Šiukštu neignoruokite šių ženklų: jie išduoda saulės smūgį

Visus metus praleidžiame laukdami saulėtų dienų, o kai jos pagaliau ateina, atrodo, kad jau per karšta!

Panašu, kad karščiai kol kas trauktis nesiruošia, todėl svarbu pasirūpinti apsauga nuo saulės ir karščio. Reikia žinoti, kokie yra saulės smūgio simptomai – tai gali pasitaikyti per daug laiko praleidus saulėkaitoje. Situacija darosi rimta, kai kūno temperatūra pasiekia 38–40°C, rašoma metro.co.uk.

Kokie yra saulės smūgio simptomai?

Yra daugelis skirtingų saulės smūgio simptomų, pavyzdžiui:

Galvos skausmas; Galvos svaigimas ir orientacijos praradimas; Dingęs apetitas ir pykinimas; Perteklinis prakaitavimas ir išbalusi, lipni oda; Prakaitavimo nebuvimas, nepaisant karščio; Rankų, kojų, pilvo mėšlungiai; Padažnėjęs kvėpavimas ir pulsas; Stiprus troškulys.

Kaip išvengti saulės smūgio?

Yra keletas dalykų, kurių galima imtis, norint išvengti perkaitimo. Didžiosios Britanijos Nacionalinė sveikatos tarnyba rekomenduoja gerti daug šaltų skysčių, ypač jei sportuojate. Nors gazuoti gėrimai bei kokteiliai yra gardūs, geriausia skysčių kiekį organizme palaikyti geriant tiesiog paprastą vandenį.

Jei jaučiate, kad perkaitote, kūno temperatūrą reguliuokite šaltu dušu ar vonia. Taip pat rekomenduojama dėvėti šviesių spalvų lininius ar medvilninius, lengvus drabužius, kurie nesulaiko šilumos. Karščiausias dienos laikas yra vidudienis, todėl stenkitės vengti saulėkaitos nuo 11 iki 15 valandos.

Perkaitimas paprastai ištinka dėl aukštos oro temperatūros, bet taip gali nutikti ir dėl per intensyvios fizinės veiklos. Jei sportuojate karštyje, drėgname ore arba vartojate tam tikrus vaistus, pavyzdžiui, diuretikus, arba alkoholį, tai yra rizikos faktoriai.

Saulės smūgio tikimybę taip pat didina širdies ligos ir odos patologijos. Taigi, įsitikinkite, kad pasirūpinote reikiama apsauga, ir tada jau ramiai mėgaukitės saule.

Kaip gydytis saulės smūgį?

Jei manote, kad jūs ar šalia esantis žmogus patyrė saulės smūgį ar perkaitimą, rekomenduojama tuoj pat pereiti į vėsią aplinką. Būtina gerti daug skysčių – rekomenduojamas vanduo, bet taip pat tinka ir sportiniai gėrimai, padedantys atstatyti skysčių kiekį organizme. Atsigulkite ir šiek tiek pakelkite kojas. Odą atvėsinkite purkšdami vandenį, vėsiame vandenyje pamirkyta kempine bei įsijunkite ventiliatorių. Tinka ir šalti kompresai pažastyse bei ant kaklo.

REKLAMA

Per pusvalandį savijauta turėtų pagerėti, o jei ne – kvieskite greitąją pagalbą. Greitąją pagalbą reikėtų kviesti, jei perkaitęs žmogus:

Jaučia karštį, bet yra sausas; Neprakaituoja net labai sukaitęs; Kūno temperatūra yra pakilusi virš 40°C; Tankiai ir negiliai kvėpuoja; Nesiorientuoja aplinkoje; Ištinka priepuolis; Praranda sąmonę; Nebereaguoja.


Rašyti komentarą...
SKAITYTI KOMENTARUS (0)
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
REKOMENDUOJAME
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų