eismo dalyviai įspėjami apie artėjantį traukinį – jo nenaudojant nelaimingų atsitikimų gali padidėti iki 80 proc.
„Atsisakyti signalo negalime. [...] Buvo pasiūlymas naudoti du signalus: vienas būtų tylus, o kitas garsinis“, – teigia „Lietuvos geležinkelių“ infrastruktūros vyr. saugos inspektorius Antanas Raudonavičius.
Geležinkelio kontrolės specialistai sako, kad gyventojais pasirūpinti turėtų miesto savivaldybė, kuri akustinių sienelių, atitvarų įrengimui ir kitokioms triukšmo prevencijos priemonėms vien per pastaruosius ketverius metus iš Vyriausybės ir ES fondų galėjo gauti mažiausiai 9 mln. litų.
Tačiau meras negalėjo atsakyti, ar tie pinigai gauti, o jei gauti, kur panaudoti, bet žadėjo iki balandžio problemą išspręsti.
Išeitį, jei norėtų, rastų ir „Lietuvos geležinkeliai“ – Vilniuje, siekiant sumažinti triukšmo poveikį, atliekamas eksperimentas: geležinkelio ir kelių sankryžose statomos vaizdo kameros, o traukinio mašinistas naudoja garsinį signalą tik tuo atveju, jei kameros užfiksuoja, jog prie sankryžos yra automobilių arba pėsčiųjų.