Unikauskas perspėja: padarykite tai prieš miegą ir pamiršite galvos skausmą

Atsikėlus ryte, jus dažnai kankina įkyrus ir itin nemalonus galvos skausmas? Būtent dėl tokio skausmo likusi dienos dalis gali tapti sunki ir ne iš pačių lengviausiųjų. LRT laidoje „Klauskite daktaro“ profesorius Alvydas Unikauskas paaiškino, kodėl atsiranda toks rytinis galvos skausmas ir kaip galima jo išvengti.

38

Pasak profesoriaus A. Unikausko, rytinį galvos skausmą gali sukelti dvi priežastys. Pirmoji gali būti šiek tiek neįtikėtina ir kelianti nuostabą, bet būtent per ilgas miegas ar gulėjimas lovoje gali sukelti galvos skausmą. Antroji priežastis – netinkama ar netinkamai naudojama pagalvė.

(38 nuotr.)
FOTOGALERIJA. Vaizdo įrašas plinta it virusas: Timberlake’o žmona užmigo per jo gimtadienį

Kartais gali būti ir dar viena galvos skausmo priežastis.

„Nors ir mažai miegate, bet jus vis tiek kankina galvos skausmas, tai gali būti dėl to, kad jūs pastoviai nervinatės dėl to, kad mažai miegate. Tai gali tapti taip pat galvos skausmo priežastimi“, – sako profesorius.

Tačiau visa pagrindinė esmė slypi ne kur kitur, o būtent mūsų raumenyse. Mūsų raumenys pasižymi gana unikalia savybe – tai lyg atvirkštinė guma.

„Tam, kad guma susitrauktų, mes turime ją prieš tai ištempti. Mūsų raumenys taip pat gauna signalus, susitraukia ir atsipalaiduoja. Kai raumens skaidulos susitraukia – raumuo sutrumpėja. Viršutinėje galvos dalyje yra raumenų sausgyslės, kurios sudaro tarsi raumenų sausgyslių šalmą ant galvos“, – paaiškina A. Unikauskas.

Profesorius pataria įsivaizduoti savo kaklo raumenis, būtent jie turi tam tikrą tamprumą ir elastingumą. Kai jie yra neįsitempę ir nesusitraukę, tuomet kaklą galime judinti lengvai, o ir sausgyslių šalmas būna neįsitempęs, jūs jaučiatės itin gerai – galvos neskauda:

„Per naktį raumenys trumpėja, vieniems daugiau, kitiems – mažiau. Tai gali priklausyti nuo miego laiko ar nuo neteisingos gulėjimo pozos. Tokiu atveju kaklo raumuo įsitempia, žmogus jaučia įtampą, kuri yra perduodama į sausgyslinį šalmą. Tuomet pradeda veržti galvą ir ją skauda“.

Taigi, kaip išvengti rytinio galvos skausmo? Profesorius A. Unikauskas tam turi keletą patarimų:

- Reikalinga tinkama pagalvė. Ji negali būti nei per kieta, nei per minkšta (geriausias kietumas toks, kad galva su kaklu įspaustų nedidelį lovelį pagalvėje ir tuomet galva ilsėtųsi). Tinkamiausias pagalvės dydis toks, kurios plotis užima tarpą nuo veido iki peties. - Tinkama gulėjimo poza. Pasak A. Unikausko yra dvi teisingos gulėjimo pozos – ant nugaros ir ant šono, tik ne ant pilvo. Gulint ant nugaros, visas kūnas ir pečiai turi gulėti ant čiužinio, ant pačios pagalvės turėtų gulėti tik kaklas ir galva.

REKLAMA

Tačiau ką daryti, jeigu ryte vis dėlto skauda galvą? Profesorius A. Unikauskas ir šiuo atveju turi patarimų, o galbūt vertėtų sakyti ir net specialių pratimų, kuriuos atlikus vos atsikėlus, galvos skausmas turėtų praeiti.

Pirmas pratimas. Atsigulkite tiesiai ant nugaros, sulenkite vieną koją ir savo kakta pamažu bandykite pasiekti kelią. Pratimą darykite lėtai, giliai kvėpuodami ir keisdami kojas. Tokiu būdu pratempsite savo kaklą.


Rašyti komentarą...
SKAITYTI KOMENTARUS (0)
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
REKOMENDUOJAME
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų