REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Pareigingi ir atsakingi vairuotojai jau pasikeitė savo automobilio vasarines padangas į tinkamas saugiai važinėti žiemą. Aišku, kiekvienas rinkosi pagal savo galimybes ir norus. Vienus tenkino jau naudotos, kitus – restauruotos, o treti, susivilioję patraukliomis akcijomis, įsigijo naujas.

REKLAMA
REKLAMA

Aišku, tik nedaugelis pasidomėjo, ką slepia tas magiškas žodis „akcija“. Kodėl, pavyzdžiui, šioms padangoms taikomos akcijos kainos, ar tikrai jos yra naujos ir kokybiškos? Didžiajai daliai pirkėjų pakanka pamatyti gilų protektoriaus raštą ir sužinoti, kad kaina labai patraukli, o būtent tuo ir naudojasi nesąžiningi prekeiviai.

REKLAMA

Teko ne vienoje prekybos vietoje matyti, kaip, dangstantis įvairiomis akcijomis ar išpardavimais, bandoma nelabai apie padangas nutuokiančiam klientui įkišti tariamai naujas ir kokybiškas padangas. Nors iš tikrųjų šios būdavo šešerių septynerių metų ar dar senesnės.

Tikrai atsirastų ne vienas, kuris pasakytų: koks skirtumas, kiek padangai metų, svarbiausia, kad protektorius geras. Tačiau, specialistų teigimu, padangos, kaip ir kiti gaminiai, turi savo galiojimo laiką. O tokių per akcijas parduodamų padangų vienintelis privalumas dažniausiai yra mažesnė kaina.

REKLAMA
REKLAMA

Užsibuvo sandėliuose

Iš pirmo žvilgsnio padangų išvaizda gali būti labai apgaulinga. Nežinodamas, kur ir kaip žymimi padangos pagaminimo metai, niekaip nepasakysi, ar ji yra sena, ar nauja. Padangos kokybė pasirodo tik ją eksploatuojant. O joms senstant, kietėja guma, todėl prastėja jos sukibimas su kelio danga, ilgėja stabdymas.

Padangų būklė priklauso ir nuo sandėliavimo metu savaime vykstančių įvairių cheminių reakcijų. Guma senėja dėl šviesos, šilumos, deguonies, ozono ir kitų poveikių. Padangas būtina laikyti sausose, nuo tiesioginių saulės spindulių bei temperatūrų svyravimų apsaugotose, nuolat vėdinamose patalpose.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Todėl nenuostabu, kad sandėliuose kelerius metus buvusios ir savo savybes praradusios padangos yra parduodamos labai pigiai – dangstomasi hipnotizuojančiais žodžiais „akcija“ ir „išpardavimas“.

Padangoms naudojami gumos mišiniai nedaug kuo skiriasi, todėl paprastai manoma, kad padangos dalį svarbių savybių praranda praėjus maždaug penkeriems šešeriems metams, kai buvo pagamintos.

Padangų amžius ir jų techninė būklė ypač aktualūs žiemą, kai vairavimo sąlygos būna prasčiausios. Kai kelio danga šlapia, slidi, svarbu geras padangų sukibimas su danga, todėl geriau, kad jų guma nebūtų sukietėjusi. Tad pirkdami padangas neapsigaukite ir būtinai atkreipkite dėmesį į pagaminimo metus.

REKLAMA

Pagaminimo datą nesunkiai galima pasitikrinti patiems. Amžių galima nustatyti pagal DOT ženklą ir šalia jo esantį skaitmenų kodą, paskutiniai keturi arba trys (jei padanga pagaminta anksčiau nei 2000 m.) skaičiai ir rodo pagaminimo datą. Pirmieji du reiškia pagaminimo savaitę, o kiti – metus. Pavyzdžiui, DOT 1800, toks kodas reikštų, kad padanga pagaminta 18-ą savaitę, o metai – 2000-ieji.

Prastėja stabdymo kelias

„Sekundė“ pasiteiravo specialistų, kokią įtaką vairuotojų saugumui turi padangos ir į ką vertėtų atkreipti dėmesį perkant „apavą“ savo automobiliui. Valstybinės ne maisto produktų inspekcijos prie Ūkio ministerijos Panevėžio skyriaus vedėjo Antano Šleivio teigimu, padangų amžius turi įtakos stabdymo keliui.

REKLAMA

„Padangos guma yra tokia medžiaga, kuri laikui bėgant keičia savo savybes. Nors jokiais teisės aktais nėra nustatyta, kiek laiko padangos gali būtų eksploatuojamos, dauguma padangų gamintojų deklaruoja, kad efektyviausiai jos tarnaus pirmus penkerius metus. Vėliau padangų guma pamažu kietėja, dingsta elastingumas, mažėja sukibimas su keliu, todėl pailgėja stabdymo kelias“, – paaiškino A.Šleivys.

Valstybinės ne maisto produktų inspekcijos prie Ūkio ministerijos Panevėžio skyriaus vedėjas vartotojus perspėja, kad pardavėjo reikia reikalauti kuo daugiau informacijos apie perkamą gaminį.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Rimtas ir sąžiningas padangų pardavėjas klientui turėtų pateikti visą reikiamą informaciją apie padangas. Pirkdamas padangas turguje ar garažuose, vairuotojas negaus čekio, todėl, norint jas grąžinti, gali kiltų didelių sunkumų. Vartotojas neturi bijoti klausti pardavėjo ir prašyti tikslios informacijos, kada pagaminta padanga, kokios jos savybės, o ne pirkti aklai“, – teigė A.Šleivys.

„Visų neįskaitinių įvykių, kurie įvyksta dėl nesaugaus atstumo tarp automobilių ir kitų priežasčių, mes jau neberegistruojame. Jei per eismo įvykį būna sužalotų žmonių, vairuotojas yra neblaivus ar nesutariama, kas kaltas, tada pareigūnas vyksta ir surašo apžiūros aktą. Žinoma, jis įvertina ir automobilių padangų būklę. Noriu perspėti vairuotojus, kad nuo lapkričio 10-osios iki balandžio 1-osios lengvieji automobiliai turi būti eksploatuojami tik su žieminėmis padangomis, jų protektoriaus gylis turi būti ne mažesnis kaip 3 mm. Jei protektoriaus gylis yra mažesnis, sumažėja saugumas, be to, vairuotojui gresia bauda nuo 20 iki 40 litų arba įspėjimas“, – įspėjo Panevėžio apskrities vyriausiojo policijos komisariato (VPK) Administracinės veiklos ir eismo įvykių tyrimo poskyrio vyresnysis specialistas Egidijus Manikas.

REKLAMA

Nederėtų pamiršti, kad sukėlus avariją žiemos sezono metu važiuojant vasarinėmis padangomis draudimo kompanijos nekompensuos padarytos žalos – ją eismo įvykio kaltininkas turės atlyginti iš savo kišenės. „Eismo įvykio metu žalos nustatymo ekspertai visuomet fiksuoja transporto priemonės padangų būklę. Jei padanga neatitinka keliamų reikalavimų, t. y. sudilusi ar ne to tipo, tada per eismo įvykį padarytos žalos nekompensuojame. Į padangos amžių nekreipiame dėmesio, svarbu – jos būklė ir ar, pavyzdžiui, avarijai įvykus žiemą, automobilis buvo ne su vasarinėmis padangomis“, – sakė „Lietuvos draudimo“ Transporto žalų skyriaus vadovas Marijus Raliūga.

Donatas BRAZDEIKIS

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų