Raminta Petrusevičienė
2008.06.04 12:50
News Bridgepix nuotr.

News Bridgepix nuotr.

Vis nauji politikų pasiūlymai pagerinti miesto transporto infrastruktūrą dažnai sulaukia pašaipų ir pajuokos. Sostinėje aistros neatslūgsta:  pakalbėjus apie tramvajų, fantastika pagarsėjusias gondolas ir  elektriniais bėgiais skriejančius taksi, dabar dėmesio centre – metro.

Svajonių yra daug, tačiau neaišku, kurį iš šių planų sostinė imsis įgyvendinti - gali būti, kad nei vieno arba visus tris. Buvęs miesto meras Artūras Zuokas itin piršo vilniečiams tramvajų, tačiau filialas „Vilniaus tramvajus“ jau yra likviduotas. Vienintelis pasirinkimas vilniečiams, atrodo, lieka metro.

Viešosios įstaigos „Vilniaus metro“ direktorius Artūras Vinckevičius apie metro Vilniuje kalba gana optimistiškai.

Anot jo, per 10 metų Vilniuje būtų galima nutiesti 30 kilometrų metro linijų. Jos būtų nutiestos taip, kad suvienytų darbo vietas su gyvenamosiomis vietomis ir kad būtų galima apeiti pagrindines kamščių jungtis.

Dėl projektuojančios įmonės dar nėra apsispręsta, taip pat nėra priimtas sprendimas, ar metro išvis bus, tačiau savivaldybės administracija, kaip portalui „Balsas.lt“ teigė A. Vinckevičius, yra linkusi mieste išvysti metro, o ne tramvajų.

REKLAMA

Metro kaina sudarytų maždaug apie 3 milijardus litų, tačiau pusę šios sumos ketinama gauti iš Europos Sąjungos.

Likusią pusę pinigų, anot „Vilniaus metro“ direktoriaus, būtų galima tikėtis gauti iš valstybės biudžeto arba iš privačių lėšų. „Privatininkas pastatytų ir jį eksploatuotų, o po kurio laiko, pavyzdžiui po 40 metų, metro tiesiog atitektų Vilniaus miestui. Tačiau per visą tą laiką vilniečiai naudotųsi metro“, sakė jis.

Vilniaus miesto savivaldybės tarybos narys Romas Adomavičius skeptiškai vertina bet kokius Vilniaus transporto infrastruktūros plėtros planus. Jo teigimu, šiandien būtina kalbėti ne apie metro, tramvajus ar auto tramvajus, o apie rimtą situacijos analizę mieste ir visuomeninio transporto prioriteto klausimą. Pasak R.Adomavičiaus, dėl metro ir tramvajaus kyla begalės neatsakytų klausimų ir niekas nėra iki galo aišku. „Galite man adatas į panages varyti, iš manęs nieko labai neišgausite, nes man pačiam klausimų yra daugiau negu atsakymų į juos“, - sakė R. Adomavičius.

Pasak jo, pirmiausiai į Vilnių būtina pritraukti rimtų, didelę patirtį turinčių užsienio konsultantų, kurie kartu dirbdami su konsultantais iš Lietuvos priimtų bendrą sprendimą. Kol kas apie tramvajų ir metro yra daugiau šnekama, negu imamasi konkrečių sprendimų. „Šiandien kalbėti apie metro, tramvajaus ar kitos transporto priemonės privalumus yra pakankamai sudėtinga, kadangi dažnai lyginame kiaušinį su obuoliu“, - teigė tarybos narys.

Į klausimą, ar sostinės savivaldybė vis dėlto Vilniuje norėtų matyti labiau metro nei tramvajų, R. Abromavičius atsakyti negalėjo.

REKLAMA

R. Adomavičius tikinimu, sukurta vadinamoji komisija per metus gebėjo pasiūlyti tik gondolos keltuvus ir dviračius, „tik kitokios spalvos, negu Zuokas siūlė“.

„Balsas.lt“ primena, jog ne per seniausiai Vilniaus savivaldybės darbo grupės viešojo antžeminio ir požeminio transporto infrastruktūrai gerinti vadovas Vladimiras Avinas viešojo transporto darbo grupei pristatė du vėliau smarkiai sukritikuotus oro gondolų projektus ir vieną - modernaus taksi.

Vilniuje paleistas oro traukinys vienu kartu galėtų gabenti 350 keleivių. Gondolos būtų valdomos elektra, neterštų aplinkos ir neužgrūstų miesto gatvių.

Šią idėją „tvarkietis“ parsivežė iš Šveicarijos. Nepaisant to, kad ši transporto priemonė populiariausia kalnuose, pasak V. Avino, pasaulyje oro gondolos diegiamos ir kaip alternatyvi viešojo transporto priemonė. V. Avino skaičiavimais, Vilniui pakaktų 15 km ilgio trasos, ji kainuotų iki 300 mln. litų ir ją nutiesti įmanoma per metus.

Dar viena V. Avino siūloma alternatyvi transporto priemonė - elektriniai bėgiais skriejantys taksi, kuriuos šiuo metu Hitrou oro uoste diegia britai.

Paulius
2008-06-04 13:27:39
:) as uz metro... kiekviena kart lieku suzavetas metro kai tenka vaziuoti kur uzsienyje. taip greit ir toks atstumas... manyciau vilniui tikrai reikia ziurint ir i ateities perspektyva, juk vis tiek kazkada virsys 1 mln.
Atsakyti
Patogiausias būdas sužinoti daugiau - sekti naujienas mūsų „Facebook“ paskyroje!
Vladimir Avin 2012-06-29 22:13:17
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Virš Temzės Londone atidarytas „Emirates Air Line“ keltuvas Vaizdo reportažas
2012 birželio mėn. 29 d. 18:43
Londono meras Borisas Johnsonas pristatė „Emirates Air Line“ – 44 mln. svarų (189 mln. Lt) kainavusią keltuvo sistemą, besidriekiančią virš Temzės upės Rytų Londone. Keltuvu nusprendę pakeliauti žmonės galės pasigrožėti miestu 360 laipsnių kampu – pamatyti modernųjį Londono verslo centrą „Canary Wharf“, Grinvičą ir Olimpinį parką. Sistema per valandą gali pervežti iki 2 tūkst. 500 žmonių į abi puses, keltuvai veiks kiekvieną dieną. Su „Oyster“ kortele vienas bilietas kainuos 3,20 svaro (13,78 Lt), be jos – 4,30 svaro (18,53 Lt).

   ATSAKYTI
yessuz 2008-06-08 01:08:07
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
jau visa ta studija - tendencinga, melaginga.
Metro kainuoja 100% brangiau nei kad tramas. Cia minimaliai.   ATSAKYTI
Paulius 2008-06-05 17:53:44
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Avinas ir visas jo sumanymas/"projektas" yra tikras anekdotas, sėdžiu dabar ir nuoširdžiai juokiuosiu :))).   ATSAKYTI
smile 2008-06-05 07:49:11
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Ko gero galima tiketis, kai Avinas projektus siulo? :)))   ATSAKYTI
liau liau 2008-06-04 23:32:30
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
tai paprasta - statom metro tarp vilniaus ir kauno, jau bus milijonas is karto :)   ATSAKYTI
Pp 2008-06-04 20:01:30
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Nemenčinei būtinas metro,o ne Vilniui.Žymiai pagerintų susisiekimą su Nemenčinės centru ir Maximos prekybos centru.Tegyvuoja metro Nemenčinėje.Visa Europa ir Pasaulis bus pritrenkti įgyvendinus šį projektą.SPROGS IŠ PAVYDO.ŽENKLUS OTKATAS GARANTUOTAS.Visus darbus ir projektavimą ir statybą atliks KONSORCIUMAS.   ATSAKYTI
gds 2008-06-04 17:56:26
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
As uz metro, nors tai daug kainuoja, bet labai geras sprendimas kamsciu sprendimui ir greitai nusigautume iki bet kurios vietos mieste.   ATSAKYTI
Oreivis 2008-06-04 15:51:40
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Kai jau baigsis metro era, praneškit. Galėsim pradėti projektuoti dirižablių parką. Konsultuosiu pigiau už užsienio konsultantus. Atkatą garantuoju.   ATSAKYTI
LP 2008-06-04 15:20:08
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Kopenhaga yra panašaus dydžio kaip Vilnius, bet turi automatinį metro, net mašinistams algos mokėti nereikėtų)))   ATSAKYTI
ttt 2008-06-04 14:54:01
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Na milijona nuosavu gyventoju Vilnius matytu artimiausius 50 metu tik jei prisijungtu Kauna arba privaziuotu nerealus kiekis turtku ir arabu (kas yra beveik didesne tikimybe)   ATSAKYTI
nuomone 2008-06-04 14:38:16
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Jei pavyzdziu galima butu imti Bilbao, tai galeciau teigti, kad as uz metro, juolab, kad po zemem jis tik miesto centre. Tramvaja ten kaip pas mus troleibusai, pustusciai suka, be to - uzima vietos, o metro kasant naujomis technologijomis tikrai nezima daug vietos, o ir efektyvus transportas   ATSAKYTI
AtA 2008-06-04 14:00:40
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Palaidoti mažvaikio oranžiniai triratukai.
Palaidotas abonentinis atkatinis ramvajus.
Wilna - tikros dinozaurų kapinės...
   ATSAKYTI
Darius 2008-06-04 14:00:25
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Automatinis taksi važinės ne elektriniais bėgiais o paprastais bėgiais. Automobilis yra su baterija, kuri bus pakraunama sustojimuose ir naktį. Baterijos pinga ir jų technologija tobulėja, taip kad greitu laiku automobilis galės važinėti visą dieną be papildomo pakrovimo.

Manau, kad ir Vilnius, pažiūrėjęs kitus miestus, susigundys šia naujove.   ATSAKYTI
p 2008-06-04 13:59:00
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Puiku, kad tik imtusi metro idejos. O visokias nesamones, tokias kaip "uzsienio konsultantu" kvietinejimai, reikia baigti. Lietuvoje yra aibes puikiu specialistu kuriems mokekite "uzsienio konsultantams" (realiai tai jokie ne specai o paprasti uzsienietisku technologiju ir kompaniju lobistai) mokamus honorarus ir jie sukurs puikiausia Viliaus metro, kuris gali buti visas padarytas Lietuvoje. Tam mes turime ir pajegumu ir technologiju ir specu.

Tik as netikiu, kad valdzioje sedintys kaimieciai isdrystu ka nors panasaus padaryti.   ATSAKYTI
Paulius 2008-06-04 13:27:39
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
:) as uz metro... kiekviena kart lieku suzavetas metro kai tenka vaziuoti kur uzsienyje. taip greit ir toks atstumas... manyciau vilniui tikrai reikia ziurint ir i ateities perspektyva, juk vis tiek kazkada virsys 1 mln.    ATSAKYTI

Top Video

TV3 Žinios. Pajūryje nebelieka vietos: poilsiautojų Palangoje ir Šventojoje daugėja kasdien
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Pajūryje nebelieka vietos: poilsiautojų Palangoje ir Šventojoje daugėja kasdien
DABAR RODOMA
TV3 žinios. Advokatas prabilo apie liudijimus, ką Pinikas darė prie žuvusios Didžiūnaitytės kūno
DABAR RODOMA
TV3 žinios. Nušauto policininko šeimą pasiekė piniginė parama: iš viso – kiek daugiau nei 33 tūkst.
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Dėl vietoj dušinių Palangoje išdygusio namo surengta akcija: žmonės atėjo pasiruošę išsimaudyti
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Kaimynai sukrėsti dėl pro langą iškritusio ir žuvusio penkiamečio: tėvai vaikais labai rūpinosi
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Su oro balionais į audrą patekę dalyviai papasakojo, ką patyrė skubiai leisdamiesi
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Punios šilas ir vėl specialistų akiratyje: šile įsisiautėjo kenkėjai
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Vos tik paskelbus sprendimą apie atidaromą sieną, lietuviai patraukė į Lenkiją
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Lietuva dėl Astravo sulaukė paramos iš Lenkijos: žada taip pat nepriimti
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Per Kuršių marias kelte plaukę keleiviai sulaukė netikėtos staigmenos
REKLAMA
Jaroslavas Narkevičius (Irmantas Gelūnas/Fotobankas)
Susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius sako, kad konfliktas su Kelių direkcijos vadovu Vitalijumi Andrejevu dirbti nepadeda, tačiau kol kas neatsako į klausimą, ar ...
Greitoji (nuotr. Fotodiena.lt)
Ketvirtadienį, apie 14.50 val. Bendrajame pagalbos centre skubiosios pagalbos tarnybų telefono numeriu 112 gautas pranešimas apie tai, kad Rokiškio r. Juodupės sen. Pakapinės ...
Lietuvoje imamasi valstybinių vaistinių idėjos – žadama, kad pirmosios atsidarytų kitąmet
Nuo trečiadienio Lietuvoje įsigaliojusi vaistų kompensavimo be priemokų tvarka startavo be didesnių trukdžių, sako vaistinių ir neįgaliųjų atstovai. „Paskutinėmis žiniomis, ...
Kupiškyje be maisto ir vandens 2 paroms mažylį palikusi motina sulaukė specialistų sprendimo (tv3.lt fotomontažas)
Po garsiai nuskambėjusios istorijos, kai Kupiškyje motina net dvi paras užrakintą namuose paliko dviejų metų berniuką, o pati lėbavo su nauju draugu, paaiškėjo vaiko teisių ...
Ligoninė (nuotr. Fotodiena/Justino Auškelio)
Respublikinės Šiaulių ligoninės Širdies ir kraujagyslių centro konsultantai kardiologai jau yra pasiruošę teikti kardiologines konsultacijas net ir padidintu krūviu. Tačiau net ...
REKLAMA

×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų