REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Neilgai trukus,  kai iš Maui į Los Andželą skrendantis naktinio reiso lėktuvas pakilo į įprastą aukštį, nugrimzdau į slogų miegą. Miegojau nepatogiai atrėmęs galvą į langą, lėktuvo salono šviesos mirgėjo ir per sapną išgirdau, kaip lėktuvo pilotas, trumpai, dalykišku tonu pranešė, kad priekinėje lėktuvo dalyje įvyko gaisras, - „Gaisras buvo užgesintas, tačiau lėktuvas saugumo sumetimais leisis Honolulu“.

REKLAMA
REKLAMA

Staiga atsitiesiau, tuo pat metu akimis ieškodamas kartu su manimi skridusio, savo šešerių metų sūnaus Ideno. Lyg būtų buvęs ne lėktuve, o kaip įprasta vaikų darželyje, jis, atsikėlęs po pietų miego, įnikęs žiūrėjo eilinę Angry Birds seriją. Pamatęs mano žvilgsnį jis atsitraukė nuo savo iPado, kad paklaustų „ką?“.

REKLAMA

Na, taip, gaisras lėktuve tikrai nėra puiki naujiena, jau nepaisant blogo oro ir stiprių vėjo gūsių, per kuriuos keleiviai iš baimės graužė nagus ir nujautė neramų nusileidimą. Visa gausybė neatsakytų klausimų apie lėktuvo techninę būklę – „Kiek daug sudegė?“, „Ar lėktuvas vis dar gali būti valdomas?“

Jau ne pirmą savo kelionę per pastaruosius porą dešimtmečių, keliavau kaip National Geographic samdomas rašytojas, skaitytojas ir atvejų, susijusių su kelionėmis advokatas, sprendžiantis vartotojų problemas.

REKLAMA
REKLAMA

Kai reikalai netikėtai pasisuka blogąja linkme, pavyzdžiui, kai supranti atsidūręs ir įstrigęs atokiame Azijos mieste, nes tavo kelionės agentas atsitiktinai anuliavo tavo lėktuvo bilietų rezervaciją, kai esi paliktas Floridos prieplaukoje dėl problemų su dokumentais arba, kai negauni kompensacijos dėl klaidingos viešbučių rezervacijos, -  tuomet, tokiu atveju įsikišu aš.

Turbūt manote, kad šis vartotojų teises ginantis advokatas, apsėstas neigiamos vizijos apie „kelionių pasaulį“, tikrai niekada, ir nė už ką, nenorės niekur skristi. Tai netiesa . Aš vis dar keliauju – bet vis dėl to, tiesa yra ta, kad kai kurių avialinijų, mašinų nuomos firmų ir viešbučių, stengiuosi vengti

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Sprendžiant keliautojų bėdas aš tikrai įsitikinau, kad nėra blogesnio dalyko už nepasisekusią kelionę...tačiau, ne visada, viskas yra taip blogai. Net ir paprasčiausia kelionė iš taško A į tašką B, virtusi visiška katastrofa, užgrūdina ir augina gudresnį ir sumanesnį keliautoją.

Vienas mano skaitytojas Jack Vanesko, net trims dienoms įstrigo Katmandu po to, kai jo kelionių agentūra internetu klaidingai atšaukė lėktuvo bilietus. Prieš tai skambinęs J. Vanesko, savo agento buvo prašęs atšaukti tik jo kelionės draugo bilietus.

REKLAMA

Vyras į Tibetą taip ir nenukeliavo. Likęs Katmandu, jis turėjo užmokėti viešbučio pateiktas sąskaitas, kurios siekė daugiau nei 450 dolerių. Padengti šias išlaidas kelionių agentūra atsisakė. Nors ir labai nusivylęs, tačiau minėtas mano klientas iš tiesų tik dar daugiau išlošė.

J.Vanesko praleido tris dienas vienoje egzotiškiausių Azijos vietų –mieste pilname sodų, muziejų ir šventyklų. Grįžęs jis tikrai turėjo ką papasakoti („Ar aš tau pasakojau tą istoriją, kai buvau įstrigęs Nepale?“)

Po kelionės aš jam padėjau atgauti 450 dolerių, bet svarbiausia, kad jis išmoko vertingą pamoką – niekada lėktuvo bilietų neatšaukti telefonu – visuomet tik raštu.

REKLAMA

O kas jeigu visa kelionė būtų ėjusis taip kaip ir buvo suplanuota? Na, tada turbūt jis būtų turėjęs tas pačias nuotraukas, kurias parsiveža kiti tūkstančiai turistų iš kelionės į Tibetą, gal dar keletą smagių istorijų, kurios neabejotinai būtų pasitarnavusios kaip gera patirtis ateičiai.

Bekė ir Deividas Houviai taip ir neišvyko į savo medaus mėnesio kruizą dėl ne vienam keliautojui iškilusios problemos – dokumentų. Carnival agentūros atstovas prieš kelionę,  net porą kartų telefonu patikino, kad jiems reikia turėti tik asmens tapatybės kortelę. Atvykus į laivą, kitas darbuotojas pasakė, kad pora buvo neteisingai informuota, kelionei reikalingi pasai. Ilgai planuota savaitė Karibuose virto Tampoje, Floridoje praleistu medaus mėnesiu.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Atvirai tariant, aš manau, kad Carnival tik padarė paslaugą Houvams. Vietoj to, kad medaus mėnesį būtų leidę įstrigę kažur vandenynų vidury, restoranuose ant laivo denio, jie mėgavosi keliaudami po Floridą, jos balto smėlio paplūdimiais, lankydami geriausius pasaulyje teminius parkus ir pažindami kultūrinį Tampos gyvenimą (Beje, jei galvojate, kad Floridoje nėra nieko romantiško, užsisakykite vakarienę Victoria&Albert restorane, Disney World's pramogų ir poilsio sostinėje, ir tuomet pasakykite, kad čia nėra nieko romantiško).

REKLAMA

Po visų įspūdžių, kuriuos patyrė pora, labai abejoju ar Houvų pora būtų norėjusi vykti į kruizą. Žinoma aš susisiekiau su Carnival agentūra, kuri, kaip kompensaciją jiems pasiūlė vykti į tą patį kruizą...

Neretai su kelionėmis susiję patiriami nuostoliai yra dėl pačių keliautojų kaltės. Na, kad ir Jorge Sanchez – Salazar pavyzdys: vyras užsisakė viešbučio kambarį, už kurį, neatvykus, pinigai negražinami.

Jorge kelionė baigėsi dar neprasidėjus, kadangi baigęs rezervaciją jis pamatė, kad suvedė neteisingus savo asmens duomenis. Orbitz kelionių agentūra kompensavo pinigus už lėktuvo bilietus, tačiau viešbutis atsisakė taisyti klaidingai suvestus duomenis, teisindamas griežtomis taisyklėmis.

REKLAMA

Sanchez-Salazar išmoko vertingą pamoką – visuomet, visuomet prieš pirkdami bilietus ar rezervuodami viešbučius, dukart patikrinkite suvestus duomenis Taip pat jis suprato, kad kelionių bilietus ir keliones visai naudinga pirkti per kelionių agentūrą, o kilos problemoms turėti kantrybės iki sulauksi teisingumo.

Susisiekus su manimi ir su Orbitz agentūra, Hampton viešbutis pinigus už rezervuotą kambarį gražino.

Tokios istorijos nėra tik šiaip visiems pasitaikančios istorijos, jų metu keliautojas išmoksta gerų pamokų ir įgauna puikios patirties kitoms atostogoms. Mano manymu visos klaidos keliones padaro tik dar geresnėmis ir aš kalbu iš asmeninės patirties.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Po to, kai skrisdami su American Airlines, stiprių sūkurių buvome visaip mėtyti ir vėtyti, saugiai nusileidome į Honolulu. Daugybė keleivių iš karto ėmė reikšti pretenzijas, kad buvo atskraidinti ne ten kur numatyta, o aš... jaučiausi dėkingas. Ne tik dėl to, kad likome gyvi, bet ir dėl to, kad buvome Havajuose.

Skrydžių kompanija mus nugabeno į geros klasės viešbutį Waikiki, sumokėjo už kambarį ir pusryčius.  Kitą dieną, prieš sėsdami į lėktuvą aplankėme draugus. Sekančią naktį praleidome Los Andželo oro uosto viešbutyje ir pavėlavę 48 valandas grįžome į namus Orlande.

REKLAMA

Įstrigęs Oahu aš išmokau keletą dalykų. Pirmiausia, tai – „Saugumas pirmiau visko“, ir tai tikrai nėra dar vienas šūkis kabantis Madisson Avenue. American Airlines skrydžių kompanija, būtent tai ir turėjo omenyje. Antra, tai pats geriausias būdas 6 metų vaiką išmokyti kantrybės ir mandagumo – dėl techninių priežasčių atšauktas skrydis. Tad jei prieš grįždamas namo, dar vieną dieną užtrunki  Havajuose,  Waikiki, leisk sau mėgautis ir užsisakyk visų vaivorykštės spalvų ledų.

Kaip sakė garsusis ispanų menininkas, siurrealistas S.Dali, „Niekada nebandyk taisyti klaidų“. Šis pasakymas, kelionių metu yra pats teisingiausias. Iš jo būtų išėjęs puikus ombutsmenas iš to Dali...

Straipsnio autorius yra vartotojų teisių advokatas ir greitai išeisiančios knygos: How to Save Your Money and Find Better Service in a World of Schemes, Swindles, and Shady Deals (Wiley) autorius. Apie savo paties kelionių nesėkmes ir klaidas jis pasakoja savo bloge elliott.org.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų