• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Plaukdamas iš Klaipėdos uosto naujas krovininis keltas „Tor Corona“ įsirėžė į naftos terminalo krantinėse stovėjusius tanklaivius. Laivai buvo apgadinti, tačiau žmonės nenukentėjo. Gamtai žalos nepadaryta, skelbia „Lietuvos žinios“.

REKLAMA
REKLAMA

Vos savaitę trukusį džiaugsmą dėl didžiausio į Klaipėdos uostą kada nors įplaukusio Anglijoje registruoto ro-ro laivo „Tor Corona“ pakeitė atodūsis dėl išvengtos nelaimės. Prieš mėnesį Kinijoje pastatytas ir ką tik iš Danijos į Klaipėdą pradėjęs plaukioti kompanijos DFDS išsinuomotas krovininis keltas „Tor Corona“ ketvirtadienio vakarą trenkėsi į tanklaivį „Anishkov Bridge“, kraunamą prie antrosios krantinės, paskui dar kartą - į puspilnį tanklaivį „Valle Di Nervion“, stovėjusį prie pirmosios krantinės. Iškvietus vilkikus „Tor Corona“ nuplukdytas atgal prie bendrovės „Klaipėdos terminalo grupė“ krantinės. Pagal grafiką tai buvo bene trečias šio kelto reisas iš Klaipėdos į Kopenhagą ir Frederisiją.

REKLAMA

Iš viso per praėjusias dvi paras įvyko net trys laivybos incidentai. Ketvirtadienį estų laivą reido vietoje nuo inkaro nutraukė vėjas, o vakar rytą prieš septynias DFDS LISCO priklausantis keltas „Lisco Patria“ įplaukdamas į uostą pro vartus taip pat laikinai prarado laivo valdymo kontrolę. Kelto kapitonas A.Nerezovas išvengė avarinių pasekmių. Abiejų incidentų priežastys dar tiriamos.

REKLAMA
REKLAMA

Pramušė skylę

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos oficialiame pranešime nurodoma, kad keltui „Tor Corona“ išplaukiant iš uosto prie bendrovės „Klaipėdos nafta“ stovintys tanklaiviai buvo užkliudyti, kaip spėjama, dėl to, jog kapitonas nepasirinko saugaus greičio. Nukentėjo ir pats keltas: bulboje pramušta 20-30 centimetrų skylė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Uosto kapitonas Viktoras Lukoševičius LŽ sakė, kad gavo kelto kapitono paaiškinimą iškart po įvykio ir jau pradėjo tirti avariją. Tolesnio tyrimo turėtų imtis Lietuvos saugios laivybos administracija. „Sudaryta komisija tikriausiai atsakys, kodėl kapitonas nepasirinko tinkamo greičio. Keltų incidentai Klaipėdoje labai reti“, - teigė V.Lukoševičius.

REKLAMA

Pastarąjį kartą Klaipėdoje kraunamas tanklaivis buvo pramuštas 2007 metų birželį, kai prie krantinės švartuodamas mazuto paimti atplaukusį italų tanklaivį „Mare Solernum“ atsitrenkė buksyras „Tak“. Jo savininkai tikino, kad buksyras tapo nevaldomas dėl techninio gedimo. Prieš keletą metų išplaukdamas avariją patyrė tanklaivis „Princess Pia“. Jis uosto vartuose buvo užneštas ant akmenų, bet paskui saugiai nutemptas prie krantinės ir iškrautas.

REKLAMA

Spręs ekspertai

Pažeistų tanklaivių agentas, bendrovės „Compass Tranzit“ vadovas Romanas Kairys sakė buvęs netoliese, kai įvyko incidentas. „Gerai, kad baigėsi taip. Tamsoje sunku buvo nustatyti pažeidimus, todėl šiandien laukiame atvykstant inspektorių iš Londono ir narų - jie apžiūrės povandeninę dalį“, - vakar rytą LŽ pasakojo laivo agentas. Jo teigimu, nuostolių ir žalos skaičiavimas - laivybos draudikų darbas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

DFDS LISCO atstovas Vaidas Klumbys pažymėjo, kad jų bendrovė atsakinga tik už krovinius. „Mums svarbiausia, jog nenukentėjo nei žmonės, nei kroviniai, jie saugiai buvo iškrauti. Ieškoma kito laivo, kuriuo galėtume išsiųsti krovinius į Daniją. O ką daryti su keltu, spręs laivo savininkas Anglijoje“, - dėstė V.Klumbys. Jis negalėjo pasakyti kapitono pavardės, tačiau, pašnekovo žiniomis, tas asmuo - ne lietuvis.

REKLAMA

Danijos liniją prižiūrinčios bendrovės „Klaipėdos terminalo grupė“ administracijos direktorius Arūnas Bukolis patikslino, kad „Tor Corona“ bus remontuojama Klaipėdoje.

Aplankstytą pakrautą tanklaivį „Anishkov Bridge“ po ekspertų komisijos apžiūros vakar pavakare buvo numatyta iš uosto išleisti.

REKLAMA

Vėjas traukė inkarus

Ketvirtadienį dieną nutiko dar vienas laivybos incidentas. Prieš pusiaudienį išoriniame reide laukęs šaldytus krovinius atplukdęs laivas „Vestlandia“ dėl sustiprėjusio vėjo nutrūko nuo inkarų ir ėmė judėti Klaipėdos uosto link. Vėjo gūsiai siekė iki 27,7 metro per sekundę. Estų kompanijai „Norfos Shipping“ priklausantis laivas į Klaipėdos uostą atplukdė šaldytų žuvų krovinį ir planavo švartuotis prie Vakarų laivų gamyklos krantinių. „Vestlandios“ agentas Klaipėdoje į incidento vietą išsiuntė vilkikus. Pagaliau įgulai pavyko paleisti variklius ir laivas savo eiga atsitraukė per saugų atstumą nuo Klaipėdos uosto prieigų.

Vida Bortelienė

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų