Suvaldyti migreną įmanoma: pravers šie patarimai

Gyvenimas su migrena dažnai primena streso kupiną laukimo žaidimą, kai nuolat prisimenate praėjusių priepuolių agoniją ir nerimaujate dėl būsimų, rašoma dailymail.co.uk.

Neseniai atlikta apklausa parodė, kad 60% migrena sergančių žmonių yra praradę viltį rasti palengvėjimą ir gyvena nuolatinės baimės būsenoje.

Tinklapis „Tame Your Migraine™“, kurį rekomenduoja buvusi aktorė, rašytoja ir kulinarinių laidų vedėja Lisa Faulkner, siekia paraginti su migrena gyvenančius žmones kalbėtis su savo gydytojais – net ir daugiau nei vieną kartą – ir nenustoti ieškoti būdų efektyviau kontroliuoti šį susirgimą.

Kalbėdama apie savo asmeninę migrenos patirtį, Lisa sako: „Esu iš tų žmonių, kurie per mėnesį patiria mažiausiai du migrenos priepuolius, trunkančius maždaug dvi dienas, todėl mane labai liūdina tai, kad apie migreną kalbama retai ir žmonės dažnai nesupranta, kaip iš tiesų šis susirgimas trukdo gyventi normalų gyvenimą.

Migrena kiekvienam žmogui pasireiškia skirtingai, todėl gali būti nelengva suprasti, ką jaučiate patys, jau net nekalbant apie bandymą savo patirtį perteikti kitiems.

Čia į pagalbą ateina tinklapis „Tame Your Migraine“, kuriame galima rasti nesudėtingo naudojimo įvertinimo įrankį, kuris, jums atsakius į keletą trumpų klausimų, pateikia ataskaitą apie tai, kaip migrena veikia būtent jus.

Šią ataskaitą tuomet galėsite atsisiųsti ir pasiimti su savimi, kai kitą kartą eisite pas gydytoją. Ataskaita yra sudaryta taip, kad gydytojas galėtų išsamiai suprasti, kaip migrena veikia jūsų gyvenimą, ir kad jūsų pokalbis apie tai, kaip suvaldyti jūsų migreną, būtų produktyvesnis.

Informacijos apie migreną savaitės proga išsiaiškinome aštuonis praktiškus būdus migrenai kontroliuoti. Nors daugeliui žmonių padeda nesudėtingi gyvenimo būdo pokyčiai, nesunkiai integruojami į kasdienę rutiną, tai priklauso nuo jūsų patiriamos migrenos sunkumo ir priepuolių dažnumo.

1. Identifikuokite savo dirgiklius

Rašyti migrenos dienoraštį yra puikus būdas pasižiūrėti, ar galite identifikuoti nuolat jus veikiančius dirgiklius.

Užsirašykite migrenos priepuolio datą ir laiką, tai, ką veikėte, kai prasidėjo migrenos priepuolis, kiek laiko jis truko, kokius simptomus jautėte ir ar gėrėte kokius nors vaistus.

REKLAMA

Taip pat gali būti pravartu į dienoraštį įtraukti informaciją apie tai, ką valgėte ir kiek miegojote naktį prieš priepuolį.

Esamo gydymo plano derinimas su tuo, ką žinote apie savo dirgiklius, gali praversti kalbantis su gydytoju apie tai, kaip galima sumažinti migrenos priepuolių dažnumą.

Jei migrenos priepuoliai jums yra ypač dažni, gali būti, kad sergate lėtine migrena.

Migrena laikoma lėtine, jei galvos skausmus kenčiate daugiau nei 15 dienų per mėnesį, iš kurių daugiau nei aštuonias dienas patiriate kitus su migrena patiriamus simptomus, pavyzdžiui, pykinimą, dirglumą šviesai ir garsams.

2. Susidarykite „priepuolio planą“

Pajutę pirmuosius migrenos ženklus, pavyzdžiui, didesnį dirglumą šviesai, galite labai sunerimti, ypač jei praeityje jau esate turėję migrenos priepuolių. Susiplanavę tai, ką darysite migrenos priepuolio atveju, jausitės tvirčiau ir priepuolis taip nebeišmuš jūsų iš vėžių.

Yra keletas būdų suvaldyti migreną – tai vaistinėse parduodami šilti ir šalti kompresai, taip pat galima savo draugus ir šeimos narius informuoti apie savo simptomus, kad jie žinotų, ko tikėtis, ir jūsų netrukdytų, jei norite pailsėti.

Jei priepuoliai jus ištinka darbe arba jei dėl migrenos dažnai negalite ateiti į darbą, pravartu pasikalbėti su savo vadovais ir nuspręsti, kokia strategija jums būtų tinkamiausia.

Migrena – tai sudėtingas ir skausmingas neurologinis sutrikimas. Nesvarbu, ar ką tik pradėjote naują darbą, ar toje pačioje vietoje dirbate jau daugelį metų – jei negalite dirbti, nereikėtų savęs dėl to kaltinti.

3. Valdykite savo gydymą

Gydymas dažnai yra esminis migrenos kontroliavimo faktorius, tačiau visuomet tarkitės su savo gydytoju ar kitu specialistu, kad būtumėte tikri, jog geriate tik tuos vaistus, kurie jums tikrai padeda.

Simptomus mažina ir nereceptiniai nuskausminamieji.

Daugeliui migrena sergančių žmonių pakanka konsultacijų su šeimos gydytoju. Tačiau jei patiriate labai dažnus ir (arba) sunkius migrenos priepuolius, ir esamomis gydymo priemonėmis migrenos simptomų suvaldyti nepavyksta, gali prireikti pasikonsultuoti su atitinkamos specializacijos mediku.

REKLAMA

4. Pašalinkite stresą

Stresas yra vienas iš dažniausių migrenos dirgiklių, todėl gali būti labai pravartu kontroliuoti savo patiriamo streso kiekį.

Daugelis žmonių patiria didelį stresą, kai reikia planus atšaukti paskutinę akimirką, nuvilti kitus žmones ir praleisti svarbius dalykus.

Apie savo patirtį su migrena atvirai kalbėkitės su draugais, šeimos nariai ir kolegomis darbe, kad jie geriau suprastų, kaip iš tiesų jaučiatės. Jei daugiausiai streso patiriate darbe, nebijokite apie tai pasikalbėti su savo vadovais, kad jie žinotų, kaip gali jums padėti.

Stresą kontroliuoti padeda smulkūs gyvenimo būdo pokyčiai, bet taip pat galite išbandyti kitus metodus – kognityvinę elgesio terapiją ir savimonės ugdymą.

Tačiau jei jaučiate, kad su liga susitvarkyti nepavyksta, būtinai pirma pasitaikiusia proga pasitarkite su savo gydytoju – jis žinos, kaip jums padėti.

5. Eikite pabėgioti!

Kai kuriems žmonėms migrenos stiprumą, patiriamo streso kiekį ir bendrą sveikatos būklę efektyviai gerina reguliarus sportavimas.

Lėtine migrena sergantys žmonės dažnai jaučia nuovargį visą savaitę po priepuolio.

Dėl ūmaus ir visas jėgas atimančio migrenos pobūdžio gali būti, kad apie sportą net nepagalvojote, tačiau problemą galite spręsti į savo kasdienį gyvenimą įtraukdami keletą smulkių pokyčių – pavyzdžiui, iš autobuso išlipkite pora stotelių anksčiau ir likusį atstumą iki darbo ar namų paeikite.

Kai kuriems žmonėms migrenos priepuoliai prasideda sportuojant – taip gali nutikti dėl nepakankamo skysčių kiekio prieš sportą ir po jo.

Vietoj to, kad išvis atsisakytumėte sporto, riziką mažinkite gerdami pakankamai vandens, pavalgydami pusantros valandos prieš treniruotę ir nepamiršdami gero apšilimo.

Taip pat verta pagalvoti apie nedidelio intensyvumo sportą – pavyzdžiui, jogą arba taiči – šios sporto šakos padeda atsipalaiduoti psichologiškai.

6. Atraskite miego higieną

Visi žinome, kaip svarbu gerai išsimiegoti, todėl kai mums sakoma, kad turėtume daugiau miegoti, tai gali net erzinti, nes galbūt tiesiog negalite užmigti. Tai labai dažnas atvejis, kai migrena ištinka naktį.

REKLAMA

Svarbiausia čia yra pastovumas – stenkitės eiti miegoti ir keltis tuo pačiu metu kiekvieną dieną, net ir savaitgaliais.

Jei mėgstate nusnūsti dieną, nemiegokite ilgai – tai gali sutrikdyti nakties miegą.

Atėjus vakarui svarbu nusiraminti, užsiimti atpalaiduojančia veikla – pavyzdžiui, paskaityti knygą ar išsimaudyti po šiltu dušu.

Jei dieną sportuojate, tai gali padėti naktį miegoti geriau, bet prieš pat miegą venkite intensyvių treniruočių. Taip pat visai nepadeda sunkus maistas, alkoholis ir kofeinas.

Miego trūkumas gali net ir sukelti lėtinę migreną bei ne tokias intensyvias ligos formas, todėl priepuolių dažnumą gali padėti sumažinti tinkamas miego režimas, ypač jei miego trūkumas yra vienas iš jūsų dirgiklių.

7. Valgykite sveikai ir dažnai

Kaip ir kalbant apie miegą, svarbiausias mitybos aspektas gyvenantiems su migrena yra pastovumas.


Rašyti komentarą...
SKAITYTI KOMENTARUS (0)
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
REKOMENDUOJAME
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų