Jeigu koronaviruso pandemija ir karantinas finansiškai jūsų nepaveikė ir vis dar galvojate apie naują automobilį, dabar pats metas pasvarstyti apie naudotą arba naują elektromobilį. Perkant tokią transporto priemonę galima gauti nuo 2 tūkst. iki 5 tūkst. eurų dydžio kompensaciją.

(R. Dereškevičiaus nuotr.)

(R. Dereškevičiaus nuotr.)

Aplinkos projektų valdymo agentūra nuo pirmadienio ryto jau priima gyventojų paraiškas tokiai išmokai gauti.

Pagal aplinkos ministro patvirtintas taisykles, kompensacinės išmokos dydis vienam gyventojui už naudotą elektromobilį yra 2 tūkst. eurų.

Perkant naują elektromobilį kompensacija siekia 4 tūkst. eurų.

Papildoma 1 tūkst. eurų kompensacija skiriama gyventojui, kuris sunaikino seną transporto priemonę.

Norint gauti kompensaciją, reikalaujama, kad gyventojas elektromobilį (M1 klasės) įregistruotų savo vardu, o įsigijęs lizingu – taptų elektromobilio valdytoju.

Naujas elektromobilis, kurio pirmoji registracijos data arba modelio metai, pirmosios registracijos Lietuvoje data ir registracijos jos valdytojo vardu data yra ta pati (sutampa) arba ne ankstesnė nei metinės sąmatos įsigaliojimo data, t. y. 2020 m. kovo 13 d.

REKLAMA

Naudotas elektromobilis, kurio pirmoji registracijos data arba modelio metai yra ne ankstesnė nei 5 metai.

Norint gauti papildomą išmoką už naikinamą seną automobilį, šis žmogui turi priklausyti ne mažiau kaip 12 mėnesių. Jo techninė apžiūra turėjo galioti iki 2019 m. spalio 17 d. arba iki 2020 m. kovo 13 d.

Kiek gyventojų galės pasinaudoti

Atkreiptinas dėmesys, kad tinkamas elektromobilis kompensacijai gauti yra tas, kurio registracijos liudijimo „P.3 Degalų tipas arba galios šaltinis“ laukelyje nurodyta tik elektra.

Pareiškėjas pagal šią Priemonę gali gauti vieną kompensacinę išmoką. Automobilis su tuo pačiu VIN numeriu gali būti kompensuojamas tik vieną kartą.

Gaunantis kompensaciją žmogus negalės parduoti ir kitaip neperleisti kitam asmeniui elektromobilio mažiausiai 2 dvejus metus nuo kompensacinės išmokos gavimo dienos. Kitaip kompensaciją teks grąžinti. Šis reikalavimas nebus taikomas, jeigu avarijoje elektromobilis bus sugadintas nepataisomai.

Prašymai kompensacijai priimami kol pakanka lėšų, kurių numatyta 5 mln. eurų, bet ne ilgiau nei iki 2021 m. vasario 1 d.

Prašymai įvertinami per 30 d. Priėmus sprendimą skirti kompensaciją, ji išmokama irgi per 30 d. nuo sprendimo priėmimo.

Jeigu visa parama būtų skirta tik naujiems elektromobiliams įsigyti naikinant senus, daugiausia ją gautų 1 tūkst. gyventojų. Perkant vien naudotus automobilius – ja maksimaliai pasinaudotų 2,5 tūkst. gyventojų.

Ką už kokią sumą galima nusipirkti

Lietuvos portaluose skelbimų apie parduodamus elektromobilius, pagamintus ne anksčiau kaip 2015 m. nėra daug – vos keli šimtai. Dažniausiai pasitaikantis modelis – „Nissan Leaf“ (kaina – nuo 10–11 tūkst. eurų).

REKLAMA

Didžiausiame Vokietijos automobilių skelbimų portale „Mobile.de“ galima rasti ne vieną skelbimą, kuriame parduodamų elektromobilių kaina yra iki 10 tūkst. eurų. Daugiausia tai 2015–2016 m. gaminti „Renault Zoe“, taip pat kai kurie „Smart“, „Citroen“ ir „Nissan“ modeliai.

Už 15–16 tūkst. eurų pasirinkimas didesnis – galima rasti ir naujų „Volkswagen E-up“, „Škoda Citigo“, „Seat Mii“, „Citroen C-zero“ elektromobilių.

Lietuvoje parduodamų naujų elektromobilių „Volkswagen e-up!” kaina prasideda nuo 21,6 tūkst eurų, „Peugeot 208“ kaina – nuo beveik 29 tūkst. eurų, „Renault Zoe“ – beveik 32 tūkst. eurų, „Honda e“ – beveik 35 tūkst. eurų, „Hyundai Kona“ – beveik už 36 tūkst. eurų, „Nissan Leaf“ – beveik 37 tūkst. eurų.

Aukštesnės klasės elektromobilių kainos gali siekti ir 50–100 tūkst. eurų.

Ar dabar tinkamas laikas?

Portalo Autoplius.lt komunikacijos vadovas Matas Buzelis įsitikinęs, kad nauja priemonė tikrai paskatins Lietuvos vairuotojus įsigyti elektromobilius – tiek naujus, tiek naudotus.

„2 tūkst. eurų lengvata naudotam elektromobiliui kai kuriais atvejais gali sudaryti net apie 25 proc. perkamo automobilio kainos. Tuo metu 4 tūkst. eurų lengvata naujam elektromobiliui gali sudaryti iki 20 proc. automobilio vertės dydžio nuolaidą.

Tai yra reikšmingo dydžio sumos, galinčios pakeisti vairuotojų pasirinkimą arba bent priversiančios dar kartą pagalvoti apie elektromobilį“, – komentavo pašnekovas.

Tiesa, jis abejojo, ar karantino metas yra tinkamas tokiam pinigų dalinimui. Remiantis 2019 m. Lietuvos automobilių rinkos statistika, tokia priemonė per metus būtų kainavusi apie 2 mln. eurų.

REKLAMA

„Žinoma, jeigu analogiška priemonė būtų taikyta, tikėtina, kad elektromobilių sandorių skaičius būtų bent kiek didesnis, o dėl to išaugtų ir kaštai. Šioje vietoje dar svarbesnis yra klausimas – iš kur bus paimtos lėšos elektromobilių pirkimo lengvatoms skatinti? 

Jeigu pinigai paimami iš biudžeto, kurį pripildo ne taršos mokestis, tokia priemonė yra nuostolinga ir netvari. Tai daugiau panašu į pinigų švaistymą. Tvariai sistemai reikalingi mokantys už taršą – už gamtos saugojimą turi mokėti ne kas kitas, o teršėjas“, – svarstė M. Buzelis.

Pasak jo, džiugu, kad skatinimo sistema kuriama, tačiau 4 tūkst. eurų ir 2 tūkst. eurų lengvatos tėra tik ledkalnio viršūnė:

„Visos šios lengvatos turėtų būti teisingos ekosistemos baigiamasis akcentas – manau, kad prioritetas būtų orientuotis į milijoną teršėjų, o ne kelis tūkstančius elektromobilių.“

Rimantas
2020-04-20 18:58:53
Turtingiems vėl nuolaidos. Elektromobilį net vidutiniokai nelabai išpirks...
Atsakyti
Patogiausias būdas sužinoti daugiau - sekti naujienas mūsų „Facebook“ paskyroje!
Kaimynė 2020-04-26 19:32:54
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Lietuvoje kas gali sau leisti elektro automobilį tik 10/15proc. Turtuoliai o viditiniokai ir likę gali tik seilės ryti. Šitoi šalį viskas per vieną vietą daromą nekenčiu Lietuvos   ATSAKYTI
Hehe 2020-04-23 20:15:27
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Gali gauti "iki 5000" eurû... 2 eurai irgi yra tame "iki"   ATSAKYTI
Mikalda 2020-04-21 07:11:57
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Apgaulė turi būti graži. Kai tu už mašinytę atiduodi keliolika ar keliasdešimt tūkstančių eurų, tau sako, kad tu gauni 5 000 eurų. Negauni nieko, gauna automobilio gamintojas, bet tau taip gražiai sako, kad gauni būtent tu. Gražu.   ATSAKYTI
shura 2020-04-20 21:41:07
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
vėl ,kvailina žmones ,tos jų sąlygos tik savam ratui ,o ne paprastam žmogeliui   ATSAKYTI
Rimantas 2020-04-20 18:58:53
Pranešti apie netinkamą komentarą
-1
Turtingiems vėl nuolaidos. Elektromobilį net vidutiniokai nelabai išpirks...    ATSAKYTI
Aleksandras 2020-04-20 18:20:38
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Viskas gerai o kur pasikrauti givenant daugebuti   ATSAKYTI
Spiglys 2020-04-20 18:18:15
Pranešti apie netinkamą komentarą
-4
Siulau senus automobilius paversti elektromobiliais ir iš vieno rato padaryti generatoriu, kad nereikėtu batareikos krauti pakrovimo stotelėj.   ATSAKYTI
Stasys. 2020-04-20 17:52:57
Pranešti apie netinkamą komentarą
-4
Aha bananu respublikoj tai neimanoma.   ATSAKYTI

Top Video

TV3 Žinios. Pajūryje nebelieka vietos: poilsiautojų Palangoje ir Šventojoje daugėja kasdien
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Pajūryje nebelieka vietos: poilsiautojų Palangoje ir Šventojoje daugėja kasdien
DABAR RODOMA
TV3 žinios. Advokatas prabilo apie liudijimus, ką Pinikas darė prie žuvusios Didžiūnaitytės kūno
DABAR RODOMA
TV3 žinios. Nušauto policininko šeimą pasiekė piniginė parama: iš viso – kiek daugiau nei 33 tūkst.
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Dėl vietoj dušinių Palangoje išdygusio namo surengta akcija: žmonės atėjo pasiruošę išsimaudyti
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Kaimynai sukrėsti dėl pro langą iškritusio ir žuvusio penkiamečio: tėvai vaikais labai rūpinosi
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Su oro balionais į audrą patekę dalyviai papasakojo, ką patyrė skubiai leisdamiesi
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Punios šilas ir vėl specialistų akiratyje: šile įsisiautėjo kenkėjai
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Vos tik paskelbus sprendimą apie atidaromą sieną, lietuviai patraukė į Lenkiją
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Lietuva dėl Astravo sulaukė paramos iš Lenkijos: žada taip pat nepriimti
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Per Kuršių marias kelte plaukę keleiviai sulaukė netikėtos staigmenos
REKLAMA
TV3 žinios. „Sodra“ skelbia, kam karantino metu pajamos krito, o kam kopė aukštyn
„Sodra“ jau skelbia, kam karantino metu pajamos krito, o kam kopė aukštyn. Visgi matyti, kad Lietuva po truputį kopia iš koronaviruso nuosmukio. Ekonomistai daugumai žada algas ...
Koronavirusas (nuotr. Scanpix)
Latvijoje per praėjusią parą atlikus 1 276 testus naujų koronavirusinės infekcijos COVID-19 atvejų nenustatyta, antradienį pranešė Ligų prevencijos ir kontrolės centras. ...
Dominyka Dapkutė (nuotr. Tomo Kaunecko)
Nacionalinio vėžio instituto mokslininkei Dominykai Dapkutei – išskirtinis įvertinimas: jaunesnioji mokslo darbuotoja pripažinta viena iš dviejų „L’Oréal Baltic“ ...
Kraujas (nuotr. Shutterstock.com)
Nuo birželio Lietuvoje pradedamas kompensuoti dar vienas inovatyvus hemofilijos A – kraujavimą sukeliančios ligos – gydymo metodas. Pritaikius naująjį gydymą, Lietuvos ...
Vaistinė (nuotr. stop kadras)
Vyriausybė pirmadienį pritarė tvarkai, kad ypač brangūs vaistiniai preparatai būtų kompensuojami Vyriausybės sprendimu. „Šie pakeitimai leistų pasiekti to, kad pridėtinę ...
REKLAMA

×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų