Europos Komisija priėmė išsamią konkurencingos transporto sistemos kūrimo strategiją („Transportas 2050“), kurią įgyvendinus padidės judumas, transportui svarbiuose sektoriuose bus pašalintos didžiausios kliūtys, bus paskatintas ekonomikos ir užimtumo augimas. Kartu šie pasiūlymai padės pasiekti, kad Europa taptų kur kas mažiau priklausoma nuo importuojamos naftos, o transporto priemonių išmetamo anglies dioksido kiekis iki 2050 m. sumažėtų 60 proc.
Siekiant šių tikslų dabartinė Europos transporto sistema turės būti pertvarkyta. Pagrindiniai tikslai, kurių bus siekiama iki 2050 m., tikrai yra ambicingi. Pagal šią strategiją 2050 m. Europos miestuose neturėtų likti transporto priemonių su įprastais vidaus degimo varikliais.
Ruošiamasi iš esmės pertvarkyti miesto transporto sritį – skatinti naudoti ekologiškesnius automobilius ir švaresnius degalus. Iki 2030 m. perpus sumažinti įprastais degalais varomų automobilių skaičių, o iki 2050 m. miestuose palaipsniui jų atsisakyti visai. Žadama pasiekti, kad iki 2030 m. pasiekti, kad didžiuosiuose urbanistiniuose centruose vežant krovinius CO2 iš esmės nebūtų išmetamas.
Už transportą atsakingas Europos Komisijos pirmininko pavaduotojas Siimas Kallasas kalbėjo: „Transportas 2050 – tai konkurencingo transporto sektoriaus kūrimo planas, kurį įgyvendinant būtų didinamas judumas ir mažinamas išmetamųjų teršalų kiekis. Pasiekti abu šiuos tikslus galime ir privalome. Plačiai paplitęs įsitikinimas, kad klimato kaitai sustabdyti reikia mažinti judumą, yra neteisingas. Tik turėdama konkurencingas transporto sistemas Europa bus pajėgi konkuruoti pasaulyje, plėtoti ekonomiką, kurti naujas darbo vietas ir užtikrinti aukštą žmonių kasdienio gyvenimo kokybę. Mažinti judumą – ne išeitis. Tačiau, jei nebus imamasi jokių priemonių, padėtis taip pat nepagerės. Sumažinti transporto sistemos priklausomybę nuo naftos galime nemažindami nei transporto sistemos efektyvumo, nei judumo. Tai gali būti naudinga abiem atžvilgiais.“
Bendros Europos transporto erdvės kūrimo plano „Transportas 2050“ tikslas – pašalinti didžiausias kliūtis daugelyje transportui svarbių sričių: transporto infrastruktūros ir investicijų, inovacijų ir vidaus rinkos. Siekiama sukurti bendrą Europos transporto erdvę, kurioje būtų didesnė konkurencija ir veiktų įvairias transporto rūšis jungiantis visiškai integruotas transporto tinklas, galintis iš esmės pakeisti keleivių ir krovinių vežimo modelius. Šiuo tikslu plane numatyta 40 konkrečių iniciatyvų, kurias ketinama įgyvendinti per kitą dešimtmetį.
Na o pačiai pabaigai siūlome trumpą filmuką, apie Europos transport ateities viziją.