DIENOS PJŪVIS. Ant gyventojų pečių – naujas automobilių mokestis: kam ir kiek reikės mokėti?

Ketvirtadienį pristatytas naujas automobilių taršos mokestis. Kiek reikės mokėti už taršų automobilį? Ar tai paskatins žmones persėsti į ekologiškesnes transporto priemones? Ką valdžia darys su surenkamais pinigais?

Šiuos klausimus naujienų portalo tv3.lt aktualių pokalbių laidoje „Dienos pjūvis“ aptars šešėlinė valstiečių aplinkos ministrė, Seimo narė Ligita Girskienė ir ekonomistas Aleksandras Izgorodinas.

Kaip kiek anksčiau rašė naujienų portalas tv3.lt, jau netrukus Seimui bus pateikti svarstyti įstatymų pakeitimai, kuriais greta dabartinio transporto priemonių registracijos mokesčio atsiras ir mokestis jų naudotojams. Priklausomai nuo turimo automobilio taršos, už jį gali tekti pakloti ir kelis šimtus ar per tūkstantį eurų.

Planuojama, kad dabar taikomą transporto priemonių registracijos mokestį, mokamą kaskart pasikeičiant savininkui, reikės mokėti tik vieną kartą – į Lietuvą įvežant automobilį iš užsienio, aiškino aplinkos viceministrė Gintarė Krušnienė. Anot jos, greta automobilių įvežimo mokestis bus įvestas ir jo naudojimo mokestis, kurį reikės mokėti kiekvienais metais.

Pagal pristatytą ministerijos pasiūlymą, tiek registracijos, tiek taršos apmokestinimas bus apskaičiuojamas pagal tą pačią formulę. Ji komponuojama pagal 2  automobilių techninius parametrus – kuro naudojimo efektyvumą (kiek gramų anglies dioksido emisijų tenka vienam kilometrui) ir oro taršos koeficientą, tai yra EURO standarto kriterijų.

Vienas dėmuo – tai EURO standartas ir kuro rūšis, nuo kurių priklauso aplinkos kokybė miestuose. Antras dėmuo – kuro vartojimo neefektyvumas, tai yra anglies dioksido išmetamas kiekis vienam nuvažiuotam kilometrui. Šiuo atveju taršos riba lieka tokia pati kaip iki šiol – tai yra 130 g CO2/km, o tarifo augimas prasideda nuo statistinio vidurkio – 160 g CO2/km ribos.

Paprastai kalbant, apskaičiuojant naują mokestį, automobilio išmetamas CO2 kiekis bus dauginamas iš įstatyme būsiančių numatytų koeficientų (Eur/g). Mokestis bus taikomas lengviesiems M1 ir N1 klasės automobiliams, jį Valstybinei mokesčių inspekcijai turės mokėti tiek gyventojai, tiek juridiniai asmenys.

Mažiausias mokestis bus 0 eurų, o toliau prasidės nuo 15 eurų. Maksimalios mokesčio ribos (tiek už automobilio registravimą, tiek už naudojimą) nėra numatyta.


Rašyti komentarą...
x
xxL
2021-07-15 15:30:44
Pranešti apie netinkamą komentarą
akivaizdu kad daugiausiai mokėti reikės skurdžiausiems nes jų pajamos leidžia įsigyti tik visišką laužą. Klasikinė baudžiava - vietoje to kad valstiečiui mokėti pinigus už kuriuos jis pirktų geresnį daiktą yra įjungiamas skaitliukas vedantis žmogų arba į prasiskolinimą arba į balanos gadynę. Jei visi pradės žirgais jodinėti tuoj armonaitrės gauja pateiks Gretos skaičiavimus kiek CO2 arkliai per dieną pagamina :) Armonaitės gauja ėmėsi bausti Lietuvos žmones už tai kad šie nemyli pederastų?
Atsakyti
-5

A
Antanas
2021-07-15 16:14:33
Pranešti apie netinkamą komentarą
Tai ko čia pykti, juk mes patys išsirenka 4 metams išsigimėlių seimūnų, kurie mus dulkina per visus galus. Dar džiaukis kad už kvėpavimas nereikia mokėti
Atsakyti
-4

S
Step
2021-07-15 16:44:08
Pranešti apie netinkamą komentarą
Ubagų šalije važiuosime tik elektromobiliai. Ačiū Gentvilodui.....
Atsakyti
-3

SKAITYTI KOMENTARUS (21)
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
REKOMENDUOJAME
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų