Daiva pasakoja, kad mamą į Ukmergę iš kito miesto ligoninės parsivežė su jau prasidėjusiu infarktu. „Mama jau ligoninėje skundėsi, kad jai skauda krūtinę, tirpsta rankos. Ligoninėje jai leido chemiją, kurią turėjo suleisti per dvi paras, bet ji buvo sušalinta per dvi valandas. Matyt seselė labai kažkur skubėjo, ar namo, ar kur – neaišku, kodėl buvo nuspręsta lašelinę suleisti taip greitai.
Gulint ligoninėje jai naktį prasidėjo širdies priepuolis. Mama išsikvietė gydytoją, o jis atėjęs tiesiog suleido vaistų nuo skausmo ir kuriam laikui praėjo, tačiau gydytojas neįvertino, kad visi simptomai yra infarkto. Nereikia turėti medicininio išsilavinimo, kad suprastum, jog tai yra pirmieji infarkto požymiai.
Mama man pasiskundė, o aš jai liepiau kviesti gydytoją. Ji tai ir padarė, tačiau atėjo seselė ir tiesiog antrą kartą suleido vaistų. Pirmadienį mes jos atvažiavome pasiimti ir tada ji jau labai sunkiai vaikščiojo, atsirado dusulys. Jos gydytoja net neatėjo pasižiūrėti, kokios ji būklės, nors mamą paleido namo po chemijos“, – su skausmu pasakoja Daiva.
„Gydytoja pasakė mano mamai: „Kokio velnio čia atvažiavote?“
Daiva savo mamą parsivežė namo į Ukmergę ir tą pačią naktį jai prasidėjo priepuolis, todėl ji mamai iškvietė greitąją pagalbą. „Atvyko tikrai profesionalūs specialistai padarė jai kardiogramą ir nustatė, kad mamai yra besivystantis infarktas ir reikia važiuoti į priėmimo skyrių.
Nuvažiavome į priėmimo skyrių ir kadangi mano mama nebuvo praradusi sąmonės, man liepė važiuoti namo. Kas vyko toliau, man pasakojo mama. Apie 1 valandą nakties atėjo tuo metu dirbusi gydytoja ir aprėkė mano sergančią mamą, kuri sunkiai sirgdama, kuriai prasidėjęs infarktas laukė jos apie pusę valandos.
Gydytoja pasakė mano mamai: „Kokio velnio čia atvažiavote? Ar matote, kiek dabar valandų? Ką, negalėjote ryto palaukti?“ Mano mama buvo šokiruota šių žodžių, sakė, kad gydytoja atėjo apsimiegojusi. Žmogus, kuriam jau yra prasidėjęs infarktas laukia gydytojos pusę valandos, kai yra svarbi kiekviena minutė, o jos sulaukusi išgirsta tokius žodžius.
Žinoma, vėliau jai buvo sušalinta lašelinė, paimtas kraujas, atlikti tyrimai. Po to man paskambino gydytoja ir pranešė, kad mamą veš į Santariškes, nes kraujo tyrimai parodė, kad yra įtariamas infarktas. Ji man paskambino apie 7 ryto.
Atvažiavusi klausiau gydytojos kas atsitiko, kas bus toliau ir kitų svarbių klausimų, o gydytoja atrėžė, kad nieko nepasakos, nes viską jau susakė mano mamai. Aš su ja jau nebenorėjau ginčytis, todėl nebeklausinėjau, greitai pasirašiau dokumentus, kad galėtume išvažiuoti ir su greitąja mamą išvežė į Vilnių“, – visą istoriją prisiminė Daiva.
Moteris teigia, kad supranta, jog gydytojai būna pavargę ir turi daug pacientų, tačiau tai yra tikrai neprofesionalu ir nežmogiška taip kalbėti su pacientais:
„Jei gydytojai bloga nuotaika ar bloga diena, geriau yra tiesiog nekalbėti su pacientu. Tačiau mano mama, kuri gyvena kaime ir yra paprastas žmogus, ji labai jautriai sureagavo į gydytojos žodžius ir jautėsi dar blogiau nei prieš tai.
Kadangi mama serga onkologine liga, mes dažnai lankomės ligoninėse, tačiau toks atvejis yra pirmas. Niekada nesame sulaukusios tokio grubaus pasakymo. Šia istorija pasidalinau ir vienoje „Facebook“ grupėje ir žmonės mane palaiko, pritaria, kad kai kuriems gydytojams nebėra likę žmogiškumo.
Žinoma, yra tikrai nuostabių gydytojų, kurie puikiai atlieka savo darbą, tačiau šiuo atveju... Ko čia atėjai? Ar negalėjai ryto palaukti? Ar mirtis laukia? Liga ir mirtis nelaukia“, – su nusivylimu kalba Daiva.
Ligoninės vadovas pateikė atsakymą
Naujienų portalas tv3.lt kreipėsi į Ukmergės ligoninę dėl šio įvykio. Ligoninės direktorius Rimvydas Civilka raštu pateiktame atsakyme teigia, kad jų įstaiga nėra linkusi komentuoti viešoje erdvėje sklandančių ar socialiniuose tinkluose paskelbtų komentarų.
„Kilus ginčams, nesutarimams ar klausimams, kiekvienas pacientas (ar jo atstovas) turi teisę individualiai kreiptis į mūsų įstaigą su skundu (prašymu, pareiškimu) ir mes visuomet atsakome, gilinamės į konkrečią situaciją ir ieškome išeičių bei sprendimo būdų.
Kiekvienas atvejis yra individualus, todėl kas kartą žiūrima į susidariusią situaciją, priimami sprendimai dėl vidinio tyrimo atlikimo. Jūsų laiške minimas atvejis administracijai yra žinomas, jis yra išnagrinėtas ir pacientei atsakymas pateiktas.
Administracija netoleruoja nepagarbaus ir nemandagaus ligoninės darbuotojų bendravimo su pacientais ir jų atstovais“, – teigia R. Civilka.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!
I ligoni taip ir ziuri ,,,,ko cia atejai,trukdai ilsetis,,,,
O rajonuose sedi uzsisedeje,uzsitupeje medikai beviltiskai nusene, net baisu pas tokius pakliuti
Tik verkia,kad mazi atlyginimai,nors ir patys zino,kad ne verti to ka gauna