Pareigingi ir atsakingi vairuotojai jau pasikeitė savo automobilio vasarines padangas į tinkamas saugiai važinėti žiemą. Aišku, kiekvienas rinkosi pagal savo galimybes ir norus. Vienus tenkino jau naudotos, kitus – restauruotos, o treti, susivilioję patraukliomis akcijomis, įsigijo naujas.

Aišku, tik nedaugelis pasidomėjo, ką slepia tas magiškas žodis „akcija“. Kodėl, pavyzdžiui, šioms padangoms taikomos akcijos kainos, ar tikrai jos yra naujos ir kokybiškos? Didžiajai daliai pirkėjų pakanka pamatyti gilų protektoriaus raštą ir sužinoti, kad kaina labai patraukli, o būtent tuo ir naudojasi nesąžiningi prekeiviai.

Teko ne vienoje prekybos vietoje matyti, kaip, dangstantis įvairiomis akcijomis ar išpardavimais, bandoma nelabai apie padangas nutuokiančiam klientui įkišti tariamai naujas ir kokybiškas padangas. Nors iš tikrųjų šios būdavo šešerių septynerių metų ar dar senesnės.

Tikrai atsirastų ne vienas, kuris pasakytų: koks skirtumas, kiek padangai metų, svarbiausia, kad protektorius geras. Tačiau, specialistų teigimu, padangos, kaip ir kiti gaminiai, turi savo galiojimo laiką. O tokių per akcijas parduodamų padangų vienintelis privalumas dažniausiai yra mažesnė kaina.

Užsibuvo sandėliuose

Iš pirmo žvilgsnio padangų išvaizda gali būti labai apgaulinga. Nežinodamas, kur ir kaip žymimi padangos pagaminimo metai, niekaip nepasakysi, ar ji yra sena, ar nauja. Padangos kokybė pasirodo tik ją eksploatuojant. O joms senstant, kietėja guma, todėl prastėja jos sukibimas su kelio danga, ilgėja stabdymas.

REKLAMA

Padangų būklė priklauso ir nuo sandėliavimo metu savaime vykstančių įvairių cheminių reakcijų. Guma senėja dėl šviesos, šilumos, deguonies, ozono ir kitų poveikių. Padangas būtina laikyti sausose, nuo tiesioginių saulės spindulių bei temperatūrų svyravimų apsaugotose, nuolat vėdinamose patalpose.

Todėl nenuostabu, kad sandėliuose kelerius metus buvusios ir savo savybes praradusios padangos yra parduodamos labai pigiai – dangstomasi hipnotizuojančiais žodžiais „akcija“ ir „išpardavimas“.

Padangoms naudojami gumos mišiniai nedaug kuo skiriasi, todėl paprastai manoma, kad padangos dalį svarbių savybių praranda praėjus maždaug penkeriems šešeriems metams, kai buvo pagamintos.

Padangų amžius ir jų techninė būklė ypač aktualūs žiemą, kai vairavimo sąlygos būna prasčiausios. Kai kelio danga šlapia, slidi, svarbu geras padangų sukibimas su danga, todėl geriau, kad jų guma nebūtų sukietėjusi. Tad pirkdami padangas neapsigaukite ir būtinai atkreipkite dėmesį į pagaminimo metus.

Pagaminimo datą nesunkiai galima pasitikrinti patiems. Amžių galima nustatyti pagal DOT ženklą ir šalia jo esantį skaitmenų kodą, paskutiniai keturi arba trys (jei padanga pagaminta anksčiau nei 2000 m.) skaičiai ir rodo pagaminimo datą. Pirmieji du reiškia pagaminimo savaitę, o kiti – metus. Pavyzdžiui, DOT 1800, toks kodas reikštų, kad padanga pagaminta 18-ą savaitę, o metai – 2000-ieji.

Prastėja stabdymo kelias

„Sekundė“ pasiteiravo specialistų, kokią įtaką vairuotojų saugumui turi padangos ir į ką vertėtų atkreipti dėmesį perkant „apavą“ savo automobiliui. Valstybinės ne maisto produktų inspekcijos prie Ūkio ministerijos Panevėžio skyriaus vedėjo Antano Šleivio teigimu, padangų amžius turi įtakos stabdymo keliui.

„Padangos guma yra tokia medžiaga, kuri laikui bėgant keičia savo savybes. Nors jokiais teisės aktais nėra nustatyta, kiek laiko padangos gali būtų eksploatuojamos, dauguma padangų gamintojų deklaruoja, kad efektyviausiai jos tarnaus pirmus penkerius metus. Vėliau padangų guma pamažu kietėja, dingsta elastingumas, mažėja sukibimas su keliu, todėl pailgėja stabdymo kelias“, – paaiškino A.Šleivys.

REKLAMA

Valstybinės ne maisto produktų inspekcijos prie Ūkio ministerijos Panevėžio skyriaus vedėjas vartotojus perspėja, kad pardavėjo reikia reikalauti kuo daugiau informacijos apie perkamą gaminį.


Rašyti komentarą...
s
siaulius
2010-11-16 23:24:04
Pranešti apie netinkamą komentarą
senos geros tiesos
Atsakyti
0

SKAITYTI KOMENTARUS (1)
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
REKOMENDUOJAME
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų