Bendra Baltijos šalių įmonė „RB Rail“ pranešė, kad su Ispanijos bendrove pasirašė sutartį dėl vėžės atnaujinimo galimybių studijos - ji turėtų būti baigta šių metų gruodį.
Atkarpa nuo Lenkijos sienos iki Kauno neatitinka techninių „Rail Balticos“ reikalavimų, pavyzdžiui, didžiausias galimas keleivinių traukinių greitis turi būti 240 kilometrų per valandą (dabar projektinis greitis - 120 km), kelias turi būti dvikelis, o ne vienkelis, pervažos - dviejų lygių, o ne vieno.
Anot pranešimo, be kita ko, bus vertinima, kaip padidinti traukinių greitį.
„Be to, galimybių studijoje bus lyginami alternatyvūs techniniai sprendimai ir šio ruožo ištiesinimo galimybės, norint pasiekti „Rail Baltica“ globaliame projekte numatytą maksimalų projektinį greitį, pralaidumo galimybes ir kitus reikalavimus bei techninius parametrus, kad visiškai atitiktų pagrindiniam Šiaurės jūros–Baltijos tinklo koridoriui taikomas Europos suderinamumo technines specifikacijas“, - teigiama pranešime.
„Ardanuy Ingenieria“ yra atlikusi atskirų „Rail Baltica“ ruožo tarp Lenkijos ir Kauno atkarpų galimybių studijas, dalį atkarpų projektavo.
Daugiau kaip 370 mln. eurų vertės atkarpa nuo Lenkijos iki Kauno baigta tiesti 2015 metų spalį, bet traukiniai ja pradėjo kursuoti tik 2016 metų birželį.
Paskutiniais duomenimis, „Rail Baltica“ statyba, įskaitant atkarpą tarp Kauno ir Vilniaus, kainuos apie 5,8 mlrd. eurų.
Įgyvendinant projektą, nuo Talino iki Lietuvos sienos su Lenkija bus nutiestas greitasis geležinkelis. Keleiviniai traukiniai šia linija galės važiuoti iki 240 km per valandą greičiu, o krovininiai – iki 120 km.