„Nuo Naujųjų metų pokyčiai įsigalioja dar ne visiems klientams. Tiktai naujiems, kurie taps internetinės bankininkystės vartotojais nuo naujų metų. Tai tiems klientams, kurie pasirinks naudoti slaptažodžių korteles, reikės palikti banke savo telefono numerį ir tvirtinant savo transakcijas, jie jas turės papildomai patvirtinti SMS žinute, gautą kodą įvesdami į mokėjimo sistemą”, - sako SEB banko Verslo plėtros dep. Vadovas Linas Januševičius.
Komercinių bankų asociacija klientus ramina – esą tokie papildomi slaptažodžiai, siunčiami SMS žinute, gyventojams nieko nekainuos, mat kaštus padengs bankai. SEB banko teigimu, slaptažodis bus siunčiamas visais atvejais, išskyrus darant pavedimus tarp savo sąskaitų arba mokant komunalinius mokesčius bei įmokas. Jau esamiems bankų klientams, turintiems kodų korteles, papildomi saugumo reikalavimai įsigalioja nuo balandžio pirmos dienos.
„Reikėtų išnaudoti šį laiką, likusį iki balandžio pirmosios, savo kontaktinių duomenų atnaujinimui internetinės bankininkystės sistemoje. Geriausia būtų kuo anksčiau pasitikrinti, ar telefono numeris yra teisingas. Nes jei balandžio pirmą bus siunčiamos žinutės ir nukeliaus į neteisingai nurodytą telefoną, pavedimų negalima bus atlikti”, - tikina banko atstovas.
Tuo tarpu DNB bankas tikina, kad slaptažodį siųs tik tuo atveju, kai į kitą banką bus pervedama didesnė nei 30 eurų suma. O pervedant mažesnes sumas, kaip ir iki šiol pakaks kodo iš kodų kortelės.
„Pagrindinis pokytis yra tiems klientams, kurie šiuo metu naudoja PIN kodų korteles prisijungimui prie internetinės bankininkystės. Jiems papildomai tvirtinant mokėjimus, didesnius nei 30 eurų, reikės įvesti SMS‘u gautą kodą prie kiekvieno mokėjimo.Tai nemokama paslauga“, - teigia DNB banko elektroninių kanalų plėtros vadovas Evaldas Ruzgys.
Anksčiau svarstyta, kad banko kodų kortelių nuo lapkričio mėnesio išvis turėtų nelikti, mat šios esą yra nesaugios. Tačiau sprendimas siųsti SMS žinutes, pasak Lietuvos banko, nėra ilgalaikė išeitis.
„Žmogus, prisijungdamas prie bankininkystės, atlikdamas mokėjimą internetu, turi turėti kažką fiziškai, pavyzdžiui, kodatorių ar kortelę. Tas elementas būtų jam žinomas, pavyzdžiui, slaptažodis ir jo nebūtų galima panaudoti daug kartų. Ar užtenka bankų siunčiamos SMS žinutės? Šis sprendimas yra tinkamas, bet nėra ilgalaikis”, - tikina Lietuvos banko valdybos narys Marius Jurgilas.
Komerciniai bankai atkreipia dėmesį, kad esami bankų klientai gali atnaujinti savo kontaktinius duomenis, prisijungę prie internetinės bankininkystės. Ir ten nurodyti telefoną, kuriuo nori gauti SMS žinutes su slaptažodžiais. Perspėjama, kad jokiais kitais būdais: elektroniniu paštu ar telefonu, bankas asmeninių duomenų atskleisti neprašys.