Jaunų klaipėdiečių šeima vieną dieną sulaukė laiško, kuriame juodu ant balto buvo parašyta, kad jie privalo padengti draudimo bendrovės išlaidas atlyginant patirtus nuotolius. Įrodymų - jokių.
Klaipėdietė Toma (vardas pakeistas, redakcijai žinomas) mano, kad jos šeimą draudimo bendrovė nepagrįstai laiko draudiminio įvykio kaltininke ir reikalauja atlyginti 824 litų žalą.
"Atrodo, kad bendrovės darbuotojai siekdami gauti premijas arba spaudžiami vadovų nori bet kokia kaina užbaigti žalos bylas ir kaltina žmones nebūtais dalykais", - "Vakarų ekspresui" savo nuomonę dėstė Toma.
Praėjusių metų spalį viename Rambyno gatvės daugiabutyje gyvenanti jos šeima savo pašto dėžutėje rado laiškelį. Aukštu žemiau, bet ne po jais gyvenantys pensininkai rašė, kad grįžę į namus rado aplietą sieną bei lubas, nuostolius jiems atlyginusi draudimo kompanija, taip pat perspėjo, kad draudikai galį turėti pretenzijų.
"Tačiau mūsų bute jokios vandentiekio avarijos nebuvo, o užpilto buto savininkai gyvena visai ne po mumis, todėl buvome ramūs", -pasakojo klaipėdietė.
Tačiau draudikams atrodė kitaip. Šių metų vasario pradžioje bendrovė atsiuntė laišką, kuriame parašyta, jog dėl draudiminio įvykio kaltininkas yra Tomos vyras ir jis privalantis per 7 dienas atlyginti žalą, kitaip bus priverstas bylinėtis su draudikais.
Paprašyta pateikti įrodymus draudimo bendrovės teisininkė klaipėdiečiams atsakė, kad žalos kaltininkams jie neprivalo pateikti tai įrodančius aktus. Žadėjo atsiųsti tik eksperto, kurio išvadomis remiantis nustatyti incidento kaltininkai, išvadą.
Įdomiausia, kad ekspertas į jų butą nebuvo net kojos įkėlęs.
"Nors mes jį kvietėme, ekspertas žadėjo atvykti, bet nesirodo iki šiol. Taip ir esame kalti be kaltės, esame legaliai šantažuojami, keista, kad šalies bendrovėse tai praktikuojama", - sakė Toma.
Į jos namus buvo atėjusi namą administruojančios UAB "Marių valdos" komisija, tačiau jos nariai nustatė, kad vamzdynas yra tvarkingas, buvusio vandens nubėgimo nepastebėjo, o po užpiltojo buto apžiūros konstatavo, kad šio įvykio priežasties nustatyti neįmanoma.
"Puikiai žinau šį atvejį, tačiau klaipėdiečius norėčiau nuraminti, kad ši byla dar neužbaigta, jai paskirtas papildomas tyrimas. Pats asmeniškai juos informuosiu", - beveik prieš dvi savaites kalbėjo "RESO Europa" Marketingo departamento direktorius Vidas Gudonis.
Toma vakar teigė dar nesulaukusi jokios žinios iš draudimo bendrovės, todėl kol kas lieka neaišku, kaip visa ši istorija baigsis. Vienas variantų - Draudimo priežiūros komisijos verdiktas.
Anot jos nario Dariaus Andriukaičio, tokius gyventojų ir draudikų ginčus komisijai nagrinėti tenka ne itin dažnai.
"Mes įvertiname tik abiejų pusių pateikiamus įrodymus. Geriausia, kad tai būtų nepriklausomų ekspertų išvados, juk jeigu bendrovė remsis savo darbuotojo raštais, tai atsiras pagrindas ją įtarti šališkumu. Gyventojams tokioje situacijoje tikriausiai padėtų namą administruojanti bendrovė", - sakė D. Andriukaitis.